Du og jeg og vi fem <3

36+0 bekkenløsning er et faktum og kynnere har i sterkere grad meldt sin ankomst.
Jeg trenger uhorvelige mengder søvn, men sliter med å sove på natten. Har vondt i hoftene fordi jeg blir liggende i ensformige stillinger og plages med høy puls og blodtrykksfall flere ganger for dag.

Jeg har vært forstoppet igjen, men nå ser det ut til å løsne og jeg håper det holder seg greit fram til fødsel.

Framover er det mye som skal skje.
Bil på service, vadkemaskinreparatøren kommer ikke før om 10 dager (panikk) og ventilasjonsfolkene kommer i løpet av 14 dager. :/

Irriterende å ikke kunne gjøre noe. :(
 
36+2 Svangerskapskontroll hos jordmor.

Vekta sier +5 fra startvekt.
Bt 103/69
Lett utslag på leukocytter i urin.
Han ligger i hodeleie og det er bevegelig.
Hjertelyden er 156 :)
Sf målet er 33 cm.

Mens jeg satt på venterommet fikk jeg skikkelig tak og jeg kjente panikken tok meg. :(
Hadde 3 rier på 10 minutter men alle med korte intervaller.
På vei hjem hadde jeg også tak, men uregelmessige. Nå er det sofa og avslapping før det ramler en ventilasjonstekniker inn døra.
 
Last edited:
36+5 forstoppelse og atter forstoppelse. Laber matlyst, tørst som fy.
Murringer, men masrier og kynnere er borte.
Yngste er syk med 40 i feber siden i går. Det må mannen ta seg av for jeg har ikke sjangs til opp og ned.

Bekkenløsningen er ikke så ille, men det merkes.
Søvn blir det lite av. Sov halvannen time i natt og et par timer på formiddagen.
 
36+6 Samtale hos JM

My samtale hos JM på føden om fødselsangst. Veksler mellom panikk og føle meg klar for fødsen. Merker at en del eksterne ting forstyrrer. Det skal bli bra å få på plass en del praktiske gjøremål før fødsel.

Har fått vaskemaskinen til å fungere på 60 grader og får endelig vasket opp babytøy.
Første maskin er unnagjort. :)
Planlegger å pakke fødebagen når alt til babylille er nyvasket. :)
 
37+1 For en dag

I går kom verdens frekkeste elektriker for å reparere vaskemaskinen min. Det endte opp med mye tårer etter at vedkommende bokstavelig talt stod å ropte til meg når han skulle forklare hva han hadde gjort.
Jeg på min side måtte heve stemmen og be han roe seg og da eksploderte han å ble enda mer ufin. :mad: og for sikkerhets skyld forlot han vaskemaskinen med språket på portugisisk.
Sjefen hans beklaget det og skulle ta en prat med vedkommende og sende en ny tekniker.

I dag satte jeg på selvrens og brått lakk ca 3 liter såpevann fra under maskinen. Først ble jeg forespeilet at de ikke kunne sende ny tekniker før fredag og jeg gikk helt i svart.

Men på ettermiddagen kom det likevel en tekniker som ikke fant noen feil, men ba oss ringe tilbake om det skjedde igjen. Språket ble endret og jeg har fått vasket babytøyet i 50 og 56 :D

I tillegg fikk jeg vasket badet. :)
Desverre er mannen full av influensa, men vi har kommet oss greit gjennom dagen likevel. :)

Forhåpentligvis får jeg nå virkelig satt igang klargjøring til baby lille kommer. :)
 
Herregud. Han snudde seg nettopp til tverrleie.
Sykt vondt og nå fikk jeg litt panikk. Hva om det starter nå? :(
 
37+2 og der klikka magen. Regner med det er kroppen som gjør seg klar for jeg er skikkelig urolig og mageknip.
Klarer ikke tanken på mat.
Panikken tok meg fullstendig i stad og jeg gruer meg enda mer til fødsel.
Gikk å tok meg en lang varm dusj, noe jeg sjelden finner roen av, men det funket nå.

Har pakket fødebagen så klar jeg bare kan.

2 body i 50
2 body i 56
2 pysj i 56
2 strømpebukser 50/56
1 bukse i 50
1 bukse i 56
1 jakke i 50

Venter på hentesettet og alternativet er ikke vasket

Til meg

2 truser
2 ammesingletter
1 ammegenser
1 tynn cardigan
1 vanlig tights (alt annet må vaskes først)
2 par sokker


2 ammeinnlegg i ull
1 pk engangsinnlegg
purelan

Mangler:

Toalettsaker, tannbørste, tankrem, tanntråd, shampo, såpe,
Hårføner og hårføner
Fødepapirer (herregud de må jeg fylle ut)
strømpebukse til hjemreise


Oppdaget at jeg må ut å handle ammesingletter og ammevennlige gensre.
Må vaske og pakke bæresjal og alle amme-bh'ene mine er til vask :O


Vaskemaskinen går for fullt!
 
