....en liten en til - kanskje?

8+6.

Snart 9 uker! [emoji33] De siste dagene har jeg vært helt utslått av sykdom. Hoster hele natten, brekker meg, sover ikke og holdt på.. Var hos legen idag og fikk medisin så nå håper jeg det blir bedre fort [emoji4] Fikk også Losec mot halsbrann slik jeg fikk forrige gang. Begynte tidlig denne gangen, men det er nok pga blodfortynnende jeg går på. De gjør magesyra mer sur og det lages mer. Ikke kan jeg ta andre piller heller, for de er ikke egnet for gravide [emoji18] Gyn snakket noe om å gå over på sprøyter fra uke 12 så jeg lurte på om jeg skulle ta kontakt igjen snart og høre hva ho tenker om det [emoji4]

Ellers går det vel greit. En del kvalm. Får ikke i meg nok drikke eller mat og vekta peker nedover. Det er jeg ikke så bekymret for egentlig. Jeg gikk opp nesten to kilo i begynnelsen av svangerskapet, sikkert pga mye vann, og nå har jeg gått de ned igjen pluss to kilo til. Maten blåser jeg litt i, men væske må man jo ha! Nyrene og leveren min jobber jo nå enda hardere og det er ikke bra å ligge i underskudd på væske [emoji85] Håper det snur snart. Ellers tar jeg kontakt med jordmor og spør om råd hos henne.

Lille A går i barnehagen nå og storkoser seg der fire dager i uka! [emoji1] Han var definitivt klar for barnehagelivet, mamma og pappa ikke fullt så klare [emoji13] Utrolig deilig at vi kan gå inn i barnehagen, få kos og klem, vinke og dra. Han er blid, fornøyd og gliser veldig mens han virker [emoji1] Det er en liten barnehage så det er sjeldent stress og mas der. Han blir jo utrolig sliten selvfølgelig og det resulterer i noen vanvittige raseriutbrudd på kvelden over småting. Det kan være en utfordring til tider med en haug av hormoner på toppen av lasset, men det går som regel bra [emoji13] Heldigvis er vi foreldre veldig samstemte så vi samarbeider veldig bra [emoji4][emoji106]

I morgen skal mannen og jeg på hotell for en natt. Det skal bli godt [emoji172] Vi skal på kurs på lørdag, men siden det begynner klokken 10 og jeg ikke akkurat er i den beste formen om dagen drar vi heller opp dagen før, tar oss god tid og slapper av [emoji4] Skal bli godt med en natt sammen alene [emoji173]
 
Jeg har ikke orket å være her inne noe særlig siden jeg har vært helt utslått av sykdom [emoji85]

Ålreit å få lagt en plan da og planlegge fremtiden litt. I alle fall så godt det lar seg gjøre [emoji4] Jeg synes det er godt å ha litt kontroll på ting som kan skje fremover, men nå elsker jeg å planlegge også da [emoji38]

Med meg går det bedre. Var hos legen idag og fikk litt medisin så nå håper jeg at jeg kommer meg ovenpå igjen snart [emoji106] Ellers går det fint. Lille A har begynt i barnehagen og storkoser seg [emoji1] Det er litt utfordrende siden han får noen voldsomme raseriutbrudd her hjemme på kvelden fordi han er sliten. Ikke alltid det er like lett å håndtere med en høyt nivå av hcg i kroppen [emoji13]

Ta vare på deg selv [emoji173]️ forumet går ingen steder [emoji4]

Hihi jeg og er sånn, og siden jeg er kronisk syk må jeg ha noe å se fram til [emoji5]

Godt det går bedre med deg [emoji16] så gøy! Skjønner det godt [emoji50] raserianfall er vanskelig å takle uten hormoner i kroppen og [emoji13] N er 4, blir fem i høst og lillegutt blir 2 nå i sommer [emoji50] skal amme frem til desember og håper at de «planene» vi har går i orden etter møte med nav i morgen [emoji4]
 
8+6.

