En liten Lykkespire gror <3

Lykkespire<3

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Sensommerbarna 2016
Junilykke2018
Mitt innlegg fra 7.okt 2017...
Jeg har hatt håp, og deretter mistanke om en liten i magen. Og da mens uteble over 1 uke forsinket kjøpte jeg i morges diskré en CB med ukes indikator som jeg aldri har prøvd før . Spendt var jeg da jeg diskré gikk på badet, og satte testen i en glass med morgen urin.
Skalv litt, og var så redd for å bli skuffet. Testen blinket, og blinket. Omsider kom det opp en «bok» i displayet. Og hva betydde det????

Jo at testen til 179kr ikke virket! *oppgitt*
Fant på en unskuldning til mannen, og dro ut MED glasset med morgen urin med meg i bilen hehe :p. Kjøpte ny test, en enkel fra Boots denne gang med anbefaling fra apotekdamen. Rett i bilen pinnen oppi glasset og stoppeklokken stilt inn på 3 min. Men FØR dem var godt var det to klare røde streker. Jeg skjelven, og håpefull til tusen. Tok bilde av testen, og inn til apotekdama igjen:p Hun ble veldig overrasket da jeg kom tilbake i løpet av 5 min og hadde tatt testen alt hehe. Hun fikk se bilde av testen, og bekreftet joda gratulerer du er gravid ja med den sterke streken :D
Da kjørte jeg hjem med diiiiigert glis, og gikk inn, og sa til min mann hva jeg hadde holdt på med, og at han hadde super sperm som gjorde at han da skal bli Pappa til vår 3.lille skatt
biggrin.gif


Da var/er jeg tilbake her inne da 6+4 i 7/10 i følge mens termin som er 1.juni 2018 <3

Glad det var flere rugere her inne, for det holdes mellom mannen, og meg til julaften, og romjulen tenker jeg :)
Blir hardt, men formen er med foreløpig så da klarer jeg nok å sjule det hihi Siden jeg nå hadde dere, og dele det med :p
Svimling, og zombie greiene har roet seg betraktelig, men har mye murring i ryggen, og øm/støl i hoftene...
Kjennes til, og med ut som jeg har blåmerker på hoftebeina mine :( .
Skikkelig vondt om noen kommer borti hofta mi :eek:

Boots eget merke "Biltesten min" :D
DB46C757-7EF7-47D5-B3FC-CFA6F27F69BE.jpeg 6B1DFD8E-18BA-49C7-A3D4-10A135D04209.jpeg
 
Last edited:
Her teller jeg ned til diverse ting i svangerskapet...


—————————————
Til OUL termin
36t3p2.png

—————————————
Nedtelling til 20.juni 2018
—————————————
Til 7. sv.kontr?

—————————————
A 20 year old in the house!

—————————————
ZFEdp2.png

——————————————

—————————————
 
Last edited:
:cool:Jaha så var det slutt på høstferie, og pliktene kaller. Hadde tengt, og gå som vanlig er i åpen barnehage. Men alt går ikke helt på skinner i dag :eek:

Er uggen i formen, og da hjelper det lite at 3 åringen ikke samarbeider. Merker bare hvordan kvalmen øker, for vær gang hun ikke gjør som hun får beskjed om.
Vil ikke bytte bleie, vil ikke ha på det osv.
Og minste som vil ha pupp/kos på fanget hele tiden. Alt taler, for og bli hjemme i dag altså. Selv om alt er pakket, og klart.
Utenom meg, og ungene vell å merke :rolleyes:

Får gi meg selv noen min til, og se om formen kommer seg. Lenge til dem stenger enda:cool:

Alt jeg vet er at 3 åringen er ute etter Lillesøster også i dag :wtf:
Dytter henne, tar fra henne leker, osv.

