Du vet du er barselkvinne når...

Spikersnuppa

Forelsket i forumet
Inspirert av tråden "du vet du er høygravid når", hvordan har vi som nå er inne i barselukene det?

Jeg kan begynne med; du vet du er barselkvinne når
1. Du har melkespreng under armene
2. Du plutselig må gråte under middagen (helt uten at det var knytta til sutuasjonen) fordi du syntes så synd på storesøster som er sjalu på babyen
 
Når du må vurdere hvor tissetrengt man faktisk er, for babyen har omsider sovnet på brystkassen din. Skal du risikere å vekke babyen ved å overføre den til en annen soveplass?

Og part 2 av den over; du blir sjokkert over hvor mye tiss som kommer når du er på do!
 
Du går og lager en sti av melk på gulvet når det er lenge siden forrige amming.

Du etter få minutter har melkeflekker på klærne du akkurat tok på deg.
 
Du føler du lekker fra alle ender :p Svette, tårer, melk, og tisser som en hest... haha

Du gråter fordi du er så lykkelig over den vakre babyen... eller når du ser reklame for fødeavdelingen og tenker tilbake på øyeblikket jeg møtte lillegutt for første gang

Du konstant har flekker på dine klær eller babyen sine klær. Melk, gulp... huff :hilarious:..

Brystene er så sprengte at til og med ammebh kg ammeklær er for trange så t-skjortene til samboer brukes fortsatt som behagelig tøy.

Herlige barseltid <3
 
Når du sitter midt på natta og ammer, og venter på at mini skal slippe taket så dere kan få begynt å tømme den andre melkefabrikken også... #spreng
 
...det føles helt naturlig å snakke med alt og alle om bæsj, promp, gulp og pupp.
Jeg og samboeren hadde nettopp en lengre samtale om konsistens, farge, lukt,mengde og hyppighet i sta.
Det etter at jeg sendte mamma en melding og spurte om det samme [emoji23]
 
Man går med puppene ute fordi det er ubehagelig med klær utenpå brystene spesielt når det henger seg fast xD
 
Man går med puppene ute fordi det er ubehagelig med klær utenpå brystene spesielt når det henger seg fast xD

Eller at man rett og slett går med puppene ute fordi det er mest praktisk når baby spiser "hele tiden" :p
 
Når du nyter en pose chips under amming og babyen slipper taket og strålen står rett i i chips posen :/
Haha nå ler jeg godt :hilarious:
Når mini var liten og jeg ammet, så satt noen og så på oss underveis. Det satte jeg egentlig liten pris på, og plutselig bøyde vedkommende seg nærmere(!) Da slapp baby puppen, og strålen for rett mot ansiktet til denne personen, som da kastet seg bakover! Hold avstand liksom :p
 
Når man lekker gjennom et tykt ammeinnlegg av ull, bh, en topp, OG en hettejakke!
 
Når gubben må støvsuge deg og ungen fordi du må amme og spise kjeks samtidig. En av kjeksene i pakka var knust, og falt ut over hele meg og sofaen.
 
Back
Topp