Snart 9 uker! [emoji33] De siste dagene har jeg vært helt utslått av sykdom. Hoster hele natten, brekker meg, sover ikke og holdt på.. Var hos legen idag og fikk medisin så nå håper jeg det blir bedre fort [emoji4] Fikk også Losec mot halsbrann slik jeg fikk forrige gang. Begynte tidlig denne gangen, men det er nok pga blodfortynnende jeg går på. De gjør magesyra mer sur og det lages mer. Ikke kan jeg ta andre piller heller, for de er ikke egnet for gravide [emoji18] Gyn snakket noe om å gå over på sprøyter fra uke 12 så jeg lurte på om jeg skulle ta kontakt igjen snart og høre hva ho tenker om det [emoji4]

Ellers går det vel greit. En del kvalm. Får ikke i meg nok drikke eller mat og vekta peker nedover. Det er jeg ikke så bekymret for egentlig. Jeg gikk opp nesten to kilo i begynnelsen av svangerskapet, sikkert pga mye vann, og nå har jeg gått de ned igjen pluss to kilo til. Maten blåser jeg litt i, men væske må man jo ha! Nyrene og leveren min jobber jo nå enda hardere og det er ikke bra å ligge i underskudd på væske [emoji85] Håper det snur snart. Ellers tar jeg kontakt med jordmor og spør om råd hos henne.

Lille A går i barnehagen nå og storkoser seg der fire dager i uka! [emoji1] Han var definitivt klar for barnehagelivet, mamma og pappa ikke fullt så klare [emoji13] Utrolig deilig at vi kan gå inn i barnehagen, få kos og klem, vinke og dra. Han er blid, fornøyd og gliser veldig mens han virker [emoji1] Det er en liten barnehage så det er sjeldent stress og mas der. Han blir jo utrolig sliten selvfølgelig og det resulterer i noen vanvittige raseriutbrudd på kvelden over småting. Det kan være en utfordring til tider med en haug av hormoner på toppen av lasset, men det går som regel bra [emoji13] Heldigvis er vi foreldre veldig samstemte så vi samarbeider veldig bra [emoji4][emoji106]

I morgen skal mannen og jeg på hotell for en natt. Det skal bli godt [emoji172] Vi skal på kurs på lørdag, men siden det begynner klokken 10 og jeg ikke akkurat er i den beste formen om dagen drar vi heller opp dagen før, tar oss god tid og slapper av [emoji4] Skal bli godt med en natt sammen alene [emoji173]

Håper du blir bedre snart [emoji173]️ drikke er veldig viktig, så ta kontakt med jordmor [emoji4] jeg brukte fragmin, dette er sprøyter.

Dere må kose dere masse på hotell [emoji173]️
 
Wææ, 9 fullegåtte uker allerede[emoji33] Du ble jo gravid i forgårs[emoji12]
Håper sykdommen snart slipper taket slik at d "bare" er gravidsymptomene igjen, ikke at dem er bare bare i ditt tilfelle akkurat, men det hjelper vel ikke med sykdom attpåtil[emoji17]
For en flink gutt dere har, d gjør d litt lettere for mamman og pappan å forlate når d ikke er hyling og skriking[emoji28] (Vi var også så heldige når vår lille begynte i august, spørs hvor godt jeg hadde taklet d hvis han hadde tatt til tårene[emoji85])
Kooos dere på hotell i natt! Det fortjener dere[emoji5]
 
Så fint magetrollet har det fint[emoji173]. Masse god bedring til deg[emoji4]. Håper det værste kvalmen går over snart[emoji173]. Stor klem
 
Håper du blir bedre snart [emoji173]️ drikke er veldig viktig, så ta kontakt med jordmor [emoji4] jeg brukte fragmin, dette er sprøyter.

