Enda vondt etter sprøyta

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Flere enn meg som har det? Altså den sprøyta man får i låret etter fødselen? De gav meg to, og lurer på om det var litt stress fordi jeg blødde mye og morkaka kom raskt. Kjente det ikke før lenge etterpå da, er ikke vondt konstant, men når noe er borti låret. Lurte lenge på om det var noe i baderomsinnredningen som stakk meg før jeg koblet hva det var. Nesten 10 uker siden, og enda like vondt når jeg stryker over. [emoji849]
 
Fikk ikke noe sprøyte, så har dessverre ingen erfaring å komme med..
 
Fikk ikke noe sprøyte, så har dessverre ingen erfaring å komme med..

Oi, er ikke det vanlig? De satte altså to på meg denne gangen (bare én med første), og jeg fikk i tillegg cytotek både under tunga og analt. Virkelig proppet full av alt mulig. :p
 
Jeg har ikke hatt noe vondt siden de satte den. Syntes nesten det var værre å få sprøyta enn selv fødselen[emoji28] men jeg fikk heldigvis bare en [emoji4]

Vet ikke om det kan sammenlignes, men når man får vaksine så hender det jo at det er litt vondt når man kommer borti der en tid etterpå.
 
Oi, er ikke det vanlig? De satte altså to på meg denne gangen (bare én med første), og jeg fikk i tillegg cytotek både under tunga og analt. Virkelig proppet full av alt mulig. :p

Kan godt hende de stakk meg, men det har jeg i så fall ingen minner om [emoji28] Er det sprøyte som skal få livmora til å trekke seg sammen? Oxytocin? For jeg fikk oxytocindrypp pga igangsetting og ræva rier, og jeg var koblet til denne mens de sydde nedentil. Kan hende jeg fikk min "dose" der?
 
Kan godt hende de stakk meg, men det har jeg i så fall ingen minner om [emoji28] Er det sprøyte som skal få livmora til å trekke seg sammen? Oxytocin? For jeg fikk oxytocindrypp pga igangsetting og ræva rier, og jeg var koblet til denne mens de sydde nedentil. Kan hende jeg fikk min "dose" der?

Tror det har med det å gjøre ja. Jeg fikk også drypp på slutten, har visst ikke effektive pressrier, for de satte drypp i utdrivelsesfasen med storesøstra også. Men den var falt ut da jeg fikk ham på brystet :p
 
Jeg har ikke hatt noe vondt siden de satte den. Syntes nesten det var værre å få sprøyta enn selv fødselen[emoji28] men jeg fikk heldigvis bare en [emoji4]

Vet ikke om det kan sammenlignes, men når man får vaksine så hender det jo at det er litt vondt når man kommer borti der en tid etterpå.

Har aldri opplevd slik etter vaksine heller. Husker det var liksom en hel greie etter bcg i niende. Auuu, ikke slå meg der, det er bcg-en min! Hadde ikke noe vondt, jeg :p
 
Jeg fikk sprøyte. Merket ikke noe til den etterpå. Litt rart om du skal kjenne den etter så lang tid. Smerten kommer fordi det blir en liten blødning som presser på muskelfibrene eller selve væsken som presser på, men begge deler skal være tatt opp av blodet nå. Har du en kul der, er rødt, varmt eller hovent? Kan være en infeksjon kanskje?
 
Jeg fikk sprøyte. Merket ikke noe til den etterpå. Litt rart om du skal kjenne den etter så lang tid. Smerten kommer fordi det blir en liten blødning som presser på muskelfibrene eller selve væsken som presser på, men begge deler skal være tatt opp av blodet nå. Har du en kul der, er rødt, varmt eller hovent? Kan være en infeksjon kanskje?

Nei, det var jo derfor det tok så lang tid før jeg koblet hva det var, for jeg har ingen merker. Bare er jevnt øm i ukesvis liksom.
 
Skal å ta celleprøve nå, må vel kanskje nevne det for legen da.
 
Trodde alle fikk sprøyte :eek: jeg (som i utgangspunktet hater sprøyter) var mest opptatt av babyen når de stakk, og har ikke merket noe etterpå
 
Hva slags sprøyte? Kan man få sprøyte uten å vite det? :p Hadde haste KS.. så jeg så jo ikke hva de gjorde.
 
Aldri fått sprøyte. Ikke visst at det var normalt.
 
Hva slags sprøyte? Kan man få sprøyte uten å vite det? :p Hadde haste KS.. så jeg så jo ikke hva de gjorde.

Tror det er for at livmoren skal trekke seg sammen?
 
Back
Topp