Endelig har tiden kommet!

Minitrille

Flørter med forumet
Min og samboers barneønske startet allerede i 2013. Vi prøvde på egenhånd i 2 år uten å lykkes, og ble dermed henvist gynekologisk avdeling på sykehuset, hvor utredning startet. Jeg hadde brukt Cerazette siden tidlig ungdom, og syklusene var håpløse da jeg hadde mistet menstruasjonen.

Ved utredning fikk jeg påvist PCOS, og startet med Provera og Pergotime. Det ble også utført ovariedrilling i 2015.
I 2016 (under flytting) endret humør og appetitt seg, og graviditetstesten viste seg å være positiv. Vi hadde klart det på egenhånd, med hjelp av tabletter xsmile3
Ved privat ultralyd i uke 9 viste det seg dessverre at jeg hadde hatt MA i uke 8, og jeg måtte gjennomgå medisinsk abort

Til tross for denne ene spiren satt, skulle det fortsatt vise seg vanskelig å bli gravid igjen, på egenhånd.
Vi ble derfor henvist til IVF i november 17. Allerede i desember fikk vi time til forsamtale på OUS.
Der ble det bestemt at jeg skulle bruke Trisekvens pga tynn slimhinne og liten livmor.

Har nå brukt Trisekvens i ca 6 måneder, og skulle i utgangspunktet startet med Synarela nå førtskommende søndag.

Fikk i går telefon fra Riksen om at det var endring i behandlingsplan, noe jeg og samboer ble skuffet over da dette skulle være tredje dato vi skulle få for oppstart av nesespray.
MEN, idag da jeg snakket med Riksen viste det seg at jeg har fått feil behandlingsplan. Jeg skal ha kort regime pga min diagnose, og skal derfor starte med sprøyter i stedet. (Dermed blir Synarela bortkastet og også kostnadene ved de - men pyttsann, i det store og det hele spiller det ingen rolle).

Jeg skal derfor på Riksen allerede på mandag og få opplæring på sprøytesetting. Spennende! Da var det bare å kaste seg rundt og ordne seg fri fra jobb osv.
Endelig kan vår reise fram til en forhåpentligvis positiv graviditetstest starte xsmile3

Jeg ser at jeg har fått resepter på Gonal-F, Orgalutran og Ovitrelle. Noen som har erfaringer med disse de vil dele med en fersk prøver?
Og noen som har vært gjennom kort regime før, som vil dele erfaringene på behandlingsvarighet?

Vi har forøvrig fått resevert uttak i uke 26.
 
Hei, og velkommen til oss[emoji4]. Håper ditt opphold her blir kortvarig.

Det er veldig positivt at dere har klart det en gang, da vet dere at dere kan få det til.

Jeg har erfaring kun med gonal f, den bruker jeg for øyeblikket også. Jeg syns den er enkel i bruk og ikke vond i det hele tatt. Jeg har ikke merket så mye til den, kanskje mer trøtt enn vanlig, men det kan også være sprayen.

Masse lykke til[emoji3]
 
Lykke til :)
 
Velkommen hit og masse lykke til[emoji173]️ håper du får et kort opphold her!
 
Masse lykke til :) Har hatt både lang og kort regime :)
 
Masse lykke til! [emoji173]️

Jeg har nettopp hatt kort regime med Gonal F, Cetrotide og Ovitrelle. Gonal F er enkel i bruk, lite bivirkninger og ikke vond å sette [emoji4] Akkurat det samme med Ovitrelle. Jeg har også PCOS, og fikk 10 egg ut. Fulgte behandlingsplanen uten endringer underveis. Gikk da 11 dager med stimulering totalt med Ovitrelle.

Jeg syntes det gikk overraskende greit ifht hva jeg hadde forventet. Håper du får en like fin stimulering som meg [emoji4]
 
Hei! Masse lykke til. [emoji16] Sitter selv klar med gonal f og skal begynne på første injeksjon idag. Videre skal jeg bruke orgalutran og ovitrelle. Er fryktelig spent på hvordan kroppen responderer og ikke minst om det går bra. Jeg vet ikke om du har fått beskjed om det, men pass på å forhåndsbestille gonal f på apoteket. Jeg skulle hente ut i går og måtte lete rundt for å finne et apotek som hadde dette inne. Det var ganske stress! Så anbefaler deg å ordne det litt i forkant. [emoji5]
 