Dere må kose dere masse på hotell [emoji173]️
Det har heldigvis tatt seg opp litt mer nå så jeg venter til jeg skal til jm neste uke [emoji4] Da skal jeg også prate om fragmin [emoji106]

Hvordan gikk møtet med nav? [emoji173]
 
Wææ, 9 fullegåtte uker allerede[emoji33] Du ble jo gravid i forgårs[emoji12]
Håper sykdommen snart slipper taket slik at d "bare" er gravidsymptomene igjen, ikke at dem er bare bare i ditt tilfelle akkurat, men det hjelper vel ikke med sykdom attpåtil[emoji17]
For en flink gutt dere har, d gjør d litt lettere for mamman og pappan å forlate når d ikke er hyling og skriking[emoji28] (Vi var også så heldige når vår lille begynte i august, spørs hvor godt jeg hadde taklet d hvis han hadde tatt til tårene[emoji85])
Kooos dere på hotell i natt! Det fortjener dere[emoji5]

Haha, ja. Tenk det. Nå (om en times tid) er jeg 11 uker på vei [emoji85] Tiden går fort denne gangen!!
Formen er heldigvis bedre. Jeg hoster ikke like ille, kun litt slimhoste i ny og ne. Enda godt det er over. Trodde jeg skulle stryke med en periode [emoji23]
Symptomene på svangerskapet begynner å bli litt bedre også. Medisinene mot halsbrann er definitivt som sendt fra oven, og så lenge jeg holder magen i gang er det bedre med halsbrannen [emoji173]

Tusen takk! Og i lige måde [emoji8] Utrolig deilig når de ikke tyr til tårene! Lillegutt har en periode nå sovet veldig dårlig pga tenner og utviklingstrinn, og da har det blitt gråt når vi har prøvd å gå. Heldigvis spiser han frokost i barnehagen med de andre barna så når jeg hjelper han med å dekke på og han får satt seg, går det fint [emoji4] Etter det storkoser han seg [emoji7]

Ble forøvrig ikke noe av hotellet [emoji23] Vi endte opp med å måtte ha barnevakt hele helgen siden vi begge ble skikkelig sjuke [emoji13] Men, sånn er det. Vi skal til Rondane i fire dager i juni, da skal vi kose oss hvertfall [emoji7]
 
Så fint magetrollet har det fint[emoji173]. Masse god bedring til deg[emoji4]. Håper det værste kvalmen går over snart[emoji173]. Stor klem
Tusen takk [emoji173] Den verste kvalmen er bedre nå. Og så lenge jeg holder magen i gang blir både kvalmen og halsbrannen bedre [emoji4] Pluss medisiner. Gjør hverdagen mye bedre [emoji173]
 
Jeg er nå (veldig snart) 11 uker på vei. Jeg får da inn i min 12.uke. Tiden flyr avgårde!

Formen begynner å bli litt bedre. Så lenge jeg kommer jevnlig på do og tar Losec daglig, er halsbrannen bedre [emoji4] Må fortsatt passe veldig på hva jeg spiser og jeg kan ikke spise mye! Da blir jeg skikkelig dårlig, men det er bedre enn å konstant være dårlig og ha vondt [emoji1]

Vekta peker fortsatt nedover. Går ned ca 1 kg i uka nå. Jeg har gått ned snart 8 kg fra det meste jeg veide og 6 kg fra startvekta. Bekymrer meg fortsatt ikke, men skulle så gjerne fått i meg mer å drikke! Det stopper i halsen min og ofte må jeg spytte ut i vasken [emoji87] Jeg er så tørr på leppene at de sprekker opp og blør innimellom, tisser kanskje max tre ganger om dagen og blir stadig mer og mer svimmel. Heldigvis skal jeg til jordmor til onsdag [emoji4] Da skal jeg prate med ho og gyn om å starte på sprøyter også (de er på samme klinikk). Så får vi se. Gyn mente at jeg vel i utgangspunktet ikke nødvendigvis trengte å gå på Albyl-e etter 1.trimesteret siden jeg ikke har hatt blodpropp og kun har arvet blodpropptendensene fra kun en av foreldrene mine. Synes vel det er litt risky siden klarte å beholde kun etter at jeg startet på blodfortynnende Jeg kunne få fragmin om jeg ville, men hun ville jeg skulle prate med de først. Det er selvfølgelig helt i orden [emoji4] Vi får se hva det blir til.

Magen synes fortsatt ikke, noe jeg er veldig glad for [emoji1]
Vi har ikke sagt noe til mine foreldre enda. Situasjonen med de (spesielt mamma) er veldig vanskelig, og når ting ser ut til å gå bedre skjer det noe igjen..

