Eksen skal bli far!

07anonym

Første møte med forumet
Jeg og min tidligere samboere har vært fra hverandre i halvannet år. Jeg valgte å flytte da jeg følte meg mye alene om ting og var på slutten utbrent. Sammen har vi to skjønne barn, som begge er under 6 år. Vi har alltid samarbeidet bra etter bruddet. Eksen har ønsket at vi finner tilbake til hverandre, men jeg har holdt litt igjen da jeg var redd ting bare ville gå tilbake til slik det var. Det siste året har han hatt et av og på forhold til en annen dame. Men han har hele tiden sagt at visst han hadde fått muligheten ville han heller hatt familien sin tilbake. De siste to månedene har vi tilbragt mye tid sammen og følelsene har blusset opp igjen.

Men nå har han fått beskjed at denne damen er gravid og for langt på vei til å ta abort! Hun ønsker at de skal få det til å fungere for babyen og han uttrykker å være svært forvirret. Han sier til meg at han fortsatt elsker meg og ungene men at han er redd for å la henne i stikken med en baby dersom vi nok en gang ikke skulle fått det til å fungere.... Hva hadde dere gjort? Skal jeg la han gå og gjøre det som "er riktig" ift ansvar for denne babyen eller skal jeg kjempe for min familie og la denne dama bli alene med et barn. Hilsen fortvilt eks og tobarnsmor
 
Dette bør han være alene om å finne ut av. Tar han sjansen på deg så må han akseptere at det kanskje ender med brudd igjen. Da må han takle det uten å bli bitter. Tar han sjansen på den andre kvinnen må han akseptere at han ikke får deg. Skulle det bli slutt mellom dem og du da har gått videre så må han takle det. Du kan ikke ta avgjørelsen for han her.
Han må være sammen med den han vil være sammen med, uavhengig av barna. Han vil uansett være pappaen, og tar han ansvar for det nye barnet også så lar han ikke denne kvinnen bli sittende alene om ting.

Ingen har garantier her i livet. Ikke tenk på hva som er rett og galt her. Du er ikke ansvarlig for denne kvinnen og barnet. Mannen må granske sjelen og ta en avgjørelse basert på hvem han innerst inne vil ha.
 
Dette er nok en avgjørelse mannen må ta. Skjønner at det er kjempe vanskelig for deg.
Jeg ville sagt klart ifra hva jeg tenkte om dere 2 som et par/familie. Hva du hadde forventa av han. Også må han ta valget til siste slutt.
 
Back
Topp