....en liten en til - kanskje?

Mine er det 25 mnd mellom og det er helt fantastisk. Gutt og jente. De er bestevenner, og så kan de taes med på mye av det samme:)
Så herlig [emoji7] Håper virkelig de får stor glede av hverandre og ikke får en veldig sjalu gutt. Kan ikke tenke meg noe verre enn at minsten skal føle at han blir byttet ut [emoji85] Vi vil jo selvfølgelig legge mest mulig til rette, men klart at en nyfødt krever jo sitt [emoji4]
 
Går som regel mye bedre enn man tenker :) Ikke bekymre deg;) Har faktisk mer tid til storebror enn du forestiller deg:) Aldri vært sjalusi her..men barn er forskjellige:)
 
Går som regel mye bedre enn man tenker :) Ikke bekymre deg;) Har faktisk mer tid til storebror enn du forestiller deg:) Aldri vært sjalusi her..men barn er forskjellige:)
Jeg håper på samme suksessen [emoji4] Tenker at storebror skal få være med på alt han vil og ikke bli ekskludert. Viktig å sende han avgårde med besteforeldre så han får være i fokus der og få alenetid med han vi foreldre så han får være i fokus her [emoji4]
Tanken er jo der, men siden det blir to år mellom dem håper jeg de vil finne mye glede i hverandre [emoji173]
 
5+1.

Uff, svangerskap og meg er ikke en god kombinasjon altså. Hodet mitt går alle veier [emoji85]
Jeg er ikke redd for plomma denne gangen da, det er jeg ikke. Tenker vel ikke så mye på det egentlig. Sannsynligheten for at den ikke lever er relativt liten uansett [emoji170]

Jeg tenker mye på hvordan vi kan skjule svangerskapet denne gangen. Forrige gang gikk det ikke så veldig fint å fortelle det tidlig. Alle historiene, tips, råd og "da jeg gikk gravid" var bare plagsomt for meg. Unnskyld meg, men et svangerskap for 30 år som ikke var risikosvangerskap er ikke min virkelighet idag, samme hvor mye du prøver å prakke det på meg [emoji57] Noen folk bare skjønner ikke at svangerskap er forskjellige.. Og det var virkelig plagsomt!
"har du kasta opp enda?"
"nei"
"DET gjorde jeg altså! Bare vent! Bare vent du. Bare vent!"
Sånn var det med alt [emoji85]

Jeg er mindre kvalm denne gangen. Mulig jeg burde være fornøyd med det, men jeg klarer ikke slå meg til ro med det. Ønsker kanskje litt mer kvalme? Skal være litt forsiktig med hva jeg ønsker meg nå [emoji15]
Matvanene mine er helt på blåbær!! Spiser omtrent hele tiden føler jeg. Liker ikke det! Jeg trenger ikke gå opp så mye dette svangerskapet. Forrige gikk jeg ned og det var veldig ålreit så jeg håper vel på samme suksess denne gangen også [emoji18][emoji51]
 
5+1.

Uff, svangerskap og meg er ikke en god kombinasjon altså. Hodet mitt går alle veier [emoji85]
Jeg er ikke redd for plomma denne gangen da, det er jeg ikke. Tenker vel ikke så mye på det egentlig. Sannsynligheten for at den ikke lever er relativt liten uansett [emoji170]

Jeg tenker mye på hvordan vi kan skjule svangerskapet denne gangen. Forrige gang gikk det ikke så veldig fint å fortelle det tidlig. Alle historiene, tips, råd og "da jeg gikk gravid" var bare plagsomt for meg. Unnskyld meg, men et svangerskap for 30 år som ikke var risikosvangerskap er ikke min virkelighet idag, samme hvor mye du prøver å prakke det på meg [emoji57] Noen folk bare skjønner ikke at svangerskap er forskjellige.. Og det var virkelig plagsomt!
"har du kasta opp enda?"
"nei"
"DET gjorde jeg altså! Bare vent! Bare vent du. Bare vent!"
Sånn var det med alt [emoji85]

