En ny begynnelse.

I dag tok jeg en fjerde test, også den positiv :)
Nå er det bare en test igjen, den digitale, til mandag. Etter det må jeg nok bare klare å stole på at jeg er gravid.
På tirsdag er jeg 6+0, så da er vi halvveis til den magiske uke 12 :D
Vi har bestemt oss for å vente med å fortelle det til rundt uke 10, fordi da har jeg mulighet til å reise til mine foreldre for å fortelle dem det. For min kjære er det full slåttetid da, men jeg fikk lov til å ta meg en tur likevel :) jeg får uansett ikke gjøre alt i fjøset nå, som jeg gjorde før (av mannen). :)




Positiv test 18.05.14 ❤️
Foreløpig termin 23.01.15 ❤️
 
I dag har jeg tilbragt flere timer sammen med svigermor på et kjøkken på et friidrettsstevne, og fy det er vanskelig å ta hensyn til at du er gravid hele tiden/tenke på det hele tiden uten å si noe som helst! Så ringte mamma og søsteren min meg på facetime senere, og jeg hadde virkelige problemer med å ikke buse ut med hele greia! Jeg tror jo så vidt på det selv, så tror det vil gjøre det mer virkelig når flere vet det. Så jeg har utsatt turen på besøk fordi jeg bare måtte innse at jeg ikke har sjangs til å være hjemme ti 10 minutter uten å si det. Det kommer til å være umulig for dem å ikke oppdage at noe er rart...

Gleder mer sinnsykt mye til å fortelle!!! Akkurat nå er det milepælen jeg ser frem til, kombinert med at 12 uker kommer rett etter (skal fortelle midt i uke 10).
 
6+3 !
Det går fremover, selv om det går sakte. Gleder meg til å fortelle!!
Har nesten ingen symptomer. Jeg er jo egentlig bare glad for det, da... Er litt mer sulten og en del mer trøtt enkelte dager, men ellers helt som vanlig. Kanskje litt irritabel, kortere lunge enn vanlig :) ingen kvalme, eller noe jeg liker bedre/dårligere av lukt/smak :) kanskje like greit at det lar vente på seg. Ønsker ikke akkurat kvalme :)


Positiv test 18.05.14 ❤️
Foreløpig termin 23.01.15 ❤️
 
Det forrige innlegget skrev jeg i senga før jeg stod opp. Når jeg kom meg ned og var ferdig i dusjen gikk jeg inn på kontoret for å kose med katten... Det jeg fort så var at det var ikke bare en pus, men våre søte pus midt i en fødsel! Jeg visste jo at hun skulle ha ungådervisningen, men trodde ikke det kom til å skje så snart ;)
Det ble totalt 3 kattunger, vi er glade for at det ikke ble fler ;) de skal jo pusses på og gis bort :)ImageUploadedByBV Forum1401617430.672750.jpg
Tre søte små mens mamma hadde en spise- og dopause og marmor var barnevakt :)


Ellers synes jeg det er merkelig at jeg har så få svangerskapssymptomer... Samtidig klager jeg ikke ;) fortsatt ingen kvalme, reagerer ikke annerledes på noen mat nå enn før, og er i god form. Jeg er litt mer trøtt og blir litt fortere sliten + at jeg har veldig ømme bryster og oppblåst/voksende mage :) så jeg har noen, men ikke så plagsomme symptomer :) kunne vel ikke vært bedre ;)


Bestevenninna mi fortalte i går at hun skal bli tante i november. Hennes mor og min mamma er liksom de siste i "gjengen" til å bli bestemødre, og nå tror vel mamma at hun blir den eneste uten barnebarn en lang stund... De andre har riktignok noe eldre barn enn min mor, så de har litt forsprang, men lite vet hun om at hun jammen har barnebarn å se frem til bare et par-tre skarve måneder etter ;) gleder meg ikke akkurat mindre til å fortelle det nå ;)
(Litt rotete forklart, menmen)


Positiv test 18.05.14 ❤️
Foreløpig termin 23.01.15 ❤️
 
Takk :D så hyggelig :)