De som vet om det støtter oss da [emoji1] Vi er heldige [emoji173][emoji170][emoji172]
 
Det har heldigvis tatt seg opp litt mer nå så jeg venter til jeg skal til jm neste uke [emoji4] Da skal jeg også prate om fragmin [emoji106]

Hvordan gikk møtet med nav? [emoji173]

Så bra [emoji5] godt å høre [emoji173]️

Gikk overraskende fint [emoji5] de hører på meg nå, siden jeg har vært på avklaring og de skriver at jeg er veldig syk. Skal i møte idag ang frivillig arbeid [emoji5] er noe jeg selv ønsker, for det sosiale og mestringsfølelse [emoji5]
 
11+5.

Første jordmor time overstått [emoji4] Utrolig herlig dame med mye empati og forståelse [emoji173]
Fikk pratet litt om tidligere svangerskap, fødsel (nevnte at jeg IKKE gleder meg til neste gang), fikk notert en del ting om formen min nå, halsbrannen og generelt hvordan ting er.
Jm driver med akupunktur så hun satte nåler for å hjelpe på halsbrann og kvalmen. Forhåpentligvis hjelper det [emoji4] Etter en lenger samtale med både gyn og jm fikk jeg også begynne på fragmin (blodfortynnende som sprøyter) så nå går albyl-e ut [emoji106] Litt smålig desperat etter alt som kan hjelpe på halsbrannen!

Vekta står stille nå. Vært litt treg i magen, men det løsnet igår - til min store lettelse [emoji18] Når det stopper opp slik blir tarmene mine ømme og såre. Idag er det bedre [emoji1]
Drikker mye boblene vann (bonaqua med eple er definitivt den store favoritten) og det gjør i alle fall tørsten bedre. Hatt noen gode dager nå også hvor jeg har fått spist litt mer. Utrolig deilig, men idag er formen dårlig igjen [emoji4]

Fikk høre hjertelyden til den lille også [emoji7] Herligste lyden! Ligger på rundt 147 slag i minuttet, akkurat slik broren hans gjorde. Tror nok det lurer seg en ny gutt der inne [emoji170]
Ny ultralyd neste fredag! Da er jeg 13 uker på vei [emoji122][emoji122] Kanskje gyn klarer å se kjønn også..? [emoji16]
Gleder oss veldig! Da skal også kommende storebror få være med [emoji7]
 
Haha, ja. Tenk det. Nå (om en times tid) er jeg 11 uker på vei [emoji85] Tiden går fort denne gangen!!
Formen er heldigvis bedre. Jeg hoster ikke like ille, kun litt slimhoste i ny og ne. Enda godt det er over. Trodde jeg skulle stryke med en periode [emoji23]
Symptomene på svangerskapet begynner å bli litt bedre også. Medisinene mot halsbrann er definitivt som sendt fra oven, og så lenge jeg holder magen i gang er det bedre med halsbrannen [emoji173]

Tusen takk! Og i lige måde [emoji8] Utrolig deilig når de ikke tyr til tårene! Lillegutt har en periode nå sovet veldig dårlig pga tenner og utviklingstrinn, og da har det blitt gråt når vi har prøvd å gå. Heldigvis spiser han frokost i barnehagen med de andre barna så når jeg hjelper han med å dekke på og han får satt seg, går det fint [emoji4] Etter det storkoser han seg [emoji7]

Ble forøvrig ikke noe av hotellet [emoji23] Vi endte opp med å måtte ha barnevakt hele helgen siden vi begge ble skikkelig sjuke [emoji13] Men, sånn er det. Vi skal til Rondane i fire dager i juni, da skal vi kose oss hvertfall [emoji7]

Og nå snart 12[emoji28]
Tenk d...bare 28 igjen da jo[emoji33]
Så bra at symptomene begynner å bli litt bedre, har de blitt ennå bedre siste uka, eller?
Vår hadde en liten periode han ble litt lei seg hvis vi leverte han når de skulle være ute, men hvis de skulle være inne var d helt greit (forstå d den som kan)[emoji851]
Enda godt d ikke er lenge til juni da...eller[emoji12]
Her tror jeg vi har forkludret alt som heter hele sovenetter, er på ferie i 2 uker nå og lillegutt har begynt å våkne 1-2 ganger pr natt...NEKTER å sovne hvis vi ikke enten står og stryker på ryggen i d endeløse, eller at han får komme opp i vår seng[emoji849] HÅPER viiiirkelig dette bare er en feriegreie
 
