Elev og flytting

Bkno8473482

Andre møte med forumet
Kan man flytte midt på skoleår til et annet fylke, og så kan man fortsette på skolen i den gamle fylke? Er det lov, mister man ikke skole hvis man flytter til et annet fylke? Har ringt mange ganger til det fylke som jeg skal flytte, men dessverre har de ikke skoleplass, siden det er båbygg. Må jeg gi beskjed til skolen hvis jeg flytter, kommer jeg ikke å risikere skoleplassen min? Det er viktig for meg å fullføre skoleåret selv om det tar litt tid til å pandle.
 
Noen som vet? Jeg kan aldri tenke meg at de tar fra deg skoleplassen selv om du flytter, men jeg VET ikke dessverre!
Kan ikke rådgiver på skolen svare deg? :)
 
Kan man flytte midt på skoleår til et annet fylke, og så kan man fortsette på skolen i den gamle fylke? Er det lov, mister man ikke skole hvis man flytter til et annet fylke? Har ringt mange ganger til det fylke som jeg skal flytte, men dessverre har de ikke skoleplass, siden det er båbygg. Må jeg gi beskjed til skolen hvis jeg flytter, kommer jeg ikke å risikere skoleplassen min? Det er viktig for meg å fullføre skoleåret selv om det tar litt tid til å pandle.

Det er fritt skolevalg i Norge, og du har allerede plass, så det bør gå helt fint. I verste fall får du alliere deg med noen i det gamle fylket og ha adresse der, og si du bor på hybel pga skole e.l. Skolen trenger forøvrig ikke beskjed om at du flytter heller.
 
Back
Topp