Positiv test 18.05.14 ❤️
Foreløpig termin 23.01.15 ❤️
 
7+1! Dette går jo fremover! Nå er det under tre uker til jeg skal reise nordover for å fortelle mamma og pappa at de skal bli mormor og morfar, og mine søsken at de skal bli tante og onkel :D det er nok det som er den neste milepæler for meg ;)

Husker ikke om jeg nevnte at min bestevenninne skal bli tante for første gang i november. Fikk vite det for et par dager siden, og fy hvor vanskelig det var å holde stilt da. Jo, nå husker jeg at jeg skrev om det, hihi... Men jeg gleder meg sååå til å si det til alle sammen :D


Positiv test 18.05.14 ❤️
Foreløpig termin 23.01.15 ❤️
 
Tøybleier!
Jeg har handlet en ting siden vi fant ut at jeg er gravid, og det er tøybleier. Jeg har nevnt tidligere at jeg planlegger å bruke tøybleier på barnet/barna våre :D

Her kommer noen bilder av de utrolig søte bleiene jeg kjøpte på tilbud hos lillegullbleier.no

Et bleietrekk til nyfødt med nedknepping til eventuell "stump"av navlestrengen helt i begynnelsen. Synes denne var suupersøt!
ImageUploadedByBV Forum1401861666.318046.jpg

ImageUploadedByBV Forum1401861766.874142.jpg

De neste er av merket rumparooz, og er onesize bleier. De har masse søte prints, og masse fine farger! På bilder viser jeg dem i de fire størrelsene de kommer i, med innlegg. Og fire forskjellige farger/prints :)
ImageUploadedByBV Forum1401862095.139024.jpg
Jeg har kjøpt 10 slike lommebleier fra rumparooz, og de kan stilles fra å bære bittesmå, til å passe et ganske stort bleiebarn vil jeg tro :) de er også supermodeller både utenpå og inni :)

ImageUploadedByBV Forum1401862203.495510.jpg
Det er doble strikk i sidene for ekstra sikring mot lekkasje, og jeg har bare hørt gode erfaringer med dette, uten å ha erfart det selv ;) det er også dobbel strikk bak. Lommeåpningen er ganske liten, og man må dra ut innlegget selv før vask, det går ikke å bare riste det ut (dette går på en del andre merker), men jeg valgte disse på grunn av at de har fire nedkneppinger isteden for tre, og på grunn av at det myke stoffet på innsiden dekker alle strikk og hele innsiden, noe jeg tror gjør den enda mer behagelig. Innleggene som følger med er også utrolig tykke, og det kommer med et for nyfødt som passer veldig bra til den minste tilpasningen, og et annet sol kan tilpasses til to forskjellige størrelser. Disse innleggene kan også knapper i sammen på flere forskjellige måter, som gjør at bleie. Kan få en enorm oppsugingsevne for eksempel om natten :) det er forresten hovedgrunnen til at valget falt på lommebleier: vi bestemmer selv oppsugningsevnen ;)

Jeg er så gira på dette at jeg bare måtte dele det her, siden jeg enda ikke kan si det til noen andre ;) gleder meg til å ta bleiene i bruk :)


Positiv test 18.05.14 ❤️
Foreløpig termin 23.01.15 ❤️
 
Det skulle selvfølgelig stå at de er supermyke inni ;) *autpcorrect*


Positiv test 18.05.14 ❤️
Foreløpig termin 23.01.15 ❤️
 
Måtte bare ta et bilde av bleieskuffen jeg har ordnet til ;) dette er akkurat nå det som gjør at jeg nesten klarer å forstå at vi har en baby på vei ;)

ImageUploadedByBV Forum1401864507.998187.jpg


Positiv test 18.05.14 ❤️
Foreløpig termin 23.01.15 ❤️
 
I dag er det bare 30 dager igjen til jeg er 12 uker!! :D det er flott! Jeg er i uke ni på tirsdag! Jeg synes tiden går ganske fort til tross for at jeg stort sett ikke gjør noen ting nå om dagen :) motivasjonen til å rydde roet seg vel med den utrolige følelsen av å akkurat ha funnet ut at jeg er gravid.