Tror ikke hun har hatt godt av høstferien :confused: Vant med åpen barnehage 4 ganger i uken :)

Ha en flott dag ;)

-Klem
 
I dag måtte jeg fortelle det til en av de store. Hun spurte meg rett ut om jeg hadde tatt test, og jeg sa ja og det gikk bra :p Haha Jeg prøvde, og finne på en skrøne men, ingenting kom inn i hodet.
Hun ble kjempeglad, og er klar over at hun må holde på hemligheten i ca 2 mnd :eek:
Hun ble overrasket over at jeg var kommet så langt som 7+6 :D
Da er vi 3 som vet <3

Ellers måtte jeg "lyve" til ei venninne i dag.
Hun lurte på om jeg ville bli med i svømmehall snart. Og lurte på om jeg var ferdig med menstruasjonen og klar til og bli med :p Jeg sa jeg nylig ble ferdig :D
Hadde ikke lyst, og si noe enda da jeg vet at ALT hun ønsker seg er en spire, og hun mistet nylig sin :(
Vil derfor drøye lengst mulig til jeg ser alt går bra her, og si det ansikt til ansikt.
Hun er en så fantastisk person, og fortjener og få til en spire selv.
Hadde våre så fantastisk om vi hadde fått gå gravide sammen nå :) Det kan jo enda skje :smiley-angelic001
 
Det ble ingen åpen barne i går, men i dag var vi tilbake etter høstferien fra start til slutt. Ei venninne av meg, og sønnen kom også :D Det passa så bra. Hun fikk faktisk vite om lille i magen. Det føltes så riktig siden hun selv fortalte meg tidlig. Dessverre mistet hun sin spire. Jeg krysser alt for at dem klarer det, eller alt har klart det. Hun har i alle fall visse symptomer som mega ømme pupper som hun ikke har hatt før... ååååå det hadde våre så utrolig perfekt, og gå gravide sammen :p
Ellers så fortalte jeg det til 2 ansatte i barnehagen også da det er visse ting jeg må unngå nå. Jeg får så utrolig vondt i korsryggen, og bekkenet når jeg løfter.

I morgen er jeg invitert til venninna mi for playdate, og matbit det gleder jeg meg til.
Dermed blir det ikke barnehagen på oss i morgen. Men utrolig gøy for ungene likevel :)

Nå blir det litt nettsurfing, og kveldskos med TV serier med mannen min <3

-Lykkespiren
 
I dag var det så bra mildvær ute at vi hadde playdate ute på lekeplassen sammen med ei venninne, og hennes gutt. Etter det gikk vi inn til dem på deilig lunch :D
Timene føyk, og kl.14 var det på tide å dra hjem. Etter lite eller ingen søvn i går kveld, og i natt har jeg våre zombie i hele dag. Ser frem til dem to er i seng og drømmer om at 1 åringen vår faktisk sover i kveld/natt :) Ellers så venter tannverken min støtt og stadig tilbake, men har ikke barnevakt så jeg får gjort noe med det enda. Typisk min flaks :eek:

8+1 i dag og tiden går saaaaaakte :eek:

-Lykkespiren
 
I går hykket eldste meg på kjøkken.
Mamma det er noe jeg har lurt på siden sist torsdag, men jeg har ikke fått deg for meg selv før nå... om du er gravid?

— Eh ja :D

Kjønte det måtte være noe når du svimlet, sjanglet, og holdt på og svime av i butikken. Du sendte meg bort, og sa noe som fikk damen i butikken til å smile før hun fortet seg bort, og fant vann til deg :D


Da vet begge de to eldste om Spiren vår, og de er ekstatiske :D

8+3 i dag :p
 
Tirsdag 24/10-17

I dag er jeg 9+0
Jeg sliter med at jeg er veldig trøtt, sliten, uggen, og kvalm. Verst er det ved lukter.
Jeg sliter når jeg er med den ene venninna mi da hennes mann bruker så mye godlukt på seg. Og i dag skal vi der på lunch igjen. Holdt på, og si jeg ikke kan komme :knegg: Men jeg har så lyst, og gjøre noe sammen med ungene. Siden det ikke blir åpen barnehage i dag. Bare litt slitsom når formen ikke er god å blir enda verre av lukter :hungover:

Håper det har gitt seg til vi skal reise bort, og feire bryllupsdag/bursdag for Besteforeldrene til mannen min. Ellers blir hemligheten vår oppdaget før vi er klar for det :facepalm:
Jaja jeg får bare stå på, og få oss ut dørene. Ha en flott dag! :D

-Lykkespiren
9+0
 
Lørdag 28/10 (9+4)