Hei! Masse lykke til. [emoji16] Sitter selv klar med gonal f og skal begynne på første injeksjon idag. Videre skal jeg bruke orgalutran og ovitrelle. Er fryktelig spent på hvordan kroppen responderer og ikke minst om det går bra. Jeg vet ikke om du har fått beskjed om det, men pass på å forhåndsbestille gonal f på apoteket. Jeg skulle hente ut i går og måtte lete rundt for å finne et apotek som hadde dette inne. Det var ganske stress! Så anbefaler deg å ordne det litt i forkant. [emoji5]

Heldigvis så anbefalte de på Riksen å hente ut Gonal-F når jeg var der,for der var det lagervare [emoji28] og tenker å hente ut alle medisiner på Riksen.
Lykke til med sprøytesetting!
Hvor lenge skal du bruke Gonal-F?
 
Heldigvis så anbefalte de på Riksen å hente ut Gonal-F når jeg var der,for der var det lagervare [emoji28] og tenker å hente ut alle medisiner på Riksen.
Lykke til med sprøytesetting!
Hvor lenge skal du bruke Gonal-F?
Å ja, så bra da [emoji4] tenker jeg også skal hente ut eventuell neste dose der i forbindelse med kontrollen. Jeg er faktisk litt usikker. I papirene om dose står det at jeg skal gå på det i 5 dager, men da jeg snakket med sykesøster på tlf da jeg fikk siste mens, sa hun at jeg skal ta gonal f fra 2.dag og deretter begynne på orgalutran dag 5. Jeg skal på kontroll førstkommende torsdag. Føler jeg må ringe til sykehuset på mandag og høre om jeg fortsatt skal ta gonal f frem til den kontrollen eller om jeg skal stoppe med gonal f på dag 5 og kun fortsette med orgalutran. du da?
 
Å ja, så bra da [emoji4] tenker jeg også skal hente ut eventuell neste dose der i forbindelse med kontrollen. Jeg er faktisk litt usikker. I papirene om dose står det at jeg skal gå på det i 5 dager, men da jeg snakket med sykesøster på tlf da jeg fikk siste mens, sa hun at jeg skal ta gonal f fra 2.dag og deretter begynne på orgalutran dag 5. Jeg skal på kontroll førstkommende torsdag. Føler jeg må ringe til sykehuset på mandag og høre om jeg fortsatt skal ta gonal f frem til den kontrollen eller om jeg skal stoppe med gonal f på dag 5 og kun fortsette med orgalutran. du da?

Jeg skal starte med Gonal-F på 3.mensdag,for så å ringe inn og planlegge oppstart Orgalutran [emoji4] så venter bare på tr..
 
Jeg skal starte med Gonal-F på 3.mensdag,for så å ringe inn og planlegge oppstart Orgalutran [emoji4] så venter bare på tr..
Gonal-f går i grunn overraskende bra å ta, selv med sprøyteskrekken min [emoji85] gruer meg litt mer til tirsdag da jeg begynner på orgalutran som jeg har sett og hørt at er en del verre å ta. Godt det ikke er så altfor lenge vi trenger å ta den. [emoji4] Lykke til med alt da [emoji2]
 
Gonal-f går i grunn overraskende bra å ta, selv med sprøyteskrekken min [emoji85] gruer meg litt mer til tirsdag da jeg begynner på orgalutran som jeg har sett og hørt at er en del verre å ta. Godt det ikke er så altfor lenge vi trenger å ta den. [emoji4] Lykke til med alt da [emoji2]

Lykke til deg også [emoji4]
 
Masse lykke til :D
 
[emoji17] det var synd.. Hva ble planen for deg fremover da?
Var å snakket med lege og pleier i dag. Planen er å starte med medikamenter i september og uttak i oktober. Pga stor pågang av uttak så ble det ikke før oktober hos meg/oss. Litt skuffa, men helt ok da jeg kan nyte sommeren og forberede kroppen enda litt til :) Skal prøve ut en ny hormonsprøyte og håper dette gjør susen. (den er ny for meg :p )
 
Var å snakket med lege og pleier i dag. Planen er å starte med medikamenter i september og uttak i oktober. Pga stor pågang av uttak så ble det ikke før oktober hos meg/oss. Litt skuffa, men helt ok da jeg kan nyte sommeren og forberede kroppen enda litt til :) Skal prøve ut en ny hormonsprøyte og håper dette gjør susen. (den er ny for meg :p )

Lykke til [emoji8]
 
Back
Topp