En uplanlagt graviditet

Smukka91

Glad i forumet
Marsboerne2017
Ser ut som det spirer og gror i magen igjen! Fikk en nydelig jente for 8mnd siden, så planen var absolutt ikke å bli gravid igjen[emoji28]

Når vi begynte å prøve på nr 1, fant vi ut at jeg hadde pcos. Prøvde i flere mnd å bli gravid uten hell. Fikk tilslutt prøve letrozol i 3 mnd. Tredje mnd ble jeg endelig gravid! Hadde prøvd metformin den mnd selvom jeg ikke har diabetes. Lykken var STOR! I uke 26 var jeg inne på sykehuset for vekstkontroll pga magen plutselig vokste så fort. Der oppdaget de misdannelser på begge nyrene som var veldig uttalt. Gikk deretter til ultralyd hver uke for å følge med på babyen sin urinproduksjon. Var mye frem og tilbake om når jeg skulle settes i gang. Mot slutten av svangerskapet minsket mengden fostervann, derfor ble jeg satt i gang 38+0. Etter en forferdelig smertefull fødsel kom lille jenten vår til verden og bekymringene startet. Vi endte på nyfødt intensiven i påvente av overføring til Rikshospitalet. 5 dager gammel ble hun operert og vi tilbringte 2 hele uker på sykehuset. Jeg slet veldig med å knytte meg til jenten min og følte meg som en elendig mor. Vi fikk en tøff start på livet som foreldre og derfor hadde vi begge lyst å vente med å få en baby til.

Pga pcos ble vi enig om å droppe prevensjon og heller følge med på eggløsning. Det har gått bra frem til nå[emoji28] vet ikke helt hvor langt jeg er på vei, men det finner vi nok ut en etterhvert. Skrekkblandet fryd er vel det jeg føler nå. Litt vanskelig å glede seg, men samtidig er det jo et lite mirakel. Spent på ferden videre[emoji4]
 
Som PCOSer må jeg jo gi kustus til kroppen din som har skjerpet seg! Ikke bare bare det! Og dette går helt fint, dere har 8 måneder på dere og en lang vinter + vår før dere blir 4.

Gratulerer så mye :)
 
Som PCOSer må jeg jo gi kustus til kroppen din som har skjerpet seg! Ikke bare bare det! Og dette går helt fint, dere har 8 måneder på dere og en lang vinter + vår før dere blir 4.

Gratulerer så mye :)
Ja er veldig imponert over kroppen som plutselig bestemte seg for å fungere[emoji2] skal sies at jeg har gått på lavkarbo siden april, og har forstått nå at det kan være årsaken til nytt svangerskap[emoji23]
 
Ja er veldig imponert over kroppen som plutselig bestemte seg for å fungere[emoji2] skal sies at jeg har gått på lavkarbo siden april, og har forstått nå at det kan være årsaken til nytt svangerskap[emoji23]

Også er det jo mye lettere, for kroppen og bli gravid når det ikke er lenge siden sist, og man ikke stresser med og prøve å bli gravid heller :D
Så du har liksom hatt alt med deg :D
Eller mot deg *kremt* siden det ikke var planlagt hihi
 
Også er det jo mye lettere, for kroppen og bli gravid når det ikke er lenge siden sist, og man ikke stresser med og prøve å bli gravid heller :D
Så du har liksom hatt alt med deg :D
Eller mot deg *kremt* siden det ikke var planlagt hihi
Hehe ja[emoji28] vi har begynt å glede oss nå. Neste gang tror jeg vi skal være litt med forsiktig[emoji23]
 
Såpass ja[emoji85] ikke bare bare det! Er mest spent på hvordan familien vil reagere
Nr 2 er jo INGENTING jeg skal komme, og fortelle om nr 6 og min Mor har sagt til alle at jeg er ferdig :eek:
Vær gang noen har snakket med meg om barna har Mor brutt inn i samtalen og sagt
-Men nå er hun ferdig!

Og det har jeg/vi ALDRI sagt :eek:

Vi har ikke følt at det har våre noen andres sak en vår liksom. Vi forsørger dem selv, og tar vare på dem selv. Eneste gangen mor, og Far har våre barnevakt var når jeg skulle føde i 2016 , men da hadde hun full hjelp av mine eldste. Kun hatt dem alene en gang pga en tannlegetime.

Før spurte hun om å låne de 3 største, men etter dem ble pensjonister har dem ikke tid
 
Nr 2 er jo INGENTING jeg skal komme, og fortelle om nr 6 og min Mor har sagt til alle at jeg er ferdig :eek:
Vær gang noen har snakket med meg om barna har Mor brutt inn i samtalen og sagt
-Men nå er hun ferdig!

Og det har jeg/vi ALDRI sagt :eek:
Nr 6? Jøss[emoji2] hvor tette er de? Vi tenker 3 barn er greit for oss
 
Nr 6? Jøss[emoji2] hvor tette er de? Vi tenker 3 barn er greit for oss

De to eldste er født i 98, og 00 18mnd mellom dem. I 04 kom da nr 3...

Nr 3 ble 10 år mnd etter jeg fikk 4.

De to små jeg har til nå kom i 14 og 16 og det er 23 mnd mellom dem. Også blir det 21 mnd mellom siste, og Lille i magen.
Jeg har TO kull pga mitt 2.ekteskap og mannen min hadde ikke barn fra før :D
 
De to eldste er født i 98, og 00 18mnd mellom dem. I 04 kom da nr 3...

Nr 3 ble 10 år mnd etter jeg fikk 4.

De to små jeg har til nå kom i 14 og 16 og det er 23 mnd mellom dem. Også blir det 21 mnd mellom siste, og Lille i magen.
Jeg har TO kull pga mitt 2.ekteskap og mannen min hadde ikke barn fra før :D

Må nå være en stor lykke å ha så mange barn rundt seg xsmile9 Sikkert veldig travelt da :happy:
 
Må nå være en stor lykke å ha så mange barn rundt seg xsmile9 Sikkert veldig travelt da :happy:

Beste måten, og forklare hva jeg føler er ved å si jeg er rik :D
Dem er mitt ALT :p
Og mannen min selvsagt :D

Føler jeg er skikkelig velsignet med, og ha fått så mange barn. Nå er jeg 38 år da så nå blir det, og vente på Lille i magen, også er det punktum :)
 
Beste måten, og forklare hva jeg føler er ved å si jeg er rik :D
Dem er mitt ALT :p
Og mannen min selvsagt :D

Føler jeg er skikkelig velsignet med, og ha fått så mange barn. Nå er jeg 38 år da så nå blir det, og vente på Lille i magen, også er det punktum :)

Hvordan var overgangen fra 1 til 2? Leser at mange syns det er den overgangen som er størst :p
 
Hvordan var overgangen fra 1 til 2? Leser at mange syns det er den overgangen som er størst :p
Der er jeg enig :)
Men det er hva du gjør det til.
Jeg samkjører dem jo med soving, spising, og bleieskift. Og når den ene ikke sover lenger så får den som ikke sover med seg dukkevogn, sykkel eller lignende også sover den minste i vogna. Da får vi fin en til en tid :D På lekeplass eller i en park og mater fuglene osv :D
 
Der er jeg enig :)
Men det er hva du gjør det til.
Jeg samkjører dem jo med soving, spising, og bleieskift. Og når den ene ikke sover lenger så får den som ikke sover med seg dukkevogn, sykkel eller lignende også sover den minste i vogna. Da får vi fin en til en tid :D På lekeplass eller i en park og mater fuglene osv :D
Håper jeg klarer meg bra[emoji85]
 
Back
Topp