Emmaljunga Mondial eller edge?

mamat2prinsesser&4prinser

Forumet er livet
VIP
September 2012
Novemberlykke 2018
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Synes det er vanskelig å velge mellom dem? Noen som har erfaringer å dele med meg?:)
 
Det er nøyaktig samme vogn, men forskjellig tekstil/design. Du får begge med de samme understellene.

Dra i en butikk der de har dem og se på og kjenn på stoffene, hva du synes er finest.

Vi likte Mondial bedre, og valgte den i farge. pure Lounge (lys grå tekstil og hvitt «skinn»).

Og Deluxe understellet. Fordi jeg ville ha fire faste hjul og god demping, stålkurv samt store gode hjul som triller lett :)

Hadde tenkt å kjøpe den ny, men så fant jeg akkurar den kombinasjonen på Finn: nesten ubrukt 2017-modell til 7500! Så jeg har kjøpt den.

Hadde Simo sist (finnes ikke lenger men samme type vogn som Emmaljunga) men så og si alle venninnene mine, barselgruppe osv. hadde Mondial/Edge så har prøvd dem masse. Knallgode vogner :)
 
Det er nøyaktig samme vogn, men forskjellig tekstil/design. Du får begge med de samme understellene.

Dra i en butikk der de har dem og se på og kjenn på stoffene, hva du synes er finest.

Vi likte Mondial bedre, og valgte den i farge. pure Lounge (lys grå tekstil og hvitt «skinn»).

Og Deluxe understellet. Fordi jeg ville ha fire faste hjul og god demping, stålkurv samt store gode hjul som triller lett :)

Hadde tenkt å kjøpe den ny, men så fant jeg akkurar den kombinasjonen på Finn: nesten ubrukt 2017-modell til 7500! Så jeg har kjøpt den.

Hadde Simo sist (finnes ikke lenger men samme type vogn som Emmaljunga) men så og si alle venninnene mine, barselgruppe osv. hadde Mondial/Edge så har prøvd dem masse. Knallgode vogner :)
Tusen takk for svaret[emoji4] [emoji119]

Jeg har mest lyst på Mondial med deluxe understellet. Er den behagelig å kjøre i snø, slafs og hvordan er den på et senter f.eks?[emoji4]
 
Edge har noe grovere stoff enn Mondial. Edge er også helfarget der Mondial har fine detaljer i imitert skinn. Understellet velger du uavhengig av vogn. Deluxeunderstellet er veldig, veldig bra. Flyr over snø, slaps, grus, fortauskanter og dumper. Nettopp på grunn av fire faste hjul er understellet superstabilt og har herlig demping. Er litt mer tungvint på et kjøpesenter da hjulene selvfølgelig ikke er svingbare, men alt til sitt bruk. Den litt tunge timen på senteret er verdt luksusen ute.

Erfaring med Mondial:
Madrassen i bagen burde byttes (eventuelt legge i et lammeskinn under madrassen) da den er bare litt vatt fylt i en pose og er en vits. Ungen sover direkte på metalldelene i bagen! Kan eventuelt lett å kjøpe en enkel skumgummimadrass og klippe til.

Sportvognen er vendbar, noe som er veldig bra, men en burde alltid bruke den med en liten pute/vognpose med pute da det er et tynt og hardt refleksbånd rett i hodeområdet som er knallhardt å hvile hodet på. Stakkars barn som ikke har pute. Samme på sidene. Må hele tiden dytte sidene utover slik at de ikke gnager inn i ungen. Setet er også hardt å sitte og ligge på.

Ryggen er også ganske kort (for vårt barn da) og da det er en beskyttelsesramme i toppen av ryggdelen, kan ungen ligge most med hodet opp mot rammen med mindre en drar ungen noe ned. Det er også kun 3 stillinger; helt rett, hvile og flatt.

Vanskelig å få selene til å sitte behagelig. Behagelig ved sitting blir ofte for stramt ved ligging. Må stadig regulere selene, så jeg ga de opp.

Oppsummert så ELSKER jeg understellet og bagen er stor og fin (og har en praktisk ryggstøtte for de babyene som vil se litt mer), med unntak av madrassen.

Sportsdelen er jeg ikke fornøyd med. Har et elendig design og virker direkte ubehagelig å ligge i med mindre man legger i teppe under hele setet og bruker pute/god pose.
 
Last edited:
Tusen takk for svaret[emoji4] [emoji119]

Jeg har mest lyst på Mondial med deluxe understellet. Er den behagelig å kjøre i snø, slafs og hvordan er den på et senter f.eks?[emoji4]
Jeg kjøpte den brukt i februar og trillet den hjem gjennom snø og slaps, var lett som en lek :)

Om du er på en butikk der det er trangt er det jo litt upraktisk med stor vogn, men det går an å ha en trille til slik bruk evt. Der jeg bor nå er det god plass på senteret og på butikkene så man kommer seg greit fram med sånn vogn m. Men da vi bodde i Oslo med første (og hadde Simo) var det en del svært trange butikker, det var litt mer tungvint, men kom oss fram likevel :)

Veldig fint når man sitter på kafé og baby sover/skal sove å kunne vugge på vogna. Det kan man ikke med nettere vogner med svingbare hjul
 
Tusen takk for svaret[emoji4] [emoji119]

Jeg har mest lyst på Mondial med deluxe understellet. Er den behagelig å kjøre i snø, slafs og hvordan er den på et senter f.eks?[emoji4]

Deluxe understellet er en katastrofe syns nå jeg, hadde heller gått for duo s outdoor [emoji106]
 
Back
Topp