Eggleder spyling- noen med erfaring?

Gunnrid

Betatt av forumet
Etter to år og to gynekologer og et evig mas fra min side om å få prøve å skylle den tette egglederen min har de endelig gått med på det! Så jeg skal inn på omsdag og så skal de prøve å spyle igjennom egglederene mine med et kateter. Er det noen her som har prøvd dette og lykkes med graviditet etterpå? Tør ikke håpe for mye...
 
Det var en lignende tråd tidligere forrige uke, der flere hadde svart.

Jeg har spylt mine grunnet endometriose. Ble gjort ved kikkhullsopr. Ble gravid første pp etter opr. Vet ikke hva forskjellen er, men krysser fingrene for at det vil klaffe for dere!

Hvordan gikk det? :)
 
Det var en lignende tråd tidligere forrige uke, der flere hadde svart.

Jeg har spylt mine grunnet endometriose. Ble gjort ved kikkhullsopr. Ble gravid første pp etter opr. Vet ikke hva forskjellen er, men krysser fingrene for at det vil klaffe for dere!

Hvordan gikk det? :)

Takk for svar! De fikk åpnet den! Det var ikke mye som skulle til før den åpna seg, var bare en liten sammenvoksning! Men FY FAEN så vondt!!! Jeg fikk ingen bedøvelse og skreik av smerte!!! Så nå håper jeg virkelig det klaffer for det der vil jeg aldri gjøre igjen![emoji22]
 
Takk for svar! De fikk åpnet den! Det var ikke mye som skulle til før den åpna seg, var bare en liten sammenvoksning! Men FY FAEN så vondt!!! Jeg fikk ingen bedøvelse og skreik av smerte!!! Så nå håper jeg virkelig det klaffer for det der vil jeg aldri gjøre igjen![emoji22]

Uff, hvordan gjøres en spyling? Høres ikke særlig godt ut! Glad jeg var i narkose, skjønner jeg! Håper det klaffer nå!! Masse lykke til!
 
Uff, hvordan gjøres en spyling? Høres ikke særlig godt ut! Glad jeg var i narkose, skjønner jeg! Håper det klaffer nå!! Masse lykke til!

Det gjøres i gynstolen, der de åpner livmorhalsen din med en tang (AU!!!), fører en tynn slange opp i livmoren og sprøyter inn saltvannsløsning, og så ser de på røngten/ultralyd om væsken beveger seg ned i egglederene, og trykker med litt ekstra trykk for å åpne de! Heldigvis åpna min seg ganske fort så jeg slapp så store mengder væske... seriøst det verste jeg har vært med på...!
 
Det gjøres i gynstolen, der de åpner livmorhalsen din med en tang (AU!!!), fører en tynn slange opp i livmoren og sprøyter inn saltvannsløsning, og så ser de på røngten/ultralyd om væsken beveger seg ned i egglederene, og trykker med litt ekstra trykk for å åpne de! Heldigvis åpna min seg ganske fort så jeg slapp så store mengder væske... seriøst det verste jeg har vært med på...!
Det hørtes helt j...ut!!! Godt det er over!!!!
 
Jeg skal ha IVF, så dette er jo ikke relevant for meg lenger (men jeg har nok også en tett eggleder) - men jeg hang meg litt opp i dette med TANG... [emoji33] Nå skal jeg jo til egguttak sannsynligvis neste uke, og innsett etter det igjen. Dette innsettet skal gjøres inn i livmoren, og jeg er nå redd den skal åpnes med en slik tang! Beklager, for dette har jo ikke noe med spyling å gjøre, men noen som vet..? [emoji254]
 
Jeg skal ha IVF, så dette er jo ikke relevant for meg lenger (men jeg har nok også en tett eggleder) - men jeg hang meg litt opp i dette med TANG... [emoji33] Nå skal jeg jo til egguttak sannsynligvis neste uke, og innsett etter det igjen. Dette innsettet skal gjøres inn i livmoren, og jeg er nå redd den skal åpnes med en slik tang! Beklager, for dette har jo ikke noe med spyling å gjøre, men noen som vet..? [emoji254]

Tror de som skal ta ut og sette inn egg får rikeøig med smertestillende! Las et blogginnlegg av Helene Ragnhild igår hvor hun beskrev egguttak :) Du kan jo søke det opp og se hva hun skriver!
 
Det gjøres i gynstolen, der de åpner livmorhalsen din med en tang (AU!!!), fører en tynn slange opp i livmoren og sprøyter inn saltvannsløsning, og så ser de på røngten/ultralyd om væsken beveger seg ned i egglederene, og trykker med litt ekstra trykk for å åpne de! Heldigvis åpna min seg ganske fort så jeg slapp så store mengder væske... seriøst det verste jeg har vært med på...!


Har tatt samme undersøkelse som deg.
Hvordan gikk det med deg i tiden etter den ?
 
Jeg skal ha IVF, så dette er jo ikke relevant for meg lenger (men jeg har nok også en tett eggleder) - men jeg hang meg litt opp i dette med TANG... [emoji33] Nå skal jeg jo til egguttak sannsynligvis neste uke, og innsett etter det igjen. Dette innsettet skal gjøres inn i livmoren, og jeg er nå redd den skal åpnes med en slik tang! Beklager, for dette har jo ikke noe med spyling å gjøre, men noen som vet..? [emoji254]

Innsett er ikke smertefullt i det hele tatt, man kjenner ikke noe til det! Så det kan du ta helt med ro ❤️
 
Jeg skal ha IVF, så dette er jo ikke relevant for meg lenger (men jeg har nok også en tett eggleder) - men jeg hang meg litt opp i dette med TANG... [emoji33] Nå skal jeg jo til egguttak sannsynligvis neste uke, og innsett etter det igjen. Dette innsettet skal gjøres inn i livmoren, og jeg er nå redd den skal åpnes med en slik tang! Beklager, for dette har jo ikke noe med spyling å gjøre, men noen som vet..? [emoji254]
Egginsett er gjort i et svisj altså. Egguttak derimot synes jeg var forferdelig vondt, så jeg skal ha mer medisiner neste gang :p hvis du er usikker på om det du får er nok så krev mer smertestillende ved uttak.
 
Jeg fikk det gjort etter forsamtalen, men før oppstart. Ble gravid i den andre syklusen etter spyling. Vet ikke om det var tilfeldig. Klarte å bli gravid før spylingen og nå et par år senere, men mistet begge gangene.
 
Back
Topp