En liten(?) fødselsrapport

Snart3barnsmamma

Forelsket i forumet
Tenkte jeg kunne skrive inn min fødselsopplevelse..........Den 30.november våkna jeg av at jeg måtte noe sinnsykt på do å tisse (trodde jeg). Løp på do, men det kom ikke noe...gaeg bare. Jaja tenkte jeg å gikk å la meg att[:)] Etter en halv time bråvåkna jeg igjen av det samme (kl 930) og denne gangen mye sterkere. Samboeren min jobber i Oslo, så han var ikke hjemme. Ringte han å sa at jeg har kjempevondt i magen.....Er det fødsel på gang spør han....veit ikke sier jeg. Takene i magen blir bare sterkere og sterkere....ringer til mamma som vilø kjøre meg til jordmor. Jordmor undersøker meg og kjenner ei vannblære og hodet, men har ikke kjent etter åpning, sier bare at vi ska reise til sykehuset.....nå er det ca 1-2min imellom riene. Dom er fremdeles veldig korte men sterke. Ringer samboer og sier han må komme....uheldigvis er dette den tida på dagen da det går sjeldne tog......
Etter en forferdelig time i bil kommer mamma og jeg til sykehuset (ca kl 12), blir tatt i mot og undersøkt.....OI HER ER DET FULL ÅPNING!!!!!! ops.....og hva med samboeren min som går og tråkker på Oslo S. Toget tar nesten to timer........jeg kan ikke føde nå!!!!!!!!!!!! Ca 1230 begynner de første pressriene...endelig får jeg gjort noe jeg også[:)], men vil helst ikke presse for mye for pappaen er jo ikke her. Mammaen min var heldigvis med hele tida.Riene mine var altfor korte så fikk litt hjelp med drypp, mem fremdeles økte dom ikke spesielt. Etter en time med pressrier, måtte jeg ha litt hjelp og lege kom med vakuum. Ei og ei halv ri etter hadde jeg gutten min på brystet (kl 1401). Og omtrent i samme øyeblikk kom pappaen stormende inn døra, akkurat litt for seint....

På grunn av at fødselen gikk så fort på slutten revna jeg temmelig mye. Jeg mistet også mye blod, litt over 2 liter, så jeg fikk ikke mange minuttene sammen med min lille familie før det var i full fart inn på operasjonsstua med full narkose og sying.

Heldigvis var alt bare bra med min lille gutt...som ikke var så innmari liten, han veide 4030gram og var 52cm lang. En nydelio gutt som har fått navnet Vemund!!!!!

Dette var min historie....og jeg synes IKKE fødselen var spesiell vond. Men derimot de fire ukene jeg gikk med maserier var vonde!!!!! Jeg var også veldig lettet for at vi slapp å bli satt igang. (hadde igangsettingstime 1.des)

Nå ska vi bare kose oss og nyte dagene som en liten familie[:D]

 
gratulerer så mye, kjempe nydelig gutt dere har fått[:D][:D]
kos dere masse med den fine førjuls gaven[;)]
 
[:D]Velkommen til verden Vemund[:D]
[:D]Gratulerer så mye til mor og far[:D]
 
Fikk tårer i øynene jeg nå..Godt å høre at det går bra og at smertene er overlevende..
Jeg har termin om 2 uker, og er veldig spent på alt jeg skal gjennom...

Men når jeg leste innlegget ditt så ble jeg så rolig å tenkte at gud, så fint det må være!

Nydlig gutt dere har fått!!

Klem
 
20 timer????? Huffameg.... [:)] søskenbarnet til sambo hadde 1 ri, så var ungen ute... Hun kom seg jo ikke ut av huset hjemme en gang... Det er litt vèl fort.... Og dama til en kompis av sambo trengte 3 timer fra det startet. Det hørtes fint ut! [:)]
 
Gratulerer så masse med lille Vemund[:)]
Kjempeskjønn liten gutt[:)]
 
Å jeg begynner nesten å gråte jeg nå! Så trist at pappaen kom akkurat for sent! Men uansett, nå har alle tre det bra og det er det viktigste! Kos dere![:D]
 
hei vill fortelle jeg også.
jeg hadde gått me litt smerter nederst i ryggen en to ukers tid, var på vanlig skjekk hos legen og han sa alt var bra, litt høyt blodtrykk men det var sikkert fordi jeg hadde gått ganske langt og da rett inn å måle. hodet var ikke festet seg enda og det var jo tre uker te småen skulle komme.var da hos legen kl ett.gjekk der fra og alt var bra.gjekk å handlet å var litt stressa. var hjemme ca kvart over åtte la meg ned på sofaen og så på idol,plutselig akkuratt som en ballong sprakk i magen det var helt rart der gjekk vannet typen ringte ambu for hodet var jo ikke festet da var kl ti på ni når vannet gjekk.kl kvart over ni da kom ambu folka full fart inn på haukeland. i heisen begynte den første pressrien,ambufolka fekk helt panikk. blei mått av to jormodre og inn på ett rom og dei rev av meg klærne og løftet på bena her er det full opning og blei kjørt inn på ett annet rom i full fart, pressa fem seks ganger og der var småen ute kl 21.56 så en time fra vannet gjekk te hun var ute. helt utrolig hvor fort det gjekk. det var da første gang,venter en til i mai er litt redd det skal gå enda fortere.
 
Hei har termin 29.mars.06 er førstegangs fødende og ganske ung egentlig (18år) Så bra at dt har gått så fort å greit med dere. Har bare hørt skrekk historier så var begynt å bli litt engstelig, men no gleder eg mg egentli [:D]
 
å hærregud..jeg lå 26 timer med Synnøve å har ikke tenkt på at det kan ta enda lenger tid med min neste...[8|]kanskje jeg dobler det og det blir 52 timer denne gangen[8|][;)]
Da skal jeg hyyyyle på epidural[;)]Hadde nemlig ingen bedøvelse med Synnøve så jeg har ikke peiling på hvordan det er å føde med..[;)]
 
Gråt litt da jeg kom til der hvor du forteller at pappa'n kom inn døra - akkurat litt for seint..

- kom til å tenke på at mannen min sannsynligvis er rundt 2-3 timer unna når jeg skal føde[8|]
 
Back
Topp