Ekstreme bekkensmerter

Bokstavkjeks

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Desemberskattene 2014
Sommerfuglene 2017
Hva gjør jeg?:( begynner og bli rimelig desperat etter hjelp her nå.... har krykker, men føler ikke det hjelper så mye egentlig, smertene er så intense og konstante at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre ..... var langt ifra så ille forige gang så dette er litt nytt..
 
Huff... Har du vært hos kiropraktor? Jeg slet med bekken selv, men ikke så ille som du. Fikk beskjed om å ta det med ro og at problemene ikke ville bli mindre/bedre før ungen var ute. Kanskje ikke det man ønsker å høre..?
 
Huff... Har du vært hos kiropraktor? Jeg slet med bekken selv, men ikke så ille som du. Fikk beskjed om å ta det med ro og at problemene ikke ville bli mindre/bedre før ungen var ute. Kanskje ikke det man ønsker å høre..?

Gurimalla nei, det går ikke :( jeg kan ikke ha det sånn her i 2-3 mnd til :( da blir jeg sengeliggende frem til fødsel! Har et barn fra før så må jo fungere, men nå gjør jeg meg selv bare værre ved å gå noe som helst sted:( er igrunn totalt handikappa nå, å gå fra senga til toalett så gråter jeg hele veien tilbake pga smerter... og å gjøre noe mer enn å tisse går ikke for jeg klarer ikke tørke meg :(
 
Gurimalla nei, det går ikke :( jeg kan ikke ha det sånn her i 2-3 mnd til :( da blir jeg sengeliggende frem til fødsel! Har et barn fra før så må jo fungere, men nå gjør jeg meg selv bare værre ved å gå noe som helst sted:( er igrunn totalt handikappa nå, å gå fra senga til toalett så gråter jeg hele veien tilbake pga smerter... og å gjøre noe mer enn å tisse går ikke for jeg klarer ikke tørke meg :(
Jeg hadde virkelig forsøkt kiropraktor. Symfysebelte hjalp nada her.

Det viktigste er å lytte til kroppen og ikke pushe deg selv for mye. Jada, man skal være i bevegelse, men ikke på bekostning av egen helse!
 
Jeg hadde virkelig forsøkt kiropraktor. Symfysebelte hjalp nada her.

Det viktigste er å lytte til kroppen og ikke pushe deg selv for mye. Jada, man skal være i bevegelse, men ikke på bekostning av egen helse!

Ja skal ringe kiropraktor til mandag:)
 
Å, det er så vondt!

Jeg klarte nesten ikke å gå pga bekkenet for tre uker siden. Da var jeg hos fysioterapeut som har spesialisert seg på bekkenplager og fikk knadd opp noen forferdelige vonde punkt. Det var helt fantastisk å kunne gå nesten normalt igjen. Nå vedlikeholder jeg med slyngetrening for gravide på fysiosenteret en gang i uken. Verdt å prøve?
 
Å, det er så vondt!

Jeg klarte nesten ikke å gå pga bekkenet for tre uker siden. Da var jeg hos fysioterapeut som har spesialisert seg på bekkenplager og fikk knadd opp noen forferdelige vonde punkt. Det var helt fantastisk å kunne gå nesten normalt igjen. Nå vedlikeholder jeg med slyngetrening for gravide på fysiosenteret en gang i uken. Verdt å prøve?

Skal ringe kiropraktor på mandag og skal til fysio på tirsdag:) vet ikke hvordan jeg skal overleve helgen men, smertene er så intense og hele tiden:( ingen ligge eller stittestillinger lindrer smertene
 
Huff, dette hørtes virkelig ikke bra ut☹️ Håper kiropraktoren kan hjelpe deg!
 
Å, det er så vondt!

Jeg klarte nesten ikke å gå pga bekkenet for tre uker siden. Da var jeg hos fysioterapeut som har spesialisert seg på bekkenplager og fikk knadd opp noen forferdelige vonde punkt. Det var helt fantastisk å kunne gå nesten normalt igjen. Nå vedlikeholder jeg med slyngetrening for gravide på fysiosenteret en gang i uken. Verdt å prøve?
Hvilke punkter fikk du knadd opp? :) hvor på kroppen? :)
 
Jeg har dessverre ingen gode løsninger for deg, jeg har det slik selv og vet ikke hva jeg skal gjøre. Er veldig redd for at det skal bli enda vondere og skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal holde ut i 3 1/2 mnd!
 
Om du ikke har det fra før så anbefaler jeg bbhugme på det varmeste!! Jeg er fortsatt på kanten til å bli sprø, men hadde aldri klart meg uten den og bruker den hele døgnet. Sover med den om natten, bruker den når jeg ligger på sofaen og har den under knærne når jeg sitter i lenestolen! :)
 
Jeg var hos kiropraktor og fysioterapaut. Fysioterapauten teipet med en slags teip. Det hjelp kjempemye her og har nesten vært helt god etterpå. Og jeg har vært skikkelig dårlig i flere mnd nå. Han prøvde først for å se om bekkenbelte kunne hjelpe. Men det hadde ingen virkning. Så da prøvde han å teipe.
 
Jeg var hos kiropraktor og fysioterapaut. Fysioterapauten teipet med en slags teip. Det hjelp kjempemye her og har nesten vært helt god etterpå. Og jeg har vært skikkelig dårlig i flere mnd nå. Han prøvde først for å se om bekkenbelte kunne hjelpe. Men det hadde ingen virkning. Så da prøvde han å teipe.

Takk for tips! Etter å ha lest hva du skrev så fikk jeg fysioterapauten til å teipe i dag, spent på om det hjelper! :)
Hadde du primært plager fra IS-ledd og ikke symfysen? Er jo kun baksiden de får tapet, men om jeg sitter igjen med "bare" symfysesmerter så hadde det absolutt vært til hjelp!
 
Hva gjør jeg?:( begynner og bli rimelig desperat etter hjelp her nå.... har krykker, men føler ikke det hjelper så mye egentlig, smertene er så intense og konstante at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre ..... var langt ifra så ille forige gang så dette er litt nytt..

Hvordan går det med deg? Har du fått time hos kiropraktor? :)
 
Hvordan går det med deg? Har du fått time hos kiropraktor? :)

Nei fikk beskjed av legen om å ikke knekke opp ryggen da jeg har bekkenløsning i symfysen og en helvetes prolaps :eek: i ryggen :( eneste jeg klarer er å ligge i senga med bb hug me... hvordan går det med deg? Fått no hjelp?:)
 
Nei fikk beskjed av legen om å ikke knekke opp ryggen da jeg har bekkenløsning i symfysen og en helvetes prolaps :eek: i ryggen :( eneste jeg klarer er å ligge i senga med bb hug me... hvordan går det med deg? Fått no hjelp?:)

Ligger/sitter stort sett i ro jeg også, prøver jeg meg på en tur ut av huset på krykker så er jeg helt ødelagt etterpå. Ligger jeg for mye på dagtid blir smertene så ille på natta at jeg ikke får sove, så jeg prøver å holde meg i sittende stilling mest mulig.
Fysioterapauten forsøkte kinesiotape på meg i går, men foreløpig kjennes det ikke ut som det virker. Dersom ikke tapen gir noen virkning så vurderer jeg å droppe fysioterapauten fremover, belastningen med å dra dit er nok mye større enn utbyttet jeg har.
Har du fått prolaps nå eller har du det fra tidligere? Jeg har prolaps fra tidligere, men så langt virker det ikke som den har gitt meg noe ekstra plager under svangerskapet.
 
Back
Topp