Jeg er mindre kvalm denne gangen. Mulig jeg burde være fornøyd med det, men jeg klarer ikke slå meg til ro med det. Ønsker kanskje litt mer kvalme? Skal være litt forsiktig med hva jeg ønsker meg nå [emoji15]
Matvanene mine er helt på blåbær!! Spiser omtrent hele tiden føler jeg. Liker ikke det! Jeg trenger ikke gå opp så mye dette svangerskapet. Forrige gikk jeg ned og det var veldig ålreit så jeg håper vel på samme suksess denne gangen også [emoji18][emoji51]
Folk må lære seg å respektere andre sine svangerskap. De skal bare ikke si noe annet enn positive ting. Gravidråd er greit i en begrenset periode. Men alle kaster ikke opp..alle er ulike osv. Kjenner jeg har superrespekt for andre gravid og la de finne ut av sitt eget svangerskap. Ja. Oki..gir tips men mer sånn sklilaken osv som påvirker de vondtene man har.
 
Folk må lære seg å respektere andre sine svangerskap. De skal bare ikke si noe annet enn positive ting. Gravidråd er greit i en begrenset periode. Men alle kaster ikke opp..alle er ulike osv. Kjenner jeg har superrespekt for andre gravid og la de finne ut av sitt eget svangerskap. Ja. Oki..gir tips men mer sånn sklilaken osv som påvirker de vondtene man har.
Jeg er helt enig med deg. Det å tro at ditt eget svangerskap er standarden for alle andre er egentlig bare helt bak mål [emoji57] En ting er å gi noen råd i ny og ne (f.eks å drikke farris blandet med eplejuice for å få i seg noe når kvalmen er på sitt verste og ingenting frister), men det å si at det og det kommer til å skje, bare vent...? Nei, det blir litt for teit for min del. Jeg mener, de prata om hvordan fødselen kom til å bli liksom [emoji85] Var jo ikke i nærheten engang...
 
5+6.

Kvalmen er definitivt på plass nå. Har allerede krøpet til korset og begynt på kvalmestillende [emoji85] Trøttheten har også kommet og den blir ikke akkurat bedre av kvalmestillende.. [emoji18]
Når jeg spiser blir jeg helt forferdelig dårlig og ender opp med dårlig mage og nesten oppkast. Så da dropper jeg å spise mens jeg er hjemme med mini alene. Mannen kommer hjem ikveld og allerede sliter jeg [emoji85] Heldigvis er det fint vær idag og mini elsker PuddingTv på YouTube så jeg får kjøpt meg tid med det! Og så har jeg sendt melding til bestemor og spurt om ho vil ha litt tid med han denne uken. Ho vet om svangerskapet. Noen må jeg ha å støtte meg til og ho holder uansett tett til vi sier annet [emoji4]

Neste uke begynner mini i barnehagen! Det er rart, litt trist, men veldig spennende!! [emoji1] Tror han vil trives der altså [emoji4]
 
6+0 [emoji173]

Ny uke! Neste fredag 11:30 skal vi på ultralyd [emoji4]
Klarer ikke tro på at jeg er gravid før jeg ser et bankende hjerte på skjermen. Symptomene er jo der, men likevel er jeg veldig skeptisk. Forhåpentligvis er det bare en liten krabat der inne i full sprell! [emoji18]

Jeg fant noe jeg ikke likte i dusjen igår [emoji85] Fant en liten klump på selve inngangen til skjeden. Trodde det var crinone rester så jeg skulle bare ta det vekk, men det var ikke det. Litt smertefull kul på en måte [emoji85] Mulig det er en reaksjon på crinone siden den settes i skjeden. Vet at irritasjon kan oppstå så det er mulig det er en blodpose som har kommet i sammenheng med innføringen av kapselen [emoji18] Tror gyn skal få se/kjenne på den neste fredag [emoji4] Greit å få det sjekket opp!
 
