En ny begynnelse.

Bondekona

Forelsket i forumet
Marsboerne 2023
Synes det er litt skummelt å være her inne, det gjør det så offisielt. Men jeg har jo lest og lest så mye her i det siste, at jeg nå også ønsker å skrive litt.

Jeg og mannen er prøvere for første gang, og vi er nå i pp1, og tr er ventet 6. Feb, altså om bare to dager! Men dette er det vi anser som første pp. Vi har kanskje ikke vært å ivrige i prøvingen denne pp, men jeg tror fortsatt vi venner oss til tanken på prøvingen. Jeg tror vi begge er litt engstelige for at vi ikke kan få barn, selv om det ikke er noen grunn til å tro det, vi har jo nesten ikke begynt å prøve enda!

Hadde selvfølgelig vært toppen av lykke om spiren satt allerede, men jeg tørr ikke håpe for mye.
Hvis tr ikke kommer på torsdag, tester jeg på fredagsmorgenen!

Håper alle her inne snart får en positiv test, og en spire som sitter! :)
 
Velkommen til oss! :D Så spennende med IKM allerede om litt! Krysser fingrene for at du ikke trenger å henge noe særlig lenger her inne ;)
 
Velkommen skal du være :) skjønner godt du/dere syns det er så skummelt! Det er jo faktisk det! Føler veldig med dere om frykten, men vi må ikke ta sorgene på forskudd :)
Ønsker dere masse lykke til :D
 
Tusen takk :) fint å høre at jeg(vi) er velkommen ! :)
Ja det er spennende å vente! I morrest trodde jeg kanskje tr skulle komme i dag, men symptomene ble helt borte utover formiddagen. Bare oppblåst nå. Aner jo ikke hvilke symptomer jeg kommer til å ha (hvis det blir noen i det hele tatt) den dagen jeg er gravid.

Jeg må bare si at jeg synes det hele er litt uvirkelig, og jeg klarer ikke å se for meg noe av hvordan det blir med en positiv test. Ikke hva jeg, eller han kommer til å føle eller hvilke reaksjoner vi kommer til å ha. Det er rett og slett utrolig spennende!

Vi har egentlig de siste mnd håpet at tr ikke skulle komme, og vi bestemte oss for å begynne å prøve, fordi vi endte opp med å bli skuffet hver gang uten at vi egentlig hadde prøvd å bli gravide ;) det var ganske "teit", og vi ser ikke noen grunner til å ikke prøve, vi har jo fryktelig lyst på et tredje (femte med kattene) familiemedlem! :D
 
Da er dagen for forventet IKM her, og det er ingenting tegn på at tr har tenkt å vise seg. Jeg føler meg litt oppblåst, men på en sånn måte som jeg gjør fire dager før tr, ikke samme dag. Samme dag bruker de store stygge menssmertene å melde sin ankomst, og jeg bruker å spotte litt dagen før eller samme dag. En annen ting, som jeg i utgangspunktet ser på som et tegn på "ikke gravid" er at vanligvis er brystene veldig ømme frem mot tr, men denne gangen kjenner jeg ingen ting. De er helt uten ømhet.
Jaja... Det var bare så vidt jeg klarte å ikke ta en test i morrest, men jeg sa til meg selv at jeg får vente til i morgen. Liten vits i å svi av en test for så at tr kommer i kveld eller noe.

Jeg lurer litt på hvor lenge før tr tappen åpner seg? Min er ganske hard, med bittelitt mykt utenpå og er helt lukket. Den er også ganske langt inn (høy?) og midt i helt der inne... (Håper ikke det ble alt for detaljert.... )

Noen som vet hvor lenge før tr den åpner seg?
 
Da har ikke tr ankommet, men testen (Våler blue plus) jeg tok i nettopvar negativ... Så da er det vel bare å vente å se?
 
Da har ikke tr ankommet, men testen (Våler blue plus) jeg tok i nettopvar negativ... Så da er det vel bare å vente å se?
Autocorrect!!! Clear blue plus
 
Nå tror jeg kanskje tr kommer i dag, selv om mine vanlige forvarslinger er fraværende... Tappen er muligens blitt litt mykere, og lavere. Jaja, bedre lykke neste måned da :)
 
Fortsatt ingen tegn til tr, og enda en negativ test...
Jeg må si at jeg begynner nesten å bli litt urolig, jeg vil absolutt ikke at min fine stabile syklus skal blir tullet med, så jeg håper for alt i verden at jeg er gravid og at kroppen bare ikke har produsert nok hcg enda!

