Du med spiral

Lille hjerte

Elsker forumet
VIP
Sommerfuglene
Påskeliljene 2022 ❤️
Har du fortsatt mensen, eller mistet du den?

Blødde du lenge etter du fikk satt inn spiralen?
 
Jeg fikk den aldri

Satte inn spiral før jeg fikk igjen mens etter fødsel (Vel og merke fødte jeg i desember og satte den inn i mai nesten halvannet år senere...) Men ingen mens.

Blødde ikke i forbindelse med at jeg satte den inn heller. Spottet vel litt .vondt i ca et døgn.
 
Jeg har ikke mistet den nei.

Satte inn en god stund etter fødsel da, og hadde fått tilbake mensen før innsett.

Blødde ikke så mye etter innsett, begynte ei uke senere og varte i 5 uker, så det var kjedelig.

Men etter at det stabiliserte seg, så har det blitt mye mye mindre blødning pr mens enn det var før, og smertefritt. Så jeg er i grunnen fornøyd jeg. Det gikk over 3 mnd på det meste mellom 2 perioder hos meg i vinter. Ellers har jeg en blødning i mnd
 
Blødde noen dråper i noen timer etter den ble satt inn. Ellers ingenting. Null mensen.

Er på år 4 nå for 2.gang med hormonspiral. Veldig fornøyd [emoji111]
 
Har hormonspiral (Mirena). Satte inn tre måneder etter fødsel, hadde ikke fått tilbake mensen ennå. Hadde litt småblødninger den første måneden omtrent (veldig sparsomt, ofte så jeg det kun på papiret når jeg var på do), deretter ingen ting. Har hatt den i fire måneder nå.
 
Hadde Mirena hormon spiral for noen år siden. Blødde veldig lite, var vel 2-3 dgr hver 3. mnd eller noe. Fikk veldig mye kviser av den da [emoji849]
 
Blødde litt i ca 6 uker etter innsett. Har mensen innimellom, men det er mer spotting enn mens i grunnen.
 
Mistet mensen helt [emoji4] Dessverre fikk jeg mye kviser og uren hud, fjernet derfor spiralen etter 3 år og ble kvisefri med en gang [emoji28]
 
Hadde Mirena før, blødde store deler av et år :( Nylig satt inn ny Mirena, blødningene har startet, men håper virkelig ikke dette blir reprise :(
 
Jeg har ikke selv spiral. Men det er stor forskjell på kobberspiral og hormonspiral.
Den hyppigste bivirkning til kobberspiral er økning i blødningen, mens man på hormonspiral ofte kan miste blødningen helt, eller delvis ;)
 
Jeg har ikke selv spiral. Men det er stor forskjell på kobberspiral og hormonspiral.
Den hyppigste bivirkning til kobberspiral er økning i blødningen, mens man på hormonspiral ofte kan miste blødningen helt, eller delvis ;)
Det er sant. Det er hormonspiral jeg har
 
Satt inn for 3,5 mnd siden, blør ennå av og på.. tenker å ta den ut igjen da det er veldig plagsomt. Hadde ikke fått tilbake mens ved innsett..
 
Jeg har ikke selv spiral. Men det er stor forskjell på kobberspiral og hormonspiral.
Den hyppigste bivirkning til kobberspiral er økning i blødningen, mens man på hormonspiral ofte kan miste blødningen helt, eller delvis ;)
Jeg hadde hormonspiral og blødde i et år i strekk [emoji14]
 
Jeg fikk satt inn hormonspiral da frøkna var 10uker. Blødde av og på i 3mnd ca. Nå er hun snart 8mnd og mensen har ikke startet. Jeg ammer en del enda, så det kan jo komme.
 
Jeg hadde hormonspiral og blødde i et år i strekk [emoji14]
Stemmer, det er også en hyppig bivirkning til hormonspiral. At man får uregelmessige og lengrevarende blødninger, hvis man er uheldig. Men oftest får man færre menstruasjoner.
Ved kobberspiral kan man få større mengde blødning, altså at man blør mere, men ikke nødