El etter utskrapning

Katz1

Elsker forumet
Julibarna2014
Septemberlykke 2016
Novemberbarna 19
Kort oppsummert: tirsdag for snart 14 dager siden ble det oppdaget en ma og hcg nivå var på 51000. Fikk cytotec og blødde en del natten etter jeg tok de. Torsdag samme uke fikk jeg påvist at alt fortsatt var inntakt og fikk ny kur cytotec denne gangen bare spottet jeg. Mandag for en uke siden fikk jeg utskrapning. Har veldig eggløsningssmerter nå og tok denneIMG_5414.JPG
Hva tenker dere? Er denne positiv fordi jeg fortsatt har hcg i blodet eller er den positiv fordi jeg har eggløsning? Aborten startet jo for ca 13 dager siden..
 
Har ingen graviditetstester så får ikke sjekket om jeg har hcg i kroppen enda. Mulig jeg tar en blodprøve i morgen.
 
Det kan være veldig individuelt vil jeg tro, men med mine EL-tester ble de bare like sterke som kontrollstreken når g-testen fortsatt var positiv, ikke like sterk som din [emoji4] har trua på denne [emoji6] men spørs kanskje litt på hcg nivå?
 
Det kan være veldig individuelt vil jeg tro, men med mine EL-tester ble de bare like sterke som kontrollstreken når g-testen fortsatt var positiv, ikke like sterk som din [emoji4] har trua på denne [emoji6] men spørs kanskje litt på hcg nivå?

Vanskelig å si, som nevnt var det på 51000 tirsdag for 14 dager siden. De tok hcg av meg på Ullevål før utskrapning, lurer på om jeg skal ringe å høre hva hcg var på forrige mandag.. Har el smerter, de er ganske uttalte i dag. Men har ikke el slim.
 
Hmm får du kjøpt test i kveld eller i morgen? Greit å sjekke? Det kan godt være eggløsning og at kroppen prøver å få tilbake syklusen din [emoji846] Jeg har alltid kunne stolt på EL-smerter før MA og det har aldri slått feil, men jeg har ikke fått smertene nå etter MA. Hcg var igjen hos meg i ca 4 uker.
 
Ringte Ullevål nå, hun sa at hcg nivået var på 21 000 forrige mandag og at etter utskrapning skulle det synke raskt.. da kan det faktisk være eggløsning altså.. Håper kroppen kommer seg raskt inn i stabil syklus, lurer jo på om vi skal prøve igjen neste syklus.
 
Umulig å si. Jeg har hatt 2 utskrapningen. EL 14 dager og mensen 4 uker etter nr 1. EL 8 uker(!!!) etter utskrapning nr 2. alt var ut og hcg falt raskt på begge. var lengre på vei med nr 1 enn nr 2. Ble gravid igjen på første eggløsning på utskrapning nr 2 og i dag er jeg 9 uker på vei.
 
er også spent på det samme.... Har ikke hatt utskraping men bare tabletter...
Er spent på om du har EL eller hcg igjen,får du kjøpt test idag?
 
Umulig å si. Jeg har hatt 2 utskrapningen. EL 14 dager og mensen 4 uker etter nr 1. EL 8 uker(!!!) etter utskrapning nr 2. alt var ut og hcg falt raskt på begge. var lengre på vei med nr 1 enn nr 2. Ble gravid igjen på første eggløsning på utskrapning nr 2 og i dag er jeg 9 uker på vei.
8 uker,oi..det var lenge :(
hvordan merket du EL da..? testet du eller..?
 
8 uker,oi..det var lenge :(
hvordan merket du EL da..? testet du eller..?


Jeg var hos min gynekolog og fikk UL og blodprøver, han fulgte meg skikkelig godt opp. Sa at det kan skje og er vanlig. Jeg var mildt sagt VELDIG utålmodig. Jeg tok EL tester hele tiden ja. Plutselig var clearblue digital med fast smiley og blodprøvene viste at jeg hadde hatt EL. Og da ble jeg gravid da, uten mens først :)
 
Jeg var hos min gynekolog og fikk UL og blodprøver, han fulgte meg skikkelig godt opp. Sa at det kan skje og er vanlig. Jeg var mildt sagt VELDIG utålmodig. Jeg tok EL tester hele tiden ja. Plutselig var clearblue digital med fast smiley og blodprøvene viste at jeg hadde hatt EL. Og da ble jeg gravid da, uten mens først :)
OKei... :) syns det er veldig forvirrende tid dette her... blør fortsatt etter abort (dog lite) så forventer ikke akkurat noe enda..må vel vente på mensen først?
 
OKei... :) syns det er veldig forvirrende tid dette her... blør fortsatt etter abort (dog lite) så forventer ikke akkurat noe enda..må vel vente på mensen først?


