Eggløsning/mensen etter MA

A

AnonymNB

Guest
Hei.

Er litt i villredet om hva som skjer med kroppen etter MA.

Jeg fikk påvist MA 21. desember. Var da i uke 12, men embryo/foster målt til rundt uke 6.
var på UL i uke 6 grunnet mistanke om EXU, men alt var fint og hjertet slo, men må ha stoppet noen dager etter.

Gjennomførte Cytotec 30. desember.
Hadde 4 uker med av og på blødning.
4 uker etter fikk jeg påvist rester på 18-20mm pluss en cyste på 4 cm på venstre eggstokk.
Ble satt på ny tablettkur, og på GU 1 uke etter hadde cysten sprukket og restene i livmor var nede i 10-12mm. Gynekolog kunne også se eggaktivitet i høyre eggstokk. Ble bestemt at nå skulle kroppen ordne opp selv, og at vi fikk grønt lyst til å prøve på nytt.
Antar at restene kom ut pga småblødninger de neste dagene.

Fredag 9. februar begynte stikkinger i høyre eggstokk, og søndag 11. februar viste EL-test positivt. La inn aksjer både 10-11 februar.

Men fra positiv EL 11.feb og til i dag 15.feb har jeg hatt små blødninger, som kommer og går.
Så nå sitter jeg å lurer på om TR kan ha kommet. Men kan den komme så kort tid etter EL?
Eller kan man blø flere dager på rad etter EL?
Er nå 6,5 uke etter Cytotec.

Mye forvirring og «desperat» leting etter syklus, vil jo bare komme i gang igjen:)

Ellers vil jeg si at abort er noe skikkelig dritt, og sender mange klemmer til de som har gjennomgått dette❤️
 
For noen tar det litt tid før syklusen er i gjenge igjen :Heartred Hadde to MA i fjor og syklus var som mens og ble gravid 1,5 mnd etter flrete MA og kjemis mnd etter på siste MA .

Ja MA/SA er noe dritt , man taper tid og mister litt seg selv .

Mensen kommer som oftest 14 dager etter EL . Du kan ta en privat ul å ta en ekstra sjekk på egga .:Heartred
 
Huff, hadde en MA/BO i november. Var på TUL 7+2 og da fant de ikke noe foster..
Gjennomgikk en medisinsk abort i slutten av november. Fikk ikke mensen igjen før månedsskiftet januar/februar nå. Ble anbefalt å ha en menstruasjon før jeg startet å prøve igjen. Tiden går ekstremt sakte når alt man vil er å bli gravid igjen. Skal sies jeg har PCOS og da, men hadde stabil syklus før graviditeten.
 
Hadde en medisinsk abort pga MA 18. august. Fikk ikke mensen før 7,5 uke etterpå. Hadde sannsynligvis EL 14 dager før der. Hadde derimot fortsatt pos gtest etter første mens, så fikk påvist rester 9 uker cytotec og måtte gjennom utskrapning. Fikk kraftige ELsmerter ca 1 uke etter utskrapning, så kroppen hoppet rett i den syklusen jeg allerede var i før utskrapning. Ventet 2 sykluser før vi prøvde igjen. Da klaffet det med en gang, og sitter nå med en spire litt over 9 uker på vei.
Så lenge man har rester kan man blø mellom syklusene. Det retter seg når restene er borte.
Man må smøre seg meg tålmodighet i en sånn situasjon, selv om det er ekstremt vanskelig! Kroppen kommer tilbake til syklus!:Heartpink
 
For noen tar det litt tid før syklusen er i gjenge igjen :Heartred Hadde to MA i fjor og syklus var som mens og ble gravid 1,5 mnd etter flrete MA og kjemis mnd etter på siste MA .

Ja MA/SA er noe dritt , man taper tid og mister litt seg selv .

Mensen kommer som oftest 14 dager etter EL . Du kan ta en privat ul å ta en ekstra sjekk på egga .:Heartred
Ja man taper tid og ukene går forferdelig seint. Man er vel ikke psykisk forberedt på tiden etter abort.

