Elf on the shelf

Lille Minni

Flørter med forumet
Noen flere som har en alv (eller noe lignende) i desember?
Hva bruker deres alv å gjøre?

Han til meg blir 1 år i desember, så han kommer ikke til å forstå så mye tror jeg

Når jeg vokste opp så hadde vi en husnisse, vi så han aldri, men mine foreldre sa hele tiden at husnissen sladret til nissen viss vi ikke oppførte oss, ryddet rommet osv.
Så det blir alven Alvin sin oppgave i våres hus, å passe på :)



9780984365173-3.jpg
 
Å så morsom tradisjon :)

Noen andre som også har en alv eller en nissejente i julen?
 
Nei det har vi ikke prøvd oss på. Hørt at mange gjør det som et alternativ til julekalender og at man kan finne små spor etter alven på morgenen. Det gjør jo julen spennende og magisk. Høres veldig morro og koselig ut:)

Å bruke en alv som en trussel for å få barna til å oppføre seg kommer jeg aldri til å gjøre!! Det tilhører gamledager der man truet med skumle underjordiske/overnaturlige vesner.
 
Jeg synes det virker veldig koselig med en søt liten alv, og kan egentlig tenke meg å gjøre noe sånt en gang :)
 
Alvin flytta inn hos oss 01.desember i år.
Han skulle egentlig flytta inn i fjor, men da ble han borte i posten :laughing002

Gutta på 5 og 7 synes det var kjempestas med han! Hun på 15, not so much :knegg: Men hun synes det var veldig gøy å se på brødrene hver gang de så han på morgenene da!

Han kommer tilbake neste år og da tror jeg jaggu han har fått seg dame. Så da blir det dobbelt så gøy for de!
Og dobbelt så mye arbeid for hu mor :p Men jeg har kost meg med det så da er det helt ok1
 
Nei det har vi ikke prøvd oss på. Hørt at mange gjør det som et alternativ til julekalender og at man kan finne små spor etter alven på morgenen. Det gjør jo julen spennende og magisk. Høres veldig morro og koselig ut:)

Å bruke en alv som en trussel for å få barna til å oppføre seg kommer jeg aldri til å gjøre!! Det tilhører gamledager der man truet med skumle underjordiske/overnaturlige vesner.

Veldig enig!
 
Vi skal ikke ha noe slikt (ingen av oss er vokst opp med det), her blir heller juletradisjonen i ventetiden pakkekalender/aktivitetskalender, julepynting tidlig i desember og julekalender på TVen :)
 
Nei det har vi ikke prøvd oss på. Hørt at mange gjør det som et alternativ til julekalender og at man kan finne små spor etter alven på morgenen. Det gjør jo julen spennende og magisk. Høres veldig morro og koselig ut:)

Å bruke en alv som en trussel for å få barna til å oppføre seg kommer jeg aldri til å gjøre!! Det tilhører gamledager der man truet med skumle underjordiske/overnaturlige vesner.

Ungene fikk julekalender, så vi erstattet ikke kalenderen med alven.
Vi har ikke brukt alven som noe trussel om noe. Er helt enig med deg at det ikke skal brukes som noe trussel av noe slag.
Det "verste" som ble skrevet i første brevet fra Alvin var at dersom guttene ikke sov greit om natten så hadde han ikke lyst til å gjøre noen rampestreker. Det skal sies at ungene som regel sover greit gjennom natten så de reagerte ikke noe særlig på det :)
 
Jeg har bestilt lik som den på bildet :) Skulle egentlig lage en morsom greie til fetteren til mannen min som bare var 5år til jul i fjor. Bestille den i oktober, men fikk den ikke før i slutten av januar. Så kanskje den får ligge og vente til mini i magen er stor nok til å få glede av det :)
 
Jeg har bestilt lik som den på bildet :) Skulle egentlig lage en morsom greie til fetteren til mannen min som bare var 5år til jul i fjor. Bestille den i oktober, men fikk den ikke før i slutten av januar. Så kanskje den får ligge og vente til mini i magen er stor nok til å få glede av det :)
Hvor har du bestilt fra som sender til Norge?
 
ok. takk
 
Back
Topp