....en liten en til - kanskje?

Hurra!! Gratulerer så mye med å ha passert 12 uker [emoji7][emoji16][emoji122] Så herlig! Men veldig kjipt at formen ikke er helt topp :( Joggu bra at det kommer noe helt fantastisk ut av det [emoji28] Masse lykke til på UL i morgen [emoji173]️
Oi, denne kommentaren har gått meg hus forbi [emoji85]

Veldig deilig å ha passert 12 uker nå [emoji16] Snaaaart over i 2.trimesteret [emoji122][emoji122] Haha, ja, den babyen her bør være like søt som broren sin for alt dette skal tilgis i det sekundet h*n er ute [emoji13] Neida (joda), fint blir det uansett! Det deilige er jo at dette blir sistemann i flokken så jeg trenger ALDRI å gjøre dette igjen [emoji1][emoji1][emoji1][emoji122][emoji122][emoji122]
 
14+5.

Dagene går litt fort for meg merker jeg. Plutselig nærmer vi oss uke 20 og er faktisk snart halvveis [emoji1] Tjohei hvor det går!

Den siste uken har vært ganske røff da lillegutt har vært skikkelig dårlig. Feber, hoste og null matlyst. Han har nærmest gråte fra morgen til kveld og bare ville sitte på armen eller fanget. Alt annet har vært uaktuelt [emoji172] Med et bekken som allerede krangler har det vært en vanvittig utfordring, men heldigvis jobbet mannen sent forrige uke så jeg fikk mye avlastning på dagen [emoji4] Var på legevakten om lørdag da han holdt gråten gående i over 1 time uten stopp [emoji85] Vi fikk roet han ned tilslutt og kom inn med en gang. Legen mistenkte halsbetennelse, men siden crp var negativ og bleiene ikke var tørre, og han hadde tårer så holdt hun igjen antibiotikaen. Noe vi var veldig enig i. Ingen tegn på dehydrering eller andre ting, heldigvis [emoji170] Men når han våknet på søndagen etter en god natt med søvn, nesten uavbrutt, var han i mye bedre form! Han spiste da plutselig brødskiver og var en skikkelig energibombe [emoji1] Så idag bestemte vi oss for å prøve barnehagen, og det virka som han var glad for å være tilbake der [emoji4][emoji106] Ikke har de ringt heller så han koser seg nok!

Formen er faktisk litt bedre. Halsbrannen er alltid der, men jeg har vel lært meg litt å leve med den [emoji4] Så lenge jeg er flink pike gjør den ikke noe stort nummer ut av seg, og er jeg veeeeldig flink med maten (det lille jeg får i meg) kan jeg faktisk skeie ut en gang innimellom med noe skikkelig godt som f.eks bacongull og gelé [emoji7] Kosa oss med det i helgen og magen var veldig snill [emoji108]
Magen vokser da og jeg har mye vondt i magen. Tror det er fordi ting blir flyttet på og presset oppover [emoji51]
Bekkenet er IKKE bra derimot [emoji85] Skal til behandling i morgen og gleder meg helt vilt mye! Osteopaten jeg har vært til før skal få lov til å behandle meg gjennom hele svangerskapet og gi meg øvelser. Skal bli godt [emoji7] Det er vondt og ubehagelig å løfte lillegutt, støvsuge og gjøre hverdagslige ting. Men jeg orker ikke bare ligge på sofaen heller [emoji57] Og når A kommer hjem er det nok full rulle igjen fra denne uka [emoji38] Så godt å få gjort litt mens han er i barnehagen. Det flyter fort over her hjemme med en syk gutt og to veldig slitne foreldre, og jeg kjenner allerede at nesting syndromet melder sin ankomst [emoji23]

