Du som gikk på overtid

Når du gikk på overtid fikk du gutt eller jente?

  • Gutt

    Votes: 39 54,2%
  • Jente

    Votes: 23 31,9%
  • Både gutt og jente

    Votes: 10 13,9%

  • Antall som har svart
    72
Gutt 15 dagar over.
Jente 6 dagar over.
Gutt 12 dagar over.
 
Må innrømme at dette høres ut som en myte for meg - jeg tror svangerskapslengden har mer med genetikk og andre faktorer å gjøre, f.eks har en kusine av meg født begge sine barn (en gutt og en jente) 36+3, mens moren min fikk broren min og meg hhv tre og to uker over termin. Jeg fødte selv datteren min to uker over termin og er mentalt forberedt på at jeg kommer til å gå over termin denne gangen også da jeg tror det ligger til familien.
Enig. Mamma ble satt i gang på overtid med både meg og broren min, og jeg ble satt i gang 12 dager over med førstemann. Forventer ikke akkurat å føde før termin denne gangen heller.
 
Jenta kom 13 dager over termin og gutten 8 dager over termin.
 
Jente 5 dager over
Jente 14 dager over - (igangsatt)
Gutt 8 dager over.
 
Jente 38+0 og gutt 37+6. Så her kom han en dag tidligere enn sin storesøster. Men med min så stemte det. Jeg kom før termin og broren min kom etter, jeg er eldst.
 
Tror ikke de spiller så stor rolle men at barnet i magen ikke helt klar for fødsel eller andra orsaker som orsaker fødsel.
Fikk en jente på overtid, er ikke mange som føder på termin-dagen, ca 5% leste jag i en undersøkning, størst med fødsler uken før å etter.
 
Min førstefødte var gutt. Gutten kom 5 dager over termin. -ble i gangsatt grunnet svangerskapsforgiftning.

Jente nr 1 kom 1 dag over termin.

Jente nr 2 kom 4 dager før termin.

Spent på nr 4 .
 
Jeg gikk 1 uke over og fikk en gutt.
Selv ble jeg født 2 uker etter termin og jeg ble jente ! :)
 
Back
Topp