Eksem

Donna

Glad i forumet
*Aprilbaby 2018*
Hei,

Sliter med eksem og kløe, spesielt rundt anklene. Kan jeg bruke kortisonkremen som jeg brukte før svangerskapet? Tar imot alle tips og råd. Klør meg til blods noen ganger:sorry:
 
Hei,

Sliter med eksem og kløe, spesielt rundt anklene. Kan jeg bruke kortisonkremen som jeg brukte før svangerskapet? Tar imot alle tips og råd. Klør meg til blods noen ganger:sorry:

Hei!
Om du kan bruke kremen eller ikke kommer litt an på hvilken kortisonkrem du brukte før du ble gravid. Det er litt forskjellige anbefalinger på kremen pga de forskjellige mengdene kortison som er i kremene. Det er derfor litt vanskelig å gi deg et sikkert svar. Noen kremer kan man bruke, mens andre bør man være mer forsiktig med. Vil anbefale deg å høre med legen din om du kan bruke den eller ikke.
I tillegg er det lurt om du i tillegg til kortisonkremen bruker en fuktighetskrem, dette fordi kortisonkremer ofte kan gjøre huden litt tørr, ved å bruke en fuktighetskrem i tillegg vil du forebygge at du blir mer tørr og irritert i huden. Det er også lurt å fortsette med fuktighetskremen når du slutter med kortisonkremen slik at du forebygger nye utbrudd av eksemet.

Lykke til!

Hilsen Inger Marie
 
Back
Topp