Jeg har nå ringt jordmor. Jeg har ikke vært hos lege, eller ringt lege. Legetilbudet i kommunen er ganske ustabilt, og vi hat bare to leger i denne delen av kommunen, så det gir ikke akkurat valgfrihet. Jeg er heller ikke glad i leger, og går bare til legen og det er absolutt nødvendig. Så jeg tenkte at jordmor hørtes mye bedre ut for meg, og det gjør meg ikke så nervøs. I ettertid er jeg utrolig glad for at jeg kontaktet jordmor. Jeg ringte når jeg var 8+3, to dager siden, og sa at jeg ønsket å komme til jordmor for første svangerskapskontroll. Jordmor var utrolig hyggelig, og gratulerte så masse. Jeg hadde egentlig ikke tenkt på at vi kom til å bli gratulert når vi fortalte det til noen, og jordmor er jo den eneste vi har sagt det til, så det var utrolig godt! Vi fikk en gratulasjon, lykkeønskninger, noen å snakke med og jeg gleder meg til å møte henne! Det virket som om jordmoren synes det var fint at jeg ikke hadde vært hos lege, fordi hun hadde erfaring med at de bestilte for få prøver og sånt. Jeg vet jo ikke helt hva det innebærer, men vi ble enige om at jeg kommer til henne, og jeg sa at jeg ikke har noe behov for å gå til lege (vil jo helst slippe det ).
Det ble mye rabling om alt mulig, men jeg er bare utrolig glad for det hele! Jeg har ikke fått en dato for timen, men hun ville ha meg inn om ca en mnd når har passert 12 uker. Jeg kunne få komme tidligere og måtte bare ringe om jeg hadde spørsmål, så jeg føler meg godt ivaretatt! Så snart har jeg en dato for min første svangerskapskontroll! Det er gøy!! Godt å ha en milepæl å se frem til :D


Positiv test 18.05.14 ❤️
Foreløpig termin 23.01.15 ❤️
 
9+3!
Tiden går i grunn ikke så sakte som jeg trodde. Mamma er på besøk, og jeg har litt problemer med å ikke si noe, men jeg klarer meg bra så langt. Det vanskeligste er vel at jeg er så sliten nå på ettermiddagen, og hun vil gå tur og det ene med det andre. Så jeg lager Chicago-style deep dish pizza, som tar mye tid, og dermed går hun nå tur alene, mens jeg er inne og har et kvarter å slappe av på før jeg må fortsette med maten. Hadde vært greit å kunne fortelle hvorfor jeg er så sliten..

MEN på tirsdag, når jeg kommer på besøk til mamma og pappa + mine to småsøsken skal jeg endelig si det! Gleder meg til det endelig er offentlig! Da er jeg ti uker, og det får holde. Grunnen til at jeg ikke vil si det til mamma nå er at jeg ønsker å si det til alle samtidig, og at jeg er ikke sikker på om hun vil klare å holde på hemmeligheten ovenfor pappa og de andre

Uansett! 9+3!! Bare ca to uker og 4 dager til jeg er 12 uker!!!


Positiv test 18.05.14 ❤️
Foreløpig termin 23.01.15 ❤️
 
10+0! :D
I dag er det endelig tid for å fortelle mamma, pappa og mine søsken om miraklet! Jeg er nå på vei hjem, og flyet lander halv fire, hvor mamma og pappa skal hente meg. Foreldrene til min kjære fikk vite det søndag kveld, det var koselig med gratulasjoner, så nå gleder jeg meg til mine foreldre også vet det! Jeg gleder meg også til å fortelle bestevenninna mi det! Hun skal bli tante i november, så glad det er litt avstand fra da til jeg har termin. :)
Jeg har ikke en tendens til å være god på å overraske pappa, men jeg tror ikke han aner noe denne gangen ;) det blir spennende å se hvordan de reagerer! Håper resten av familien tar det fint også, er jo ikke alle som filterer ordene like godt før de kommer ut ;) gleder meg rett og slett til bomben er slutten og jeg kan si hva jeg vil uten å holde denne store nyheten hemmelig :)

Nå tror jeg at jeg skal slutte å rable ned ord her :) ble plutselig mer enn jeg tenkte :) ha en flott dag alle!! Jeg håper min dag blir flott!


