En gang MA - alltid MA?

S

SecondChance

Guest
dere som har mistet flere ganger, er det alltid på samme vis? Altså enten SA hver gang - eller MA hver gang?

I mitt forrige svangerskap var jeg sjeleglad for hver dag jeg ikke blødde eller hadde vondt. Pustet lettet ut etter «de magiske 12 ukene» og fikk så sjokk da MA ble konstantert på kose-UL i uke 14.... fosteret hadde da vært død i 2 uker uten at jeg ante noe som helst.

Nå er jeg gravid igjen og har bittert lært at fravær av blødning/smerter definitivt ikke trenger bety at alt er vel. Blir jo ganske paranoid når en kan gå rundt med et dødt foster uten å ane noe så lenge.

Spørsmålet mitt er altså om kroppen min mangler evnen til å støte ut fosteret hvis noe er galt? Hvis det skjer igjen, er jeg dømt til at det blir en ny MA - eller kan jeg være «heldig» at det arter seg som en SA hvis det går til pieces igjen?
Noen med erfaring?
 
Jeg har opplevd to MA og to SA, så er nok ikke nødvendigvis sånn at kroppen bare "kan" det ene.
 
Jeg har opplevd både en ren SA, en ren MA og en gang det som viste seg å være en ufullstendig SA der restene kom ut av seg selv akkurat som en SA etter 5 uker. Så jeg har på en måte hatt 4 spontanaborter på tre svangerskap.

Jeg er mer komfortabel med MA enn SA egentlig. Tolker det som at kroppen min iallfall ikke støter fra seg levedyktige fostre. Vet også at jeg blir lett gravid, noe jeg tolker som at kroppen min tillater defekte egg å feste seg. Og med tanke på at mange egg ikke er levedyktige så er det da ikke rart at jeg har opplevd å miste tre ganger. Jeg har fått et barn imellom disse.
 
Har hatt kjemisk, sa i uke 9 og ma i uke 16 og 12/13. Og to friske barn.

Hvis man mister på ca samme tid flere ganger så er det kanskje en grunn man kan få korrigert. Ulike måter er mer tilfeldig?
 
Jeg har hatt en sa i uke 12, en sa i uke 7 og en ma i uke 8.
Alle tre veldig ulike...

Gratulerer med ny spire <3
Krysser alle fingre for at det går bra nå <3
 
Nja jeg har hatt 2 sa og 7 ma... ingen glede å bli gravid lenger nei...
 
Nja jeg har hatt 2 sa og 7 ma... ingen glede å bli gravid lenger nei...

Hei VimseHåve, vi var i januar 2019 forum sammen, nå er vi her sammen. Har dere tenkt å prøve igjen straks? Jeg venter på å ta blodprøve for å bekrefte at cytotec-kur var tilstrekkelig for å gjøre ma'en min nå fullstendig.
 
Har hatt både kjemisk, SA, MA og BO..
 
Hatt to MA
 
Har hatt MA, SA, exu og mange kjemiske graviditeter, så må ikke være likt hver gang. Håper du lykkes nå!
 
Jeg har hatt MA, SA og mange kjemiske graviditeter. De kjemiske er nokså like. Håper progrestonen gjør at jeg slipper kjemiske nå.
 
Har opplevd 2 MA ( uke 9 og 14 døde fosteret) og 7 tidlige SA før uke 6.
 
Jeg mistet i SA i januar 2017 og så ble jeg gravid på nytt i april. Gleden ble kortvarig da jeg fikk en stor blødning uten forvarsel. UL hos legen viste to små embryo der det ene ikke hadde utviklet seg helt normalt og ett som det var liv i. Ble sendt videre til gyn og der ble det konstantert 2, men MA av den ene som jeg mistet helt i uke 12. Hadde blødninger med den andre tvillingen frem til uke 20 og ordinær ul. I uke 34 startet fødselen helt uten forvarsel og jeg ble lagt inn på obs-posten. Alt skjedde naturlig og da vannet gikk var det helt brunt (blodig). Heldigvis var lillemann frisk og fin og fødselen gikk raskt og ukomplisert, men navlesnoren var helt svart og veldig kort. På grunn av tilstanden på fostervannet ble det tatt infeksjonsprøver, men fikk ikke utslag. De mener at det var MA av den ene tvillingen som hadde forårsaket dette.... men det gikk altså helt fint og har verdens fineste gutt på snart 7mnd. :) helt utrolig at kroppen ordner opp. :)
 
To SA. En 8+3 og en 5+3 (mistet en tvilling)'
 
Back
Topp