En drøm som har gått i oppfyllelse!

Jeg har vært på ultralyd i dag (6+5)!!! Det var definitivt noe inni der og fastlegen målte det lille frøet til å stemme godt med min utregning av termin :) Fikk ikke sett noe hjerte som slo, vet ikke om UL-maskinen ikke var avansert nok. Fastlegen min ville at jeg skulle komme tilbake om en uke, slik at hun kunne se at frøet hadde vokst :) dette blir spennende!!! Jeg har ikke turt å ha så store forhåpninger, siden jeg hadde EXU for tre år siden. Men nå sitter den der den skal i hvertfall ❤️

Har hatt noe mer kvalme de siste dagene, håper det ikke blir verre...
 
I dag har jeg fått se et bankende hjerte på ultralyd :) Fastlegen min trodde jeg var litt kortere på vei enn hva jeg selv har regnet ut, da jeg har lange sykluser. Hun målte fosteret til å være ca 6+5, en uke kortere enn jeg har regnet ut. Booket ordentlig svangerskapskontroll 10.oktober, så får sikkert en ordentlig dato da. Liker fastlegen min veldig godt! Hun har "spesialisert" seg innenfor gynekologi, så hun synes det er like spennende med UL som meg, så skulle få ny UL ved neste svangerskapskontroll :D
 
ImageUploadedByBV Forum1474130727.816116.jpg
Måtte ta et bilde i dag for å ha noe å sammenligne med når magen begynner å vokse :) det er fortsatt maaaaaange uker igjen til, men gleder meg så mye!!!
 
Lenge siden jeg har oppdatert her! Lite "nytt" som har skjedd. Formen er ganske ok, kan ikke klage :) Trøtt om kvelden, blir fort sulten, hender seg at jeg blir litt kvalm, men det går fort over igjen. Brystene er ømme. Ellers har jeg ikke kjent stikking i magen/livmoren på lenge! Noen ganger blir jeg litt urolig og tenker at jeg ikke er gravid, men jeg har jo ingen tegn på at jeg ikke er gravid lengre, så alt er forhåpentligvis som det skal :)
 
Lenge siden jeg har oppdatert her! Lite "nytt" som har skjedd. Formen er ganske ok, kan ikke klage :) Trøtt om kvelden, blir fort sulten, hender seg at jeg blir litt kvalm, men det går fort over igjen. Brystene er ømme. Ellers har jeg ikke kjent stikking i magen/livmoren på lenge! Noen ganger blir jeg litt urolig og tenker at jeg ikke er gravid, men jeg har jo ingen tegn på at jeg ikke er gravid lengre, så alt er forhåpentligvis som det skal :)

Samme her,kjenner ikke stikking :)
 
Lenge siden jeg har oppdatert her! Lite "nytt" som har skjedd. Formen er ganske ok, kan ikke klage :) Trøtt om kvelden, blir fort sulten, hender seg at jeg blir litt kvalm, men det går fort over igjen. Brystene er ømme. Ellers har jeg ikke kjent stikking i magen/livmoren på lenge! Noen ganger blir jeg litt urolig og tenker at jeg ikke er gravid, men jeg har jo ingen tegn på at jeg ikke er gravid lengre, så alt er forhåpentligvis som det skal :)

Her er også symptomene mindre enn før, og jeg blir også litt urolig innimellom, men vi er nok mest sannsynlig bare veldig heldige :)
 
Gratulerer med 12 uker! :)
 
12+2 i dag og jeg har akkurat hørt hjertet til den lille banke som et lokomotiv!!! For en herlig følelse :) Veldig betryggende å høre at det fortsatt er liv. Har brukt Angelsounds.
 
Har de siste dagene våknet opp med "skjev" mage :) veldig moro! Magen er mye hardere på venstre side enn på høyre, så det er definitivt noe der! Ser at magen har vokst også, 13+0 i dag! Formen er bra, men er fortsatt mye sliten. På onsdag skal jeg til legen igjen for å ta blodprøve og henvises til OUL :) Håper hun tar en kikk med ultralydapparatet på legesenteret også :)
 
I dag har jeg endelig fått tatt blodprøven hos fastlegen (som jeg har gruet meg til lenge)! Det gikk veldig fint, og enda bedre skulle det bli da jeg fikk se en sprellende liten skapning på ultralyd ❤️ Fastlegen var veldig fornøyd og sa at alt så bra ut :) Hun har sendt henvisning til OUL, så da får jeg vel snart vite når det blir. ImageUploadedByBV Forum1477481747.345525.jpg
 
Back
Topp