Ellers virker det som om den inni magen koser seg [emoji4] Hender jeg kjenner noen skikkelige dult på kvelden. Hjerterytmen er høyere denne gangen også. Den ligger på et sted mellom 150 og 160 [emoji4] Oul er 4.april! Da får vi kanskje vite kjønn og forhåpentligvis beskjed om at babyen vår er frisk og fin [emoji172] Fortsatt helt sinnsykt at vi skal ha en til. Hender jeg fortsatt stopper opp og spør mannen min hva i hele verden vi driver med [emoji23] Men det blir nok fint [emoji173] Har bestilt en bok som heter "babyen vår" til lille A. Bok som forteller hvordan det kan bli med en ny baby i hus, og så har den klaffer som han kan åpne og titte bak [emoji4] Han har en bok om bondegård i samme serien og den elsker han. Det er litt på tide å begynne å forbedre han på at det snart kommer en lillebror eller lillesøster. Tror han kommer til å bli en helt fantastisk storebror [emoji7][emoji170] Lille store gutten vår! Tenk at han kommer til å være 2 år når sistemann i flokken kommer!! Herregud, tiden går så sinnsykt fort [emoji87]
 
15+6 (16+0 innen innlegget er postet).

Nå må jeg klage. Halsbrannen tar nå helt overhånd og jeg har helt mista lysten på å i det hele tatt fullføre svangerskapet [emoji85][emoji87] Det er kramper, konstant kvalme, jeg har ekkel smak i munnen, brekker meg mye og må tenke over ALT av hva jeg spiser.. Alt! Jeg spiste Taco her om dagen (ikke noe sterkt, ikke noe krydder i kjøttdeigen, ingenting) og våknet av et smertehelvete jeg aldri har vært borti. Det å føde var ingenting i forhold! [emoji85] Fikk ikke puste, fikk ikke sagt noe, bare satt og brakk meg, mellomgulvet mitt var så intenst vondt at jeg ikke klarte å sitte stille og magen min var så hissig at jeg rett og slett måtte omtrent krabbe inn på doen.. Heldigvis var mannen min hjemme [emoji170] Og takk og lov for at jeg fikk beholde losecen jeg tilslutt fikk svelget.. Svetten rant av meg mens jeg samtidig holdt på å fryse ihjel..

I tillegg har jeg fått blødninger i svangerskapet. Morkaka ligger jo foran denne gangen også, men denne gangen mistenkes det at den ligger litt for langt nede slik at den skaper blødninger. Det er gammelt blod og ikke noe farlig, men det er veldig kjedelig. Litt fysisk anstrengelse og aktivitet så er truseinnlegget fullt av gammelt blod. Kjempe hendig når jeg har en skjønn gutt på 1,5 år som gjerne vil det skal skje noe hele tiden [emoji85]

Åååå, jeg vet jeg er skikkelig deppa nå, men det her tar virkelig helt livsknisten fra meg noen dager.. Godt det er siste svangerskapet! [emoji13]
En fin nyhet er at vi har fått time til Oul 4.4 [emoji4] Da skal vi få hilse på igjen og forhåpentligvis se hva som gjemmer seg der inne [emoji4][emoji106] En liten motivasjon i en ellers så (til tider) tung hverdag!
 
Uff, nå fikk jeg skikkelig vondt av deg[emoji173]️ Høres ut som en helt j**** opplevelse du har vært gjennom! Håper du ALDRI trenger å oppleve det igjen!! Og blødninger i tillegg?!?![emoji26] Er jo betryggende at det ikke er noe galt, men likevel...det kunne du da virkelig sluppet etter alt det andre...
Håper det etter forholdene går greit med deg, og at du holder ut resten av svangerskapet, er jo den beste premien i vente[emoji5] Og du slipper noen sinne å gå gjennom det igjen, for dere stopper etter 2 var det ikke sånn?[emoji12]
 
Halsbrann er helt jævelig!! Før trodde jeg halsbrann bare var litt sure oppstøt, men der tok jeg jamen meg feil. Noen ganger i svangerskapet mitt føltes det som om brystkassa skulle eksplodere [emoji46] Så du har min dypeste medfølelse! Synes du Losec gir effekt eller? Man skal jo være litt obs på magesår hvis man ikke får det under kontroll, har jeg skjønt.

Utrolig kjipt med blødninger også. Det er ikke bare upraktisk, men sikkert også litt skummelt selv om du vet hvorfor. Nei, æsj, det er ikke bare-bare å gå gravid altså. Hold ut [emoji173]️ Stor klem!
 