Positiv test 18.05.14 ❤️
Foreløpig termin 23.01.15 ❤️
 
Så godt å ha fortalt det til familien! De ble glade, men ikke så overasket som jeg trodde ;)
Da var det bestevenninna som stod for tur i dag :) er litt spent på det :) hun har sagt at hun ønsker å bli gudmor, men nå blir hun jo tante rett før... Håper ikke det gjør gleden over min baby mindre ;)
Fikk også vite at søskenbarnet mitt skal bli pappa (endelig, hehe) i september. Synes det var rart at jeg ikke hadde fått vite det enda, men søstera mi sa at det var nesten ingen som visste det. Jeg lurer litt på hvorfor noen skal holde det så hemmelig selv langt over halvveis i svangerskapet? Jaja... Dem om det :) jeg er i alle fall veldig glad! Og jeg har bare positive følelser rundt dette svangerskapet :D

Ha en flott onsdag!


Positiv test 18.05.14 ❤️
Foreløpig termin 23.01.15 ❤️
 
Snart på vei til første svangerskapskontroll! Begynner å bli nervøs!
Er først nå jeg synes det var litt lenge å vente til uke 15 med første kontroll, men jegbhar jo ikke hatt behov for noe tidligere
Håper det går bra, og er forsatt veldig glad for at jeg skal til jordmor, ikke lege håper jeg fortsatt sitter med den følelsen etter timen


Positiv test 18.05.14 ❤️
Foreløpig termin 23.01.15 ❤️
 
Der var vi hjemme fra kontrollen, og det var fantastisk! Ei superhyggelig jordmor, og en flott hjertelyden som var lett å finne!! :D

Nå gleder jeg meg til ultralyd og de kommende kontrollene :D


Positiv test 18.05.14 ❤️
Foreløpig termin 23.01.15 ❤️
 
Uke 17 i dag! Synes i grunn tiden går fort! Bare tre uker til jeg er halvveis :D
Jeg må også si at jeg føler meg så heldig som har sluppet helt unna kvalme og andre mindre behagelige svangerskapssymptomer. Jeg har ømme bryster og er litt mer trett (og litt større matlyst), men det er jo ikke ille i det hele tatt! Jeg tenker selvfølgelig at det som enn måtte komme er så verdt det, men jeg er jo ikke lei meg for å slippe å være kvalm.

Jeg har vært ganske så positiv så langt, og det tenker jeg å fortsette! Den, noe naive?, innstillingen om at alt kommer til å gå bare bra! Det ordner seg til slutt!
Gleder meg til om 15 dager, når jeg og min fantastiske mann skal på ultralyd for å se miraklet vårt for første gang!

God natt, alle sammen! Følte bare at jeg måtte dele litt av min positivitet og glede :D


Positiv test 18.05.14 ❤️
Foreløpig termin 23.01.15 ❤️
 
De første sparkene!!! :D :D
I dag var en sånn dag da jeg ønsket fryktelig at jeg hadde hatt en doppler, fordi magen voksen jo ikke, noe jeg syns den burde, bare slik at jeg vet at alt er i orden... Men så, nå for en halv time siden, trengte jeg ikke doppleren som bekreftelse, for her kom det 6 tydelige spark fra innsiden, et minutts stillhet, og så 9 nye! :D helt fantastisk! ❤️ endelig, sier jeg bare... Er jo snart 18 fullgåtte uker, og aper og jordmor forteller meg at jeg skal kunne kjenne sparkene nå/snart :D

Så da ble dagen bedre, med en god bekreftelse på liv fra innsiden... Kanskje han/hun skjønte at mamma trengte en liten dytt, og en bekreftelse på liv ;) det er jo enda over en uke til vi får se mirakelet, eller hørt hjertelyden igjen :)
Dette ble med ett en good dag :D <3


Positiv test 18.05.14 ❤️
Foreløpig termin 21.01.15 ❤️
 
Vil forresten tilføye at jeg mener fortsatt at magen burde vokse litt... Synes i grunn den har blitt mindre (mindre oppblåst?) de siste dagene, heller enn større... :) men så lenge det er liv, og lillegullet har det bra, så er det greit :)


Positiv test 18.05.14 ❤️
Foreløpig termin 21.01.15 ❤️
 
Er en fantastisk følelse å kjenne spark <3
Magen kommer nok snart, har ikke vokst nå spes her heller, er 18+6.
Så lenge bebisene vokser og har det bra er ikke magen så viktig :)
 
Back
Topp