I går kveld måtte jeg ta noe, for å komme meg på do :(
I dag har jeg det helt grusomt :hungover:
Fått hemoroider:sad010
Tør ikke, og ta sheriproct stikkpille skal ikke tas de 3 første mnd i svangerskapet.
Tatt Paracet og smører på med Silulen zinksalve. Har mest lyst til, og plante stumpen i fryseboksen. SÅ grusomt vondt er det, og jeg får ikke dytta dem inn for å lette på trykket heller. :sad015
Håper jeg er mye bedre i morgen, for til og med å få sove er vanskelig! :scared001
Og jeg har stort sett bare ligget i dag pga vondt å gå, sitte, og stå :(

-Lykkespiren
 
Det er tirsdag, og det betyr ny uke 10+0

I morgen skal jeg på 1.svangerskapskontroll :)
Spent på om hun tør, og gå for fosterlyden så tidlig :p

Ellers om jeg ikke er bedre bak vil jeg be om lokalbedøvelse så hun kan ta et snitt i hemoriden(e).

Ellers så vasker jeg klær, og pakker til langturen vår på torsdag :D
Det blir kos, og bytte stue, og være sammen med familien til mannen noen dager ;) Blir en Harrytur eller to også :D

-Lykkespire <3
 
På tirsdag var jeg på første TUL, og ble satt tilbake ca 12 dager! :eek:
Da var jeg altså bare 5+0 når jeg fikk positiv CB Ny termin er ca 12.juni 2018 :p
Jeg hadde med meg nest eldste på kontrollen pga min mann ikke kunne ta seg fri :) Og jeg ville ikke være alene om noe skulle være galt, eller om jeg skulle få gode nyheter. Jeg ville ha noen og dele opplevelsen med:love7
Vi ble rørte da vi fikk høre hjertelyd, og se en Liten levende skatt etter flere småblødninger :eek: Det var utrolig stort :love017

Valgte som vanlig ikke ut dem TUL bildene jeg ville ha, men bildene er jo bedre enn ingen da :p

Da var jeg altså 10+3 på TUL, og ikke 12+0. Skal tilbake, for grundigere undersøkelse på grunn av alderen min når jeg er 12+6. Er jo ikke lett, og ta grundige kontroll av en 3 cm bamsemums:Heartred:love2

33DF61D9-1A30-4739-B41A-97DB48AFA083.jpeg BB9BB222-CA07-465A-9AD4-8AAE5A1F57D0.jpeg

Er så takknemlig for at venninna mi tilbydde seg, og passe de minste i mens. Og for at skolen ga nest eldste uventa fri :D

-Lykkespire<3
 
Må være litt kjedelig å bli satt tilbake så mye, iallefall når en skal ha bikka 12-ukersgrensa. Men så lenge alt er bra gjør det vel ikke så mye. :)

Har foreløpig termin dagen etter meg da. Mine TUL følger så langt menstermin, men blir vel flytta på på oul.

Koselig at eldste fikk bli med! :)
 
Ja det var det var nedtur, men er på god vei og være "tilbake" nå 11+0 i dag hehe :p

I går fikk Broremann vite det, og han ble glad. Og sa at om det ble en jente ville han si det samme som sist ved første møte... Det var hjertefølte søte ord. Om at han var glad det ble ei lita lillesøster.
Men han sa også at han nok håpte ekstra på en Lillebror. Det er lov til, og håpe da :D Jeg håper jo ekstra på det for hans skuld selv, men jeg blir utrolig glad bare jeg får lille vellskapt i armene mine helst 1-2 uker før termin :D Er så lei av, og alltid gå over :eek:

-Lykkespire<3
 
Jeg får ALDRI sove en hel natt jeg har en 1 åring som krever pupp flere ganger om natten. Og en 3 åring som våkner mellom 4-6 og er lys våken jeg blir seriøst SPRØ!!!!!
Har ingen jeg kan låne bort de to minste til en helg, for å få sove ut heller. Jeg og Mannen min er helt utslitt :(

På lørdag skal vi to ta oss noen timer ute på date da. Det skal bli godt å være kjærester. Vi har bestilt bord :p
Og de eldste skal ha dem noen timer til vi kommer hjem, og putter dem i seng selv.