Der var du! Da håper jeg appen klarer å holde styr på varslingene sine [emoji849] Så gøy at du er gravid igjen [emoji7] Jeg gleder meg til å følge deg videre. Det blir spennende med UL! [emoji173]️

Psst, du er vel ikke kjemisk gravid fra 5+0? Det er da du ikke er kjemisk gravid lenger, for da kan man påvise graviditeten på andre måter enn kjemisk (tester/blodprøve). [emoji51] Så hurra for ikke lenger bare kjemisk gravid [emoji23][emoji122]
 
Liker ikke at du er så plaget av kvalmen[emoji17]
Gleder meg til du oppdaterer etter ul neste uke da[emoji16] Har en riktig god følelse, du skal se d ender i lillebrøster dette her[emoji173]️
 
Der var du! Da håper jeg appen klarer å holde styr på varslingene sine [emoji849] Så gøy at du er gravid igjen [emoji7] Jeg gleder meg til å følge deg videre. Det blir spennende med UL! [emoji173]️

Psst, du er vel ikke kjemisk gravid fra 5+0? Det er da du ikke er kjemisk gravid lenger, for da kan man påvise graviditeten på andre måter enn kjemisk (tester/blodprøve). [emoji51] Så hurra for ikke lenger bare kjemisk gravid [emoji23][emoji122]
Her har jeg gjemt meg [emoji4] Herlig å se deg her igjen også! For en nydelig gutt du har [emoji7] Herregud, jeg savner virkelig den tiden hvor lille A var liten! Selv om det er nå det virkelig er morsomt [emoji1][emoji1] Blir litt delt når de vokser så fort [emoji170]

Tja, det var kanskje sånn det var ja? Lenge siden jeg har vært inne i denne verden. Forumet var jo livet mitt før lille A, men etter at han kom til verden har forumet blitt litt glemt igjen. Har liksom ikke tid [emoji4]

Blir i alle fall veldig spennende med en til i hus [emoji1][emoji122][emoji122]
 
Liker ikke at du er så plaget av kvalmen[emoji17]
Gleder meg til du oppdaterer etter ul neste uke da[emoji16] Har en riktig god følelse, du skal se d ender i lillebrøster dette her[emoji173]️
Ikke jeg heller, men det går seg til [emoji4] Igår var en veldig god dag mens idag er jeg mest spikret til sofaen, så er veldig opp og ned. Heldigvis har mini en helt fantastisk pappa som virkelig trår til uten å gi uttrykk for noe misnøye [emoji1][emoji173]
Gleder meg og gruer meg til ul [emoji85] Godt jeg ikke trenger å vente så veldig lenge til!! [emoji106]
 
Her har jeg gjemt meg [emoji4] Herlig å se deg her igjen også! For en nydelig gutt du har [emoji7] Herregud, jeg savner virkelig den tiden hvor lille A var liten! Selv om det er nå det virkelig er morsomt [emoji1][emoji1] Blir litt delt når de vokser så fort [emoji170]

Tja, det var kanskje sånn det var ja? Lenge siden jeg har vært inne i denne verden. Forumet var jo livet mitt før lille A, men etter at han kom til verden har forumet blitt litt glemt igjen. Har liksom ikke tid [emoji4]

Blir i alle fall veldig spennende med en til i hus [emoji1][emoji122][emoji122]

Du har kanskje kommentert i dagboka mi, du da, uten at jeg har skjønt at det var Frk. Lund som var bak navnet Spero? [emoji85] Du må ikke forvirre meg sånn! Haha [emoji16]

Tusen takk [emoji173]️ Jeg kan tenke meg det er litt ambivalent, ja. At man både vil at de skal være små for alltid, samtidig som man er kjempespent på neste trinn på utviklingsstigen :D Jeg pakket bort 50-56-tøy her om dagen, og ble SÅ deppa. Men så kom jeg på at det var en drittperiode med masse ammetrøbbel, og da lengtet jeg egentlig ikke tilbake fullt så mye [emoji23] Fort gjort å bare huske de fine tingene [emoji14]

Her har jeg også minimalt med tid til forumet. Jeg savner det litt, men samtidig er det jo godt å endelig ha kommet seg ut av prøvertilværelsen og bruke tiden på å være mamma [emoji7] Gøy å oppdatere seg på de gode gamle en gang i blant da i alle fall :)

Det blir kjempespennende med en til for deg. Gleder meg til å følge deg i svangerskapet :D [emoji173]️
 
Så det er du som er frk.lund:) jeg husker deg fra sist jeg var i prøvefasen første gang. 2012 ->
Gøy å se deg her inne igjen. Lykke til med svangerskapet :) blir gøy å følge deg.
 