Uff, nå fikk jeg skikkelig vondt av deg[emoji173]️ Høres ut som en helt j**** opplevelse du har vært gjennom! Håper du ALDRI trenger å oppleve det igjen!! Og blødninger i tillegg?!?![emoji26] Er jo betryggende at det ikke er noe galt, men likevel...det kunne du da virkelig sluppet etter alt det andre...
Håper det etter forholdene går greit med deg, og at du holder ut resten av svangerskapet, er jo den beste premien i vente[emoji5] Og du slipper noen sinne å gå gjennom det igjen, for dere stopper etter 2 var det ikke sånn?[emoji12]
Helt definitivt det siste svangerskapet [emoji23] Aldri, aldri, ALDRI igjen!! De to ungene får nøye seg med hverandre [emoji23]

Det er ikke så veldig morsomt. Jeg blir veldig sliten av å konstant ha vondt og alltid måtte nøye vurdere hva jeg putter i munn [emoji57] Rett og slett ganske så dritt [emoji90] Sliter når jeg er med i bursdager hvor folk stapper i seg god mat, kaker, drikker brus og virkelig koser seg. Jeg kan knapt nok drikke vann uten å sette i gang hele magen, for å ikke nevne hvor ille det blir med sukker [emoji85]
Mannen har lovet meg både fylte påskeegg (de fra Freia), en god middag med biff og hele pakka, og Pepsi Max når svangerskapet er over [emoji23][emoji23] Gleder meg allerede!! [emoji108]
 
Halsbrann er helt jævelig!! Før trodde jeg halsbrann bare var litt sure oppstøt, men der tok jeg jamen meg feil. Noen ganger i svangerskapet mitt føltes det som om brystkassa skulle eksplodere [emoji46] Så du har min dypeste medfølelse! Synes du Losec gir effekt eller? Man skal jo være litt obs på magesår hvis man ikke får det under kontroll, har jeg skjønt.

Utrolig kjipt med blødninger også. Det er ikke bare upraktisk, men sikkert også litt skummelt selv om du vet hvorfor. Nei, æsj, det er ikke bare-bare å gå gravid altså. Hold ut [emoji173]️ Stor klem!
Jeg trodde også at det var litt ubehagelig i mellomgulvet før, men så feil kan man ta [emoji13] Utrolig hvor ille en slapp muskel kan gjøre så mye vondt [emoji51] Jeg har god nok effekt av losec, og tar jeg den forebyggende før jeg legger meg går det ofte bra om natten - heldigvis [emoji4] Var hos legen nå igår faktisk og fikk sendt henvisning til gastroskopi (slange ned i halsen). Fastlegen var enig med meg i bekymringen om å få betennelse i spiserøret og/eller magesår. Ikke sikkert de utfører det på gravide, men da har vi i alle fall prøvd.

Blødningene er utrolig kjedelig, men jeg bekymrer meg nok veldig mye mindre denne gangen enn hva jeg hadde gjort mens lille A lå i magen [emoji4] Skal bli godt å få sjekket at alt er i orden på Oul etter påske!!
 
17+1.

Dagene går avgårde [emoji4] Lille A begynner å skjønne at mamma har baby mage nå tror jeg. Vi titter stadig på ultralyd bildene og prater om babyen i magen til mamma. Idag pekte han på magen min mens vi sto og tittet på bildene og sa "byyy" så jeg lurer nok på om noe skjer. Magen vokser jo også [emoji4]

Småen har blitt forkjøla igjen da [emoji85] Måtte hente han i barnehagen idag med feber og lei hoste. Mannen jobber kveldsskift den uka her så jeg har vært alene med han siden 14-tiden. Feberen og hosten hans begynte å bli såpass ille at jeg tok han med ut i den kalde vårlufta på tur i vogna. Det gjorde han veldig godt, men dessverre var ikke bekkenet mitt enig i den gåturen [emoji51] Jeg måtte rett og slett ta smertestillende for å klare å være mamma resten av kvelden [emoji85] Ble full fart på lillegutt da [emoji1] Og hosten ble så mye bedre! [emoji122] Nå har han sovnet og har ikke hostet noe stort. Natt til igår hostet han så og si hele natten uten stopp [emoji37] Men han ville veldig gjerne i barnehagen idag så vi prøvde. Godt de ringte [emoji172]
Nå tar han og jeg påskeferie. Mannen får ikke ferie før torsdag neste uke, og da skal vi kose oss [emoji4][emoji170]