Satans mannfolk! :mad:

Står midt i en ri, og mannen står å roper fra et annet rom at han vil jeg skal komme å skifte en bleie på toåringen.
Jeg prøver å be han vente og han fyrer seg skikkelig opp fordi han har feber og er sliten.

Jeeesus! Endte med eksplosjon fra min side etter at idioten messer i 10 minutter at han og må få lov å være sliten og hører ikke etter når jeg sier jeg er midt i en forbanna rie og ikke kan bevege meg.

:mad:
 
37+3
Fikk heldigvis sove godt i natt, men har vært lys våken siden 04.00 :rolleyes:

Gikk på vekta i morrest og jeg har gått ned litt. Så totalt opp siden startvekt 4,7 kg

Har fortsatt ikke matlyst, og mer energi enn de fleste dager (enn så lenge). Blir spennende å se når fødselen starter.
I går kom også fødeansiktet og på kveldstid kjente jeg også at beina var småhovne. Gifteringen passer fortsatt og er egentlig litt stor.

Baby lille har normal aktivitet i magen. :)

I dag skal jeg prøve å klargjøre vogn og stellebag støvsuge og vaske stuen før det blir handling av cardigans og toalettsaker jeg trenger på føden. :)
 
Sukk.

Barnevakta bestemte seg for å dra på hyttetur 45 minutter unna. Så skulle fødsel skje nå må jeg kanskje føde alene for jeg har ikke tid å vente til hun kommer. :/
 
Vogn understell vasket, alle ledd har fått silikonspray og er klar for vinteren. Bagdelen har kommet på og fått to lag impregnering og luftet av seg, og skal snart reies opp. :)
Trekket til sittedelen er i vaskemaskinen og stelleveska har jeg vasket for hand med sitronsåpe og ligger til tørk. :)
 
37+4 Rier, rier, rier. 10 min, 5, min 15 min :mad:

Holdt på siden 11 i dag av og på.
 
37+5 hentesettet er i hus etter et hyggelig besøk hos farmor <3
 
38+0 Kontroll hos JM

BT 100/79
Ingen funn i urin
Hjertelyden lå på 150 noe høyere når jeg lå på rygg.
Han ligger i hodeleie og SF målet var 34 cm. :)

Ifølge skjemaet har jeg gått opp 6,1 kg siden start pga forskjellige vekter. "/
Jeg forholder meg til min og da er vektøkning bare 4,7 kg.
Jordmor mente likevel jeg var lettvekter. Haha.
Denne gang var også mannen med. :) Det var koselig :)
 
38+5 kontroll på føden pga lite liv.
Spiste 2 skiver med julebrød med jordbærsyltetøy og 2 glass appelsinjus uten reaksjon.
5-6 late dult på en time.

Ringte mamma som kom etter 20 minutter og dro inn til føden for sjekk.
Der finner vi ut at baby lille er superstressa og har fl/min mellom 170 og 192 mot nirmalt 150. :(

Er akkurat ferdig med en times registrering og venter på om legen vil ta en ultralyd eller sende oss hjem. :/
Stakkars liten baby er stresset. :(
Hjertelyden gikk ned til normalen og legen mente det var ok. Får dra hjem :)
 
38+6

Gikk på vekta etter frokost og den sier fortsatt +4,7 kg fra startvekt.

Ellers trøtt. Lite/dårlig søvn i natt.
Skal prøve å sove litt nå og håper at jeg får en god natts søvn (og fødsel i morgen).
 
Åh der klikka magen. Har spist bra i dag, men magen vil bare ikke ha mat.

Frokost: 1 eple og 1/2 snickers.
Lunsj: 1 skive brød med majones, ketchup og fiskekake.
1 kopp kaffe, 2 ruter 70% skokolade. 1 eple.
Middag: 1 porsjon pasta.
1 glass havremelk med oboy.

Og nå, skikkelig dårlig og masse tak. :(
 
Panikk, kan se ut som vi har omgangsyke i hus. :(
Jeg et uggen i magen, mannen er uggen i magen og for 30 minutter siden våknet yngste med hosteanfall og serverte en mildt sagt løs bleie. :(

Huff
 
39+0

Dårlig form, masse kynnere og fryser. :(
 
39+1 på vei til sjekk.
 
Back
Topp