Om ikke minsten begynner, og sove en hel natt snart må jeg avvenne henne fra puppen :( Jeg klarer nesten ikke å fungere pga underskudd på søvn i månedsvis :(

-Lykkespire <3
 
Ringte fra klinikken i dag. Blodprøven min hadde våre for gammel når den kom frem. Jeg må raskest mulig få tatt en ny før neste time så jeg får svaret på neste TUL.
Typisk min flax. I tileg er formen min dritt, og tannverken tilbake pga tannlegen avlyste forrige time når barnevakt og alt var lagt til rette. Er det mulig og ha mere uflaks enn meg :(
Vær gang jeg har ordnet barnevakt går ting rett vest. Akurat som med blodprøven. Nå må jeg dra med meg to små, og jeg er i elendig form :( grrrr
 
Last edited:
Fåreslo at Broremann hjalp meg klar med de to små mot at jeg kjørte han til skolen i dag :) Og sånn ble det :D
Tok med meg de to små til klinikken rett etterpå så nå får jeg håpe postgangen ikke tar for lang tid denne gang også.
Var det som hadde gjort at prøven sist ble for gammel. Var godt, og få det overstått i god tid før neste TUL ;)

Nå er det askepott, og kos med de minste. Nok en natt med lite søvn, og mye amming :(

-Lykkespire
 
2.kontroll 11+5 og jeg fikk vite at jernet mitt som burde våre på 15 er på 5. Det er ikke rart jeg sliter. Veldig lite søvn pga hyppig amming natt som dag...
Ellers var alt fint...
Må bare være flink til, og ta jern tabletter.
Drikke varianten får jeg ikke i meg :(

Må tilbake på labben 13+0, og ta Rhesus prøve. Og ellers skal jeg ikke til legen før etter OUL er utført. Må huske, og bestille timen selv :D Har ikke fått dato for oul enda.

-Lykkespire
 
Var på 15 mnd kontroll i dag, og fortalte HS om Lille i magen :D
Og hun ble så glad på mine/våre vegner :D
Var hos Far etterpå, og fortalte han, men sa at ingen fikk vite noe før i Romjulen pga ingen andre kan holde tett. Han hadde reagert på at når jeg sto på en bestemt måte i farsdagen så hadde han sett litt mage MEN hode hans hadde ikke våre i de banene hehe. Han ble veldig glad på våre vegner, og gleder seg selvsagt over at det kommer en ny liten Skatt :p Var utrolig gøy, og se hvordan det gledet han at jeg kom alene med de to små. Kun for å treffe han :D Vi storkosa oss lo, og pratet mye :love017
Forguder Pappaen min, og hvor stolt han er over barnebarna, og hvor kjærlig, og god han er mot dem. :love7
Fant frem vaniljeis, og ripssyltetøy han har laget over isen, og ungene elsket det :D
Og siden det var Fredag ble det noen små japp også på dem :p
Han var så utrolig glad, for og se oss:Heartred

Ellers var vi hos legen med ant eldste, og håper vi har funnet en løsning for ørene hennes. Om ikke noen piller hun har fått hjelper blir det henvisning til øre, nese, hals igjen, og mulig ny runde med dren.
Vi må uansett få orden på dette.
Hun kan ikke ligge på øret så, kjøre i tunell, ta fly, eller måle bevegelsene i trommehinnene uten et smerte helvete som varer i timer etterpå. Kan ikke ligge med øret inntil brystkassen på typen. For tett gir smerte :(

-Lykkespire<3
 
Var på shopping, og date med min kjære i går :D Hadde barnevakt hjemme, og kom hjem 1t før leggetid. Fikk kjøpt mammabukser, og en bluse til meg. Og noen gensere til mannen :)
Ellers fant vi noen julegaver, og hadde bestilt bord på Egon hvor vi spiste deilig mat etterpå :p Mm pepperbiff med maldon poteter til meg, og pizza pepperoni til mannen. Fikk snakket mye, og kost oss.
Gleder meg alt til en annen gang vi kan få være alene så pass lenge fra 14-18 :D

-Lykkespire
 
Back
Topp