Var hos fastlegen igår og fikk sendt henvisning til gastroskopi for å sjekke lukkemuskelen i magen. Spørs nok om de sender en slange ned i halsen min mens jeg er gravid, men da har vi i alle fall forsøkt [emoji106]
Jeg har begynt å få kynnere også. Nokså sterke til tider synes jeg. Blir på en måte andpusten av noen av de. Var plaga med kynnere med lillegutt også husker jeg så det er nok ikke så farlig. Tenkte å nevne det på Oul om jeg husker det [emoji4]
Ellers vokser magen og jeg selv føler det virkelig synes nå. Andre ser ikke på meg at jeg gravid i det hele tatt [emoji13] Er mer i den fasen hvor folk kan fort tenke "er ho gravid eller bare VELDIG glad i sjokolade" [emoji23]
 
Kjenner ikke til losec men halsbrann/spiserørsbrokk kjenner jeg godt til. Var fryktelig plaget med første,men ikke gale med nr. 2. Jeg tar somac og fikk beskjed at om jeg ble gravid kunne jeg fortsette på dem.

Vil IKKE anbefale deg den undersøkelsen som gravid. Fikk gjort en delvis med lys/kamerasonde i uke 39 med nr 1. Sov ikke pga kunne verken sitte eller ligge.
 
Kjenner ikke til losec men halsbrann/spiserørsbrokk kjenner jeg godt til. Var fryktelig plaget med første,men ikke gale med nr. 2. Jeg tar somac og fikk beskjed at om jeg ble gravid kunne jeg fortsette på dem.

Vil IKKE anbefale deg den undersøkelsen som gravid. Fikk gjort en delvis med lys/kamerasonde i uke 39 med nr 1. Sov ikke pga kunne verken sitte eller ligge.

Somac ja. Synes du det er effektivt? [emoji4] Halsbrann er helt forferdelig pyton. Ødelegger så mye i hverdagen! Deilig at du ikke var så plaget med nummer 2 [emoji1][emoji106]

Nei, jeg har vel ikke spesielt lyst til å ta det heller for å være helt ærlig. Og jeg tror ikke de utfører det på gravide med unntak av helt spesielle tilfeller. Det blir jo veldig upresis diagnose siden lukkemuskelen er påvirket av hormoner, og medisiner får man jo omtrent ikke når man er gravid [emoji13]
 
18+0.

En uke akkurat til Oul [emoji4]

Jeg har blitt skikkelig forkjøla. Sikkert smittet av lillegutt [emoji85] Hoster som et uvær igjen og har hele tiden vondt i hodet.. Tett i nesa, får ikke i meg mat heller. Fikk i meg et glass med milkshake nå istad, ellers går det knapt nok noe å drikke inn. Utrolig frustrerende! Tok jo ut lille A for å ha lang påskeferie og så ender jeg opp med å være skikkelig sjuk og han må være hos mine foreldre på dagtid mens mannen er på jobb [emoji37] Utrolig lei meg for det. Hadde gleda meg sånn til å kose meg med han, bare han og jeg på dagtid [emoji172] For å ikke snakke om at alle koser seg i det nydelige været ute mens jeg ligger under dyna og fryser. Er ikke en sky på himmelen [emoji7] Helt aldeles nydelig!

Kjenner fortsatt ikke noe liv i magen. Stresser ikke noe med det heller egentlig. Mannen er like utålmodig som sist etter å kjenne liv og han synes jeg er veldig fin som gravid! [emoji4] Magen min er mindre denne gangen virker det som, men igjen så kan det være måten babyen ligger på. Noen ganger ser jeg på magen at han har flyttet seg opp for plutselig har jeg tidenes kul [emoji23] Men ellers er det kun en liten delikat kul som enda lett kan skjules. På ultralyd i uke 12 fikk jeg beskjed om at det var litt lite fostervann, det har kommet tilbake og hjemsøkt meg litt nå den siste tiden [emoji57] Sikkert fordi jeg nærmer meg Oul [emoji87] Jeg sliter fortsatt med blødninger også. Truseinnlegget mitt har alltid brunt i seg, og er jeg i aktivitet må jeg bytte til bind..

