En ny graviditet

trulte

Elsker diskusjoner
Oktoberskatter 2014
Jeg har et barn fra før. I gjennom det svangerskapet gikk de 5 første mnd på å holde vekke oppkast og kvalme, inn og ut av sykehus for I.V behandling. Når dette var ferdig hadde jeg et flott svangerskap videre. Jeg var veldig fysisk aktiv og hadde en rask og lett fødsel.

I fjor bestemte jeg og mannen min at vi ville ha flere barn, vi er nå på PP 16 og har inne disse PP mistet 2 ganger. Det går bra, er bare til å prøve igjen.

Jeg nærmer med 30 år og mannen min er 33 år. Jeg har veldig lyst på to barn til og helst snarest mulig. Jeg har alltid sagt at jeg vil være ferdig med barn til jeg er 30 år, men ser det lite realistisk nå.

For å drive tiden med noe annet å tenke på er jeg hjemme med vår sønn som blir 5 år, jeg driver firma hobby og egen design. Ellers får jeg styret tankene vekk litt fra baby-prøving med å trene. Jeg er nemelig overvektig og har siden april prøvd å gå ned i vekt for å se om det vil hjelpe på å bli gravid.

Har gått ned 12 kg nå og og i løpet av de mnd ble jeg jo gravid, men klarte bare ikke å holde på barnet.
 
Nå begynner tante rød å avtar og det betyr jeg kan gjøre meg klar til en ny prøveperiode. Jeg har to eggløsningstester liggende som jeg skal bruke denne perioden, i tillegg til egg løsningkalkulatoren.
 
30 september skal jeg til hørselkontroll i Haugesund det er lang vei å kjøre og jeg skal ha overnatting der. Jeg fikk et brev i mai fra gyn. avd at jeg skulle få utdelt time innen oktober hos dem for å starte utredning. Har ikke hørt noe så jeg ringte i dag for å se om jeg kunne få det på samme dagen som hørselkontrollen, da slipper jeg å reise så mange ganger. Hyggelig møte i andre enden så nå skal jeg til gyn. avd 30 september. Gleder meg veldig, endelig er det noe som skjer og jeg ser lyset på at jeg kanskje kan bli gravid dette året.
 
Klar for ny periode nå. TR har forlatt, dersom det klaffer denne gang vil termin være 6 mai. Synes det er rart å tenke slikt, men litt herlig også.
 
Vi passet på baby i dag, jeg og mannen ble veldig babysyke. Nå er det bare en uke til jeg skal teste for eggløsning har to tester liggende, så jeg håper jeg finner ut av det på disse testene.
 
Er nettopp ferdig me mensen jeg er kvalm, ømme bryster og magesmerter. Forstår godt at en kan bli lurt av å tro at en har et svangerskap på vei når hverdagene er slik når en ikke er gravid også.
 
Kvalme og magesmerter vil ikke avta det er utrolig irriterende. Vet ikke hvorfor jeg har det slikt, men når grunnen ikke er graviditet så er jeg uintressert i det.
 
hmmm... lurer litt på om jeg kanskje har eggløsning litt tidligere denne gang. Har hatt litt sekret i dag, så kanskje jeg skal teste når jeg må på do igjen. Ellers er jeg fortsatt kvalm og vond i magen, det kan nå være pågrunn av trening også.

Da var testen tatt og den var negativ, så jeg tok feil der gitt.
 

Vedlegg

  • DSC_0609.JPG
    DSC_0609.JPG
    978,3 KB · Visninger: 72
Håper du snart blir gravid. Spennende å lese dagboka di.
 
Da var prøve runde 16 over uten hell. Da er det bare å vente til tr forlater så ny prøve runde kan starte. Jeg er blitt litt usikker på syklus for tiden, sunes jeg har hatt kortere sykluser de siste gangene (25 dager) så denne perioden skal jeg handle el-tester for å være sikker.
 