Jaja... Det er uansett bare å vente å se :)
 
Så spennende. Ønsker dere all lykke og hell med prøvingen :) Er selv i 1 pp. Og må nå smøre meg inn med tålmodighet i 11 dager til før eg tar en g.test.
Kanskje vi er heldige begge to denne måneden? :)
 
Så spennende. Ønsker dere all lykke og hell med prøvingen :) Er selv i 1 pp. Og må nå smøre meg inn med tålmodighet i 11 dager til før eg tar en g.test.
Kanskje vi er heldige begge to denne måneden? :)

Tusen takk for det! Oi, så spennende! Ja, disse dpo-dagene er en tolmodighetstest :) det har jeg funnet ut selv om også bare er i pp1 :) er det deres første barn også?

Ja, det hadde jo vært helt fantastisk om vi begge var så heldige å få spiren til å sitte i første pp! :D
 
Vurderer en testpause i morgen... Vet ikke helt.. Får se i morgen tidlig hva jeg gjør. :)
 
Tusen takk for det! Oi, så spennende! Ja, disse dpo-dagene er en tolmodighetstest :) det har jeg funnet ut selv om også bare er i pp1 :) er det deres første barn også?

Ja, det hadde jo vært helt fantastisk om vi begge var så heldige å få spiren til å sitte i første pp! :D

Jeg har en jente på 5 år. Hun fikk jeg før jeg traff mannen min. En uplanlagt velsignelse som jeg liker å si det. :) Men nå er eg og mannen veldig klar for en velsignelse til.

Men kan jeg spør deg om når du begynte å teste?
 
Jeg har en jente på 5 år. Hun fikk jeg før jeg traff mannen min. En uplanlagt velsignelse som jeg liker å si det. :) Men nå er eg og mannen veldig klar for en velsignelse til.

Men kan jeg spør deg om når du begynte å teste?

Åja :) så koselig!
Håper det klaffer snart da! Lenge til IKM?

Jeg begynte å teste dagen etter IKM, altså ca 15 dpo (har ikke tatt eggeløsningstester).
Nå er jeg på dag 35 i syklusen, og fortsatt ingen tegn til tr...
Hååper så veldig at spire sitter, men har jo tatt tre negative tester så er ikke så positiv lenger. Synes jo det er veldig dumt hvis bare syklusen blir helt tullete!
 
Åja :) så koselig!
Håper det klaffer snart da! Lenge til IKMfordig beg teste dagen etter IKM, altså ca 15 dpo (har ikke tatt eggeløsningstester).
Nå er jeg på dag 35 i syklusen, og fortsatt ingen tegn til tr...
Hååper så veldig at spire sitter, men har jo tatt tre negative tester så er ikke så positiv lenger. Synes jo det er veldig dumt hvis bare syklusen blir helt tullete!

Ok. Det var det jeg trodde da :) Jeg gikk løst på de el-testene med en gang. Hehe. Men litt av grunnen var fordi jeg nettopp hadde fjernet hormonspiral, og da reknet eg med at syklusen ikke var helt i rute. Tror jeg fikk "smilefjes" (EL)den 21 dagen inn i syklus. Veldig ulogisk for meg, så glad jeg brukte de for å evt treffe riktig. Håper det:)
 
Jeg klarer ikke å la være å oppdatere, selv om jeg egentlig ikke har noe nytt å fortelle...
Jeg er på cd 36 i dag, og det er over hodet ingen tegn til at tanta har tenkt å komme! Jeg har ikke testet på to dager nå, og tror nok jeg venter litt til.

Symptomene er nå mest oppblåsthet og anspent muskulatur, litt som før tr kanskje, men svakere og annerledes. Jeg mangler så og si alle symptomene på tr, derfor tror jeg ikke hun er på tur... Håper inderlig jeg får en positiv test neste gang jeg tar en!
 
Da er jeg på syklusdsg 37 og Inge tr og enda en negativ test... Jeg skjønner ikke hvorfor tr ikke kommer hvis jeg ikke er gravid...
Jeg kjenner at jeg blir frustrert at dette!!
 
Da kom tr til meg også! Er egentlig ikke så skuffa fordi jeg synes alt var så rart,selv om jeg selvfølgelig helst hadde ønsket en spire.
Men da er det bare å fortsette prøvingen :) :)
 
Enda flere med dumme TR ja. Egentlig kanskje litt godt å få en "closure" for din del da, isteden for å bare gå og lure og lure og lure. Neste pp, da...!!
 
Back
Topp