Emmaljunga vogn-hvilket understell?

Mav

Betatt av forumet
Hvilket understell annbefaler dere? Og hvorfor ? Er de tykke lufthjulene brukbare? De tynne lufthjulene synes jeg bare er for pynt å plage ...
 
Her har vi valgt ecco hjul :)
Kjøpt super nitro vogn med svingbare punkteringsfrie hjul. Emmaljunga har jo også gjort det så enkelt nå at hvis man ønsker feks lufthjul senere går det an å kjøpe en hjulpakke utenom, for å bytte på :)
 
Vi valgte understellet med svingbare forhjul og punkteringsfrie. Forrige gang hadde jeg vanlige lufthjul, og har inntrykk av at vogna er lettere og mer fremmkommelig med de vendbare hjula. Om dette er rett gjennstår å se når den taes i bruk:)
 
Her har vi valgt ecco hjul :)
Kjøpt super nitro vogn med svingbare punkteringsfrie hjul. Emmaljunga har jo også gjort det så enkelt nå at hvis man ønsker feks lufthjul senere går det an å kjøpe en hjulpakke utenom, for å bytte på :)
Vi har valgt samme. Fikk beskjed om at til bykjøring så er punkteringsfrie best og vi skal ikke akkurat offroad med ungen :) kan eventuelt bytte hjul senere ved behov.
 
Føler det er så mange forskjellige råd rundt omkring at jeg blir helt forvirret... Har heller ikke bestemt understell her enda... Vanskelig når en butikk forteller at man kan trille i skogen med tre svingbare og i neste butikk sier de at det kun er fire faste hjul som gjelder om man ikke kun skal ha kjøpesentervogn...
 
Vi har ikke behov for svingbare hjul, så her blir det classic chrome understell :)
 
Vi har gått for punkteringsfrie og svingbare framhjul :) Der vi kjøpte hadde de opplevd at flere kom tilbake og sa at de angret for å ikke ha valgt svingbare når de hadde fått kjent på hvor tung vogna var og svinge uten. Slitasjen på bakhjula blir og større da man må vippe vogna bakover får og svinge. Vi prøve med begge typene understell og ved behov kan låse fremhjula på den svingbare, når vi gjorde det synes jeg ikke forskjellen var så stor :) På de svingbare fremhjula er det skjermer, så triller man og det er mye snø kan det pakke seg. For min del var ikke det avgjørende, da jeg tenker jeg ikke kommer til å ut å trille hvis det er så mye snø i utgangspunktet ;)
 
Vi har gått for punkteringsfrie og svingbare framhjul :) Der vi kjøpte hadde de opplevd at flere kom tilbake og sa at de angret for å ikke ha valgt svingbare når de hadde fått kjent på hvor tung vogna var og svinge uten. Slitasjen på bakhjula blir og større da man må vippe vogna bakover får og svinge. Vi prøve med begge typene understell og ved behov kan låse fremhjula på den svingbare, når vi gjorde det synes jeg ikke forskjellen var så stor :) På de svingbare fremhjula er det skjermer, så triller man og det er mye snø kan det pakke seg. For min del var ikke det avgjørende, da jeg tenker jeg ikke kommer til å ut å trille hvis det er så mye snø i utgangspunktet ;)
Vi testet i butikken med tom vogn og det var stor forskjell på svingbare eller ikke. Den med svingbare hjul kunne jeg trille og manøvrere med en hånd og enkelt snu mot meg. Faste hjul krevde så mye mer tyngde for å snu. Ang snø så har jeg hørt det finnes en spray som man kan spraye på hjulene så ikke snøen fester seg. Ikke sjekket ut selv ennå, men blir det et problem finnes det sikkert løsninger :)
 
Vi har kjøpt classic chrome-understell! Veldig fornøyd! Store gode lufthjul og veldig stødig uansett underlag. Har ikke behov for noe kjøpesentervogn. De få gangene jeg er på kjøpesenter holder det lenge med klassisk understell. Det er viktigere for meg meg et understell som funker godt på grus og ulendt terreng, i og med at vi skal bo på gård :) I tillegg er det finest synes jeg, hehe...
 
Vi har kjøpt classic chrome-understell! Veldig fornøyd! Store gode lufthjul og veldig stødig uansett underlag. Har ikke behov for noe kjøpesentervogn. De få gangene jeg er på kjøpesenter holder det lenge med klassisk understell. Det er viktigere for meg meg et understell som funker godt på grus og ulendt terreng, i og med at vi skal bo på gård :) I tillegg er det finest synes jeg, hehe...
Signerer denne! ;)
 
Vi har kjøpt classic chrome-understell! Veldig fornøyd! Store gode lufthjul og veldig stødig uansett underlag. Har ikke behov for noe kjøpesentervogn. De få gangene jeg er på kjøpesenter holder det lenge med klassisk understell. Det er viktigere for meg meg et understell som funker godt på grus og ulendt terreng, i og med at vi skal bo på gård :) I tillegg er det finest synes jeg, hehe...
Jepp, enig :) classic chrome her også
 
Vi har valgt de luxe chrome. Store tradisjonelle hjul. Har ikke brukt den ennå, men prøvde i butikken... jeg liker store hjul fordi de er mer behagelige på ulendt terreng, rister mindre og gir mer fjærer. Plasthjulene synes jeg er altfor harde å bruke, og jeg fikk ikke vugget vogna (bysset om du skjønner?). Men det er smak og behag, og ikke minst hva den skal brukes til!
 
Vi har kjøpt classic chrome-understell! Veldig fornøyd! Store gode lufthjul og veldig stødig uansett underlag. Har ikke behov for noe kjøpesentervogn. De få gangene jeg er på kjøpesenter holder det lenge med klassisk understell. Det er viktigere for meg meg et understell som funker godt på grus og ulendt terreng, i og med at vi skal bo på gård :) I tillegg er det finest synes jeg, hehe...
Fikk vogn i dag med klassisk understell! Elsket den sist så ble veldig glad at mamma ville kjøpe til oss nå også❤️
Den er såååå fin!!
 
Vi har kjøpt svingbare lufthjul, duo S black air :) Eneste kriteriet jeg hadde til vognen var det understellet! Ble en super viking :) Jobber i bhg og har prøvd ulike vogner på tur og syntes at svingbare er det aller beste uansett underlag.
 
Vi har kjøpt svingbare lufthjul, duo S black air :) Eneste kriteriet jeg hadde til vognen var det understellet! Ble en super viking :) Jobber i bhg og har prøvd ulike vogner på tur og syntes at svingbare er det aller beste uansett underlag.
Hvorfor valgte du lufthjul fremfor punkteringsfrie? Greit å sjekke med en som har erfaring :)
 
Duo black s air, svingbare var et must og jeg likte ikke de andre understellene med svingbare hjul..den skjermen feks over hjulene..
 
Vi har de luxe chrome fra førstemann, og skal bruke det nå også. Jeg synes vogna er god å trille på grus, asfalt, snø, kjøpesenter osv. Passer for meg som gjør litt av alt. Også er det veldig fint å se på :)
 
Back
Topp