Emmaljunga faste vs svingbare hjul

Jolanda

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Dere som har erfaring med begge deler og foretrekker svingbare: Hvor stor forskjell er det? Virker vogna mye lettere og er den mye enklere å svinge med?
 
Den med svingbare hjul synes jeg er mye lettere å svinge med spesielt når barne blir større og tyngre. Jeg synes det er stor forskjell på svingningen. Foretrekker svingbare hjul. Men vet det er flere her inne som foretrekker faste hjul og ikke synes det er noe problem å svinge.
 
Jeg liker ikke vogner med to svingbare forhjul.. da synes jeg det er bedre å ha en vogn nummer to som ekstravogn som har ett svingbart fremhjul. Som babyjogger city mini GT og Elite.

Synes det føles litt ubehagelig og kronglete å svinge de med to svingbare hjul, litt sånn handlevognfølelse om du skjønner.

Det beste er å dra til en vognbutikk og prøve å trille rundt forskjellige vogner og se hva du liker best :)

For oss var det Iallefall gull med babyjogger (city mini GT) som vogn nummer to i tillegg til Simo-vogna med fire faste hjul.

Nå har vi kun Emmaljunga Mondial, men ser for meg at vi kommer til å kjøpe en ny babyjogger-vogn ettehvert. Veldig kjekt for bilturer, reising (har sendt den med fly flere ganger, supergreit), kjøpesenter, butikker. Og vi brukte den dessuten til og fra barnehagen hver dag :)

For meg er vogner med faste hjul og god demping best på en del ting, og lette trehjulinger best på andre ting. Med fire hjul hvorav to er svingbare synes jeg man hverken får fugl eller fisk...

Men sånt er jo kjempesubjektivt. Mange liker jo sånne vogner veldig godt
 
Har hatt begge deler, og foretrekker svingbare hjul over fire faste. Jeg synes vogna oppleves som mye lettere, treåringen min greier fint å trille/svinge med den. Vi har Super Nitro med Lounge understell, og kommer til å bruke bare den ut vognperioden - jeg er ikke fan av å ha flere vogner til ulike formål.
 
Er det samme understellet på super viking som det er på super nitro og edge/mondial med svingbare hjul. Bare å prøve sittedelen dere allerede har på understellet til super viking om dere foretrekker den.
 
Men ellers er jeg helt enig med deg. En drøm å trille!
 
Back
Topp