Jeg skjønner. Jeg leste og leste og leste etter dette hadde skjedd meg to ganger. Min gynekolog Sverre Sand som har vært sjef for hele Ullevåls kvinneklinikk sa at man bare kan prøve igjen på første eggløsning. So I did. Min mor mistet sin første graviditet og ble gravid med meg før hun fikk tilbake mensen. Har forstått litt at å måtte vente på mens er en gammel lære, men blær du ennå etter cytotec kur må du vente med å ha sex til du ikke blør. Tror min EL lot vente på seg fordi jeg stresset sykt mye og trente masse og spiste lite. Prøvde å roe ned alt mulig og da kom det, og den satt gitt :) :)
 
Jeg skjønner. Jeg leste og leste og leste etter dette hadde skjedd meg to ganger. Min gynekolog Sverre Sand som har vært sjef for hele Ullevåls kvinneklinikk sa at man bare kan prøve igjen på første eggløsning. So I did. Min mor mistet sin første graviditet og ble gravid med meg før hun fikk tilbake mensen. Har forstått litt at å måtte vente på mens er en gammel lære, men blær du ennå etter cytotec kur må du vente med å ha sex til du ikke blør. Tror min EL lot vente på seg fordi jeg stresset sykt mye og trente masse og spiste lite. Prøvde å roe ned alt mulig og da kom det, og den satt gitt :) :)
Godt poeng.. jeg skal absolutt ta det til meg ! Slappe av og bare ta ting med ro... og det føler jeg at jeg gjør.. :) kjæresten vil nok neppe prøve med engang, han vil høre på legen så vi venter nok en mens først..selv om jeg er veldig fristet til å prøve på nytt.. men tør egentlig ikke... men men.. :) får bare vente :)
 
er også spent på det samme.... Har ikke hatt utskraping men bare tabletter...
Er spent på om du har EL eller hcg igjen,får du kjøpt test idag?

Har ikke giddet å teste for hcg. Tok ny el test i går kveld. Var omtrent lik den som ble tatt på mandag. Tok en i dag som et litt svakere, men fortsatt positiv ?
374b01f7635235abd719a23486e82118.jpg
syns jeg har sånn eggløsningssmerter på venstre side.. Jeg kunne egentlig tenkt meg å bare kjøre på, mens mannen vil ikke ha sex[emoji15]
 
Har ikke giddet å teste for hcg. Tok ny el test i går kveld. Var omtrent lik den som ble tatt på mandag. Tok en i dag som et litt svakere, men fortsatt positiv ?
374b01f7635235abd719a23486e82118.jpg
syns jeg har sånn eggløsningssmerter på venstre side.. Jeg kunne egentlig tenkt meg å bare kjøre på, mens mannen vil ikke ha sex[emoji15]
Åååå så dumt :( hvorfor vil han ikke ? Er han redd eller bare ville han ikke ikveld ?
 
Åååå så dumt :( hvorfor vil han ikke ? Er han redd eller bare ville han ikke ikveld ?

Han ble veldig lei seg når jeg mistet. Tenker mye på det samme som meg tenker jeg. Redd det skal skje igjen... Jeg pleier å ha knall positiv test i to dager, før testen blir svakere. Bedre med deg? Jeg har vært veldig gråtelabil igjen i dag[emoji25]
 
OKei... :) syns det er veldig forvirrende tid dette her... blør fortsatt etter abort (dog lite) så forventer ikke akkurat noe enda..må vel vente på mensen først?

Man må ikke vente til etter første mensen. Jeg tror kroppen blir gravid når den er klar. Med andre ord, ikke nødvendigvis på første eggløsning. Prøv når du føler deg klar[emoji173]️
 
Han ble veldig lei seg når jeg mistet. Tenker mye på det samme som meg tenker jeg. Redd det skal skje igjen... Jeg pleier å ha knall positiv test i to dager, før testen blir svakere. Bedre med deg? Jeg har vært veldig gråtelabil igjen i dag[emoji25]
Uff Stakar. Er nok en påkjenning for mennene våre dette også... selv om ikke alle viser det.
Går mye bedre med meg nå, men fortsatt litt hormonell merker jeg. Begynte å grine i dusjen idag for jeg ble plutselig så redd for at han skulle gå fra meg. Tok vel 2 min før jeg var ferdig og alt var bra igjen. Utrolig slitsomt å gå sånn, vil bare bli normal igjen liksom
 
Se der Ja! Satse på at kroppen er i rute igjen og at det er el du har [emoji4] jeg har kjent noe på el-smerter og noe litt ubestemmelig slim jeg. Men vet jeg fikk skygge på gravitest for ett par dager siden så regner med det er igjen rester etter hcg ennå. Men kan jo hende kroppen forsøker å komme seg i lage igjen [emoji4]
 
Back
Topp