Eiendomsmegler

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Hvilken eiendomsmegler har du best erfaring med?
Vi skal legge ut huset for salg iløpet av kort tid, og trenger en god eiendomsmegler.

Har fått tilbud fra dnb, for de vet jeg har gode tall i området. Selv kjøpte vi fra Boa, men de er ikke noe vi ønsker å bruke selv.
 
Vi bor der jeg vokste opp, så vi velger eiendomsmegler ut fra om jeg kjenner igjen navnet fra barndommen.
Er flere lokale som har bodd her hele livet som er eiendomsmeglere, og jeg tror at lokalkjente selger bedre enn bestemte firmaer [emoji6]

Sist kjøpte vi fra DnB, og vi solgte med Eiendomsmegler1.
 
Ville ikke valgt eiendomsmegler 1, veldig god erfaring med privatmegleren [emoji5]
Tenkte å dra på visning i helga med eiendomsmegler1, siden de har et hus rett borti gata her. Greit å se hvordan de er på visning.

Takk for tips, skal sjekke ut privatmegleren :)
 
Synes privatmegleren er veldig flinke og har kjempegode verktøy for at man selv som selger kan følge med i hele prosessen (de har en genial app som man kan bruke for å følge alt som skjer underveis i prosessen i tillegg til dialogen med megler) :)
 
Når vi solgte samboer sin tidligere leilighet inviterte vi 4 ulike meglere til å komme å gjøre en vurdering av leiligheten og gi oss et pris tilbud. Ved å se megleren i aksjon i leiligheten får man masse info om meglerens salgs og sosiale evner Vår erfaring var at meglere er personavhengig og ikke firma avhengig. Finnes gode og dårlige meglere i alle firmaer. Ved å innhente tilbud fra flere kan man også lettere prute på pris. Jeg fikk forhandlet meg ned til nesten halvparten av det opprinnelige tilbudet.
 
Vi brukte krogsveen når vi solgte i mai. Var veldig fornøyd!
Megler var den med best kunnskap om området, og hele prosessen var veldig ryddig og fin.
Har også solgt hus med Aktiv, var fornøyd med ham også.

Når vi kjøpte var det gjennom Eie, og det var et fryktelig rotete opplegg.
 
Da jeg solgte leiligheten for 5år siden hadde jeg 4 meglere innom. Jeg skal aldri bruke Privatmegleren, for han var rett og slett fæl. Nå kikker vi på nytt og fårikke lyst til å kjøpe de han selger nå, for han fremsto slesk og uten troverdighet. Men tror lett de kan ha andre bra meglere. Endte opp med Krogsveen sist, de 4 skilte lite på pris så da tok jeg han jeg følte var mest troverdig og likte best.

Når vi finner hus og skal selge her vi bor nå blir det nok noen meglere innom for å høre da også, men ser at de fleste har ca samme priser når de selger hus. Det kan man jo følge med på siden det må oppgis i salgsoppgaven.
 
Les noen annonser fra de forskjellige meglerne. Vi utelukket mange meglere fordi annonsene deres var dårlige. Jeg mener at en med høgskoleutdannelse bør klare å skrive godt, og være en smule mer oppfinnsom enn enkelte meglere er. Det finnes utallige "perler" med "spennende romløsninger" og "nydelig beliggenhet." -_-
Vi endte opp med å selge den selv. En annonse på Finn var alt som skulle til. ;)
 
Var veldig fornøyd med Privatmegleren da vi solgte nå.
Hadde en fra DnB som skulle gi oss tilbud for 9 år siden. Han kastet jeg ut. Har boikottet alt med DnB etter det. Mer ufyselig type skal du lete lenge etter
 
Vi er midt i prosessen selv nå. Har hatt to meglere innom, en fra dnb og en fra eiendomsmegler 1. Vi kommer til å gå for em1, hun snakket godt for seg, svarte godt på spm, hadde gode kunnskaper om området her osv. Når hun fra dnb gikk følte jeg meg tråkka på, hun rakket ned på alt jeg sa og virka skikkelig negativ. Så d er nok mer avhengig av megleren og ikke firmaet.
 
Etter å ha hatt 4 stk innom endte vi opp med Privatmegleren, og har brukt han to ganger. Tror det er veldig individuelt på hvem du treffer hos de forskjellige firmaene, så ville hatt flere innom.
 
Vi har bukt Aktiv hver gang. Og de har vi brukt sånn 4 ganger nå [emoji39] Bare gode erfaringer med de [emoji4][emoji4]
 
Be om befaring fra de som finnes og er kjent i området dere skal selge, og velg etter magefølelsen hvis ikke andres erfaringer er til hjelp.
Her jeg bor er privatmegleren helt topp, og krogsveen en grei nummer to. DnB, eie og et par andre her ville jeg ikke valgt i dette området, dessverre mye pga uproffe ansatte.
 
Back
Topp