Du har kanskje kommentert i dagboka mi, du da, uten at jeg har skjønt at det var Frk. Lund som var bak navnet Spero? [emoji85] Du må ikke forvirre meg sånn! Haha [emoji16]

Tusen takk [emoji173]️ Jeg kan tenke meg det er litt ambivalent, ja. At man både vil at de skal være små for alltid, samtidig som man er kjempespent på neste trinn på utviklingsstigen :D Jeg pakket bort 50-56-tøy her om dagen, og ble SÅ deppa. Men så kom jeg på at det var en drittperiode med masse ammetrøbbel, og da lengtet jeg egentlig ikke tilbake fullt så mye [emoji23] Fort gjort å bare huske de fine tingene [emoji14]

Her har jeg også minimalt med tid til forumet. Jeg savner det litt, men samtidig er det jo godt å endelig ha kommet seg ut av prøvertilværelsen og bruke tiden på å være mamma [emoji7] Gøy å oppdatere seg på de gode gamle en gang i blant da i alle fall :)

Det blir kjempespennende med en til for deg. Gleder meg til å følge deg i svangerskapet :D [emoji173]️

Hehehehe, det har jeg! Aldri tenkt over at med nytt nick så var jeg fremmed [emoji23] Men nå vet du at Spero er gamle frk.lund[emoji38]

Åh, ja. Ikke snakk engang [emoji13] 56 tøyet ble pakket vekk med vonde minner om fødselsdepresjon her i huset! På den måten er det veldig ålreit at han er såpass stor som han er nå [emoji1] Den tiden er ikke nødvendigvis noe jeg vil huske veldig godt [emoji87]

Blir veldig spennende med en til! Men jeg må ærlig innrømme at jeg fint kunne klart meg uten svangerskapet. Det var faktisk helt pyton å gå gravid [emoji23] Men belønningen er fantastisk så jeg skal overleve en gang til. Etter denne er det stopp! [emoji13]
 
Så det er du som er frk.lund:) jeg husker deg fra sist jeg var i prøvefasen første gang. 2012 ->
Gøy å se deg her inne igjen. Lykke til med svangerskapet :) blir gøy å følge deg.
Jeg husker deg også! [emoji1] Hvordan går det med deg?
Hyggelig at du vil følge med i et nytt svangerskap [emoji4][emoji173]
 
7+1.

I morgen er det ul. Jeg har sommerfugler i magen! [emoji4]

Formen er opp og ned. Jeg fungerer utelukkende best når jeg ikke spiser. Så fort jeg spiser blir jeg dårlig [emoji85] Kaster ikke opp eller noe, men blir rett og slett helt forferdelig kvalm og ligger da gjerne rett ut etterpå.. Passer dårlig med tilvenning i barnehagen og en ellers aktiv 17 mnd gammel gutt som fort kjeder seg [emoji18]
Mannen trår til da [emoji173] Han er seriøst helten vår om dagen! Ordner opp, tar tak og holder alle gående [emoji170] Utrolig takknemlig for mannen min!!

Edit: jeg falt på isen istad og slo meg ganske mye. Har en del vondt nå så enda gladere for ul i morgen nå enn tidligere [emoji4]
 
7+1.

I morgen er det ul. Jeg har sommerfugler i magen! [emoji4]

Formen er opp og ned. Jeg fungerer utelukkende best når jeg ikke spiser. Så fort jeg spiser blir jeg dårlig [emoji85] Kaster ikke opp eller noe, men blir rett og slett helt forferdelig kvalm og ligger da gjerne rett ut etterpå.. Passer dårlig med tilvenning i barnehagen og en ellers aktiv 17 mnd gammel gutt som fort kjeder seg [emoji18]
Mannen trår til da [emoji173] Han er seriøst helten vår om dagen! Ordner opp, tar tak og holder alle gående [emoji170] Utrolig takknemlig for mannen min!!

Edit: jeg falt på isen istad og slo meg ganske mye. Har en del vondt nå så enda gladere for ul i morgen nå enn tidligere [emoji4]
Oj som tiden går! :eek: Kjedelig at du er dårlig da.. Håper det snart gir seg så du får nyte litt også :) Huff! Ikke godt å falle, men alt er nok bra med mini siden det enda er tidlig ❤️ Ta vare på deg selv ❤️
 
Back
Topp