Min drøm har alltid vært å finne drømmemannen, få familie, bo idyllisk til på landet, ha et småbruk med noen høns og drivhus. Leve dagene uten stress og nyte livet. I helgen skal mannen min bygge hønsegarde til meg og hønsa kommer på tirsdag. Så nå er det bare flere barn og drivhus som mangler, da har jeg alt jeg ønsker meg. Elsker virkelig livet mitt.
 
Jeg har tenkt mye på fødsler å slikt i det siste, vet det er teit når en ikke er gravid en gang. Gruer meg litt til en fødsel neste gang. Gruer meg ikke til selve fødselen, men stress og kaoset rundt det. Nådde ikke sykehuset med første og er så usikker på hvordan det blir dersom vi får en til. Vi bor ca 4 timer fra et sykehus. Tanken på å bo så langt vekke skremmer meg. Er redd for å føde når mannen er på jobb evt at han ikke får være med på fødselen. Jeg er også redd for om ting kan gå gale når en føder uten medisinsk hjelp.

Kanskje litt dumt å tenke på dette nå, men klarer ikke å la være. Veldig greit å få luftet redsler og usikkerheter innimellom.
 
Jeg har tenkt mye på fødsler å slikt i det siste, vet det er teit når en ikke er gravid en gang. Gruer meg litt til en fødsel neste gang. Gruer meg ikke til selve fødselen, men stress og kaoset rundt det. Nådde ikke sykehuset med første og er så usikker på hvordan det blir dersom vi får en til. Vi bor ca 4 timer fra et sykehus. Tanken på å bo så langt vekke skremmer meg. Er redd for å føde når mannen er på jobb evt at han ikke får være med på fødselen. Jeg er også redd for om ting kan gå gale når en føder uten medisinsk hjelp.

Kanskje litt dumt å tenke på dette nå, men klarer ikke å la være. Veldig greit å få luftet redsler og usikkerheter innimellom.

Er det ikke noen mulighet for at du kan bo hos noen litt nærmere fra 3 uker før termin da? Jeg bor 5 min unna sykehuset, og tror jeg hadde blitt fryktelig stressa om jeg bodde langt unna. Fødte du i ambulanse forrige gang?
 
Er det ikke noen mulighet for at du kan bo hos noen litt nærmere fra 3 uker før termin da? Jeg bor 5 min unna sykehuset, og tror jeg hadde blitt fryktelig stressa om jeg bodde langt unna. Fødte du i ambulanse forrige gang?
Ambulansen kom etterhvert, men jeg tok i mot barnet selv. Han kom 2 uker før termin. Vil i grunn ikke føde i bil en gang til. Mannen min sier at han er forberett på å måtte ta i mot barnet selv kanskje hjemme. Jeg vet ikke hvordan vi skal gjøre det, men jeg begynte å tenke en del på det nå. Får høre om vi kan bli i gang satt eller noe. Det går nok bra er bare jeg så tenker så mye forskjellig.
 
Må nå si at etter å ha lest denne artikkelen http://www.babyverden.no/Fodsel/Foedselsforberedelser/Oppskrift-pa-hjemmefodsel/ sank jeg skuldrene litt. Nå er jeg virkelig klar for å bli gravid, nyte livet med sperkt i magen, spydager over doen og fin rund mage. Nå ja nå folkens det skal bli min tur denne gangen. En liten en vil jeg ha i armene til neste år.


Håper dine ønsker blir sanne. og at du får stoor mage snart.
Jeg henger meg på de ønskene:)
 
De siste dagene har jeg havnet i en deppe periode og negativ tralt. Føler ingenting går min vei på noen fronter. Jeg trenger virkelig noe positivt nå snart.

Er vel slikt at en må ha noen negative dager for å forstå at de positiver er flott dager....
 
Jeg tenkte jeg skulle ha en pp til uten el tester, men ettersom jeg var på apoteket for å handle noe annet i dag, så ble det til at jeg handlet inn nye tester. El--test i dag var negativ, kom ikke så noen bombe ettersom jeg tror jeg vil ha el på lørdag.
 
dyre eggløsningstester, så får jeg feil melding og må ta ny test neste gang jeg må på do. ble rett og slett irritert.
 
Back
Topp