Og nå snart 12[emoji28]
Tenk d...bare 28 igjen da jo[emoji33]
Så bra at symptomene begynner å bli litt bedre, har de blitt ennå bedre siste uka, eller?
Vår hadde en liten periode han ble litt lei seg hvis vi leverte han når de skulle være ute, men hvis de skulle være inne var d helt greit (forstå d den som kan)[emoji851]
Enda godt d ikke er lenge til juni da...eller[emoji12]
Her tror jeg vi har forkludret alt som heter hele sovenetter, er på ferie i 2 uker nå og lillegutt har begynt å våkne 1-2 ganger pr natt...NEKTER å sovne hvis vi ikke enten står og stryker på ryggen i d endeløse, eller at han får komme opp i vår seng[emoji849] HÅPER viiiirkelig dette bare er en feriegreie

Jeg håper minsten kom ut av feriemodus og snudde om på natten igjen? Slitsomt når det blir sånn, spesielt når man er vane med at de sover hele natten gjennom [emoji18][emoji51]

Symptomene kommer og går litt. Jeg kan ha en god dag, men da får jeg gjerne igjen i dobbel dose dagen etter [emoji85] Halsbrannen har blitt verre igjen, jeg får ikke i meg nok væske og er helt desperat tørst hele dagen [emoji51] Men så lenge babyen har det fint skal det nok gå. Blir det for ille får jeg komme inn på sykehuset og få væske der [emoji4]
 
12+6 (13 uker i morgen! [emoji33])

Tiden går ganske så fort nå [emoji51] Dagene går mye i ett egentlig og vi prøver å tilpasse oss mannens nye arbeidstider, barnehage, graviditet og slik enda. Går stadig bedre da [emoji4][emoji106]
I morgen er det jeg og minsten (han har fri på fredager) som skal kose oss hjemme. Det blir nok kos [emoji4] Utfordringen er at han ikke sover til lenger enn 05:30-06:00 og da kan dagene bli liiiitt lange [emoji87] Ikke alltid like lett å holde han gående heller da ting gjerne ikke er veldig spennende i mer enn 5 minutter. Annet enn barnesanger på tv. Det kan han se på hele dagen [emoji13] Men det ordner seg. Nå blir det lysere tidligere og da kan vi jo kose oss ute [emoji7] Han elsker å være ute så det er jo helt topp!

Ellers er formen veldig varierende. Vekta går fortsatt nedover, men ikke like fort heldigvis. Får ikke i meg nok drikke så jeg er helt desperat tørst hele dagen [emoji85] Får aldri slukket tørsten. Halsbrannen har blitt verre igjen også, så hverdagen er litt vanskelig å håndtere innimellom [emoji57] Sjokolademelk kan jeg drikke da [emoji106] Min store trøst i hverdagen [emoji38]
Jeg sliter også mye med menssmerter og bekkenet krangler litt når jeg har gjort husarbeid, men ikke noe farlig enda. Har pilatesball som jeg bruker daglig og det hjelper [emoji4]

I morgen skal vi på ultralyd igjen [emoji7] Blir spennende! Kanskje vi får tatt en titt på kjønn også? [emoji87] Ååå, som jeg håper det gjemmer seg en gutt til der inne!!!!! [emoji170] Begge kjønn er velkomne selvfølgelig, i all hovedsak ønsker vi jo bare at vi nok en gang skal være heldig nok til å få et friskt barn til [emoji7][emoji172]
Magen har poppet også [emoji51] Men siden jeg går ned i vekt drukner jeg enda (mer) i mammaklær, så det går i vanlige klær enn så lenge [emoji106] Det er ikke akkurat negativt det da [emoji1]
 
