Ekte juletre?

I år blir det nok ekte :)
 
Grunnet allergi så har vi hatt uekte i mange år [emoji5]
 
Plast i år. Får revurdere senere. Jeg liker lukta men ikke nålene over alt
 
Kunstig , men ser ganske realistisk ut :) Blir nok ekte når barna blir større :happy:
 
Jeg har alltid hatt ekte. Edelgran, det er et must. Selv de 10 årene jeg bodde i blokk, og måtte dra treet gjennom oppgangen, inn i heisen, og så videre til leiligheten, og motsatt så jeg drysset ned alt og måtte støvsuge halve blokken etterpå når det skulle ut.

Nå har vi flyttet til enebolig, hvor vi kan bære treet helt frem til en stor skyvedør som går inn i stuen, så vi slipper tregris annet enn akkurat i stuen.

Likevel har mannen begynt å snakke om å få kunstig tre.... Både for å slippe stresset med å få det i hus, og bli kvitt det igjen (vi har ikke takgrind på bilen, så ender opp med å bære det lange strekninger eller måtte få hjelp av andre med takgrind), men også fordi det er mye billigere. I fjor betalte vi vel 700 for treet, og det var et av de mindre trærene de solgte...

Jeg kjenner jeg er veeeeldig skeptisk. Foreldrene mine gikk over til plast for et par-tre år siden, og det er IKKE det samme. Det lukter ikke godt, og det er alt for symmetrisk og tett til at det ser ekte ut. Og det er en plastdings, ikke et levende tre man vanner og steller og duller med.

Så jeg har mest lyst på ekte tre, selv om det hadde vært langt mer praktisk og økonomisk å gå for plast.
 
Ekte!!
Desverre er det slik at jeg har en samboer som ikke synes det er så kult å bruke så mye penger på "en busk" og han kunne klart seg uten tre egentlig. Så i fjor gjorde vi et kompromiss. Vi kjøpte falskt tre, for da blir det aldri en diskusjon, da er det bare å gå ned i kjelleren å hente det [emoji14]
Bruker duftlykt for å få julelukta i hus :)
 
Har arvet et plastikk og slått meg til ro med det, tenker at vi sparer et tre, tid, penger, arbeid:p så sa mannen plutselig at han vil gjerne ha et ekte, så jippi. Vil gjerne ha det selv:) i min familie er det furu som er juletre, han vil dessverre ha gran:p
 
Back
Topp