Kommer nok til å ta privat UL hvis det ikke kommer i rute snart
 
Huff, hadde en MA/BO i november. Var på TUL 7+2 og da fant de ikke noe foster..
Gjennomgikk en medisinsk abort i slutten av november. Fikk ikke mensen igjen før månedsskiftet januar/februar nå. Ble anbefalt å ha en menstruasjon før jeg startet å prøve igjen. Tiden går ekstremt sakte når alt man vil er å bli gravid igjen. Skal sies jeg har PCOS og da, men hadde stabil syklus før graviditeten.
Huff, så lang tid for deg også. Trist å se at det er så mange i samme båt. Tiden går veldig sakte, og det er vel noe man ikkje er helt forberedt på når man havner opp i det for første gang.

Håper det ordner seg med ny spire for deg ❤️
 
Huff, så lang tid for deg også. Trist å se at det er så mange i samme båt. Tiden går veldig sakte, og det er vel noe man ikkje er helt forberedt på når man havner opp i det for første gang.

Håper det ordner seg med ny spire for deg ❤️
Ja, utrolig kjipt når det skal ta sånn tid. Fikk heldigvis blinkende smilefjes på eggløsningstest i dag, så da kan det se ut som at kroppen har funnet tilbake til gammel syklus. Håper også at den litt økte sjansen for ny graviditet etter en abort gir meg et lite ekstra dytt sånn at spiren sitter snart :HeartpinkElsket den lille tiden som gravid, og gleder meg til jeg får oppleve det igjen :love7
 
Ja man taper tid og ukene går forferdelig seint. Man er vel ikke psykisk forberedt på tiden etter abort.

Kommer nok til å ta privat UL hvis det ikke kommer i rute snart
Jeg tok privat nå siden vi har mistet tre ganger . Og fant masse egg , men to polypper også . Så skal fjerne de .
 
Jeg har nettopp gjennomført en medisinsk abort hjemme nå i dag, etter påvist MA forrige uke. Håper og ber om at alt er kommet ut, men har fått time til kontroll UL på sykehuset til tirsdag for å sjekke. Er så glad for det, da jeg da jeg leser om mange som går rundt med rester i ukesvis. Håper på at syklusen kommer fort i gang igjen. Må man ha mensen før man prøver, hvis det ikke er rester på UL til tirsdag?
 
Ja, utrolig kjipt når det skal ta sånn tid. Fikk heldigvis blinkende smilefjes på eggløsningstest i dag, så da kan det se ut som at kroppen har funnet tilbake til gammel syklus. Håper også at den litt økte sjansen for ny graviditet etter en abort gir meg et lite ekstra dytt sånn at spiren sitter snart :HeartpinkElsket den lille tiden som gravid, og gleder meg til jeg får oppleve det igjen :love7
Ønsker deg masse lykke til og krysser alt for at spiren sitter ho deg straks ❤️
Kjenner på det selv også, en vil helst tilbake til tiden man var gravid. Følelsen av å være gravid var fantastisk. Heier på deg
 
Jeg har nettopp gjennomført en medisinsk abort hjemme nå i dag, etter påvist MA forrige uke. Håper og ber om at alt er kommet ut, men har fått time til kontroll UL på sykehuset til tirsdag for å sjekke. Er så glad for det, da jeg da jeg leser om mange som går rundt med rester i ukesvis. Håper på at syklusen kommer fort i gang igjen. Må man ha mensen før man prøver, hvis det ikke er rester på UL til tirsdag?
Trist å høre❤️

Krysser fingrene for at alt kommer ut. Men veldig bra at du har fått UL tidlig for å sjekke.
Angrer på at jeg ikke var mer PÅ for å få en time til kontroll. For den tiden i ettertid har vært drøy.
Mange som sliter med rester, og jeg blir så forundra over at det ikke er mer oppfølging og obligatoriske kontroller etter abort.

Tenker du kan høre på tirsdag ang. Å prøve på nytt. Her er det varierte svar. Noen anbefaler og vente 1 syklus, mens andre sier «kjør på».
Tror ikke det er noe fasit her. Er kroppen klar, så fester spiren seg, tenker jeg
 
Back
Topp