Hurra!! Gratulerer så mye med å ha passert 12 uker [emoji7][emoji16][emoji122] Så herlig! Men veldig kjipt at formen ikke er helt topp :( Joggu bra at det kommer noe helt fantastisk ut av det [emoji28] Masse lykke til på UL i morgen [emoji173]️
 
Jeg håper minsten kom ut av feriemodus og snudde om på natten igjen? Slitsomt når det blir sånn, spesielt når man er vane med at de sover hele natten gjennom [emoji18][emoji51]

Symptomene kommer og går litt. Jeg kan ha en god dag, men da får jeg gjerne igjen i dobbel dose dagen etter [emoji85] Halsbrannen har blitt verre igjen, jeg får ikke i meg nok væske og er helt desperat tørst hele dagen [emoji51] Men så lenge babyen har det fint skal det nok gå. Blir det for ille får jeg komme inn på sykehuset og få væske der [emoji4]

De siste 3 dagene på ferie sov han hele natten, så tror kanskje det var at alt var nytt og han trengte litt ekstra nærhet stakkar[emoji172] Nå blir det spennende å se hvordan nettene hjemme blir fremover, håper det går seg fort tilbake til normalen[emoji28]
Usj! Det er så trasig at du må ha det sånn[emoji17][emoji173]️ Men som du sier, det viktigste er vel bare at babyen har det fint, bare 27 uker ish igjen[emoji6]
 
De siste 3 dagene på ferie sov han hele natten, så tror kanskje det var at alt var nytt og han trengte litt ekstra nærhet stakkar[emoji172] Nå blir det spennende å se hvordan nettene hjemme blir fremover, håper det går seg fort tilbake til normalen[emoji28]
Usj! Det er så trasig at du må ha det sånn[emoji17][emoji173]️ Men som du sier, det viktigste er vel bare at babyen har det fint, bare 27 uker ish igjen[emoji6]

Jeg kan forstå den. Jeg sover dårlig de første nettene borte selv [emoji18] Virker som om vår har samme utfordringen, for når vi har sovet på hotell med han, har det vært myyyye opp om natten [emoji42] Vi kan ikke ta han i senga heller for da våkner han og skal fjase [emoji57]

Ble satt tilbake til 12+2 om fredagen, noe som passer helt perfekt med menstermin så nå er vi tilbake på 28 uker igjen [emoji23] Men det er bedre enn 30 uker [emoji1][emoji122][emoji122]
 
Spennende med ul i morgen[emoji4]. Håper formen din kommer seg[emoji173]
Tusen takk [emoji173] Jeg håper også at formen blir bedre utover i 2.trimesteret [emoji4] Uansett så varer dette ikke evig og det blir desto bedre når barnet endelig kommer ut [emoji172]
 
12+4.

Ultralyden om fredagen var herlig [emoji7] Den lille der inne var utrolig aktiv, gjespet, tygget på fingrene, suttet på tommelen, strakk på seg, sparka og holdt på [emoji4] Alt så veldig bra ut utifra det gyn kunne se, ryggsøylen var fin, litt lite fostervann, men ikke noe å bekymre seg over, væske i blære og mage.. Alt var kjempe fint [emoji172] Fikk ikke vite kjønn da, men sånn er det. Da får vi vente til Oul [emoji4]
Ble satt tilbake også til 12+2 om fredagen, noe som passer helt perfekt med menstermin [emoji108]

Ellers går dagene videre som før. Lillegutt har virkelig testet grensene våre idag. Hører ikke etter uansett, gjør ting han ikke får lov til og tester hele tiden [emoji13] Da er det godt å være to stk hjemme sånn at pappa kan ta over når hormonene mine bobler litt for mye [emoji51] Stort sett går det bra da.
Forhåpentligvis sovner han snart og får seg en god natt med søvn [emoji42]

Igår kom mannen inn døra med 12 liter med Farris (sitron og sitrongress smak) [emoji7] Det får jeg i meg tiltross for verre halsbrann og siden det er salter i det binder det vannet og jeg tørster ikke så ille [emoji1] Skikkelig deilig å finne noe jeg kan få i meg [emoji122][emoji122][emoji122]
 
Back
Topp