Bekkenet mitt har definitivt slått seg vrangt denne gangen! Skulle vært hos osteopaten nå fire ganger, men to ganger har jeg måtte avlyse pga sykt barn og to ganger har hun avlyst pga syke barn [emoji23] I natt måtte jeg stelle meg i dusjen under varmt vann. Fikk ikke sove pga smertene, men en dusj hjalp!

En annen ting som er nytt de siste dagene er at kynnerne mine går bak i korsryggen og gir smerter. Smertene minner meg om modningsriene jeg hadde med A [emoji18] Tenkte å høre med de på sykehuset ang det.

Om du er innom håper jeg du får en fin påske [emoji214] [emoji172]
 
Somac ja. Synes du det er effektivt? [emoji4] Halsbrann er helt forferdelig pyton. Ødelegger så mye i hverdagen! Deilig at du ikke var så plaget med nummer 2 [emoji1][emoji106]

Nei, jeg har vel ikke spesielt lyst til å ta det heller for å være helt ærlig. Og jeg tror ikke de utfører det på gravide med unntak av helt spesielle tilfeller. Det blir jo veldig upresis diagnose siden lukkemuskelen er påvirket av hormoner, og medisiner får man jo omtrent ikke når man er gravid [emoji13]
Jeg er ikke flink å ta dem. Bruker det bare når jeg kjenner behov og da funker det bra, har ikke langvarige plager (tar 2-4 i løpet av en dag og i en ukes tid). Jeg har et medium-stort brokk og burde være mer plaget i følge legen, men jeg er vel så vant med det. Har nok hatt det siden jeg var i tenårene.
 
Er her inne å leser selv om jeg har vært litt dårlig på å skrive[emoji85] Nå er det bare få dager igjen til oul for deg[emoji16][emoji1319] Masse masse lykke til!! Håper dere har hatt en fin fin påske[emoji214][emoji5]
 
19+5!

Var på Oul idag. Der inne gjemte det seg faktisk ei lita frisk og fin jente [emoji87] Litt av et sjokk! Første jenta på 50 år på mannens side så det blir nok stor ståhei.
Fikk også ny termin: 27.august [emoji4] Ble satt fram fra 19+0 til 19+5 [emoji106] Deilig at det gikk den veien.

Fikk også pratet med jordmor om følelsene mine angående fødselen og fikk satt opp til time til noe som heter Morgenrød, det er jordmødre som jobber forebyggende mot fødselsangst [emoji4] Føltes godt å få komme inn til samtale angående det [emoji172] Timen er 29.mai og jeg gleder meg til den timen!

Magen er ikke så fremtredende enda faktisk. Jeg er mindre denne gangen enn med lille A! Så lenge jeg kommer på do da [emoji57] Magen er helt sykt treg denne gangen [emoji85] Og den står ut som en basketball når tarmene er fulle [emoji23]
Liv har jeg begynt å kjenne så smått til også, enda så lite og sjeldent det er [emoji106]
 
Gratulerer med ei lita jente ❤️ Blir stas tenker jeg :)
 
Tusen takk [emoji173] Blir nok fint det altså. Tror jeg trenger litt tid på å fordøye det siden jeg var såååå innstilt på gutt denne gangen også [emoji13]
Kan skjønne det tar litt tid å fordøye da ja. ❤️
 
Ååååh, ei lita prinsesse, gratulerer[emoji177] Var vel en hyggelig overraskelse[emoji5] Da er dere jevnt fordelt i familien[emoji12] Sååå stas!!
 
Gratulerer så mye med ei lita jente på vei [emoji7] Så gøy å bryte gutterekka :D Her blir det stort sett også bare født gutter på begge sider, så hvis vi skulle være så heldige å få en til, hadde jeg blitt veldig sjokka om det ble en jente. Så jeg skjønner deg godt [emoji14] Herlig at alt stod bra til i magen, og deilig å bli satt fram da [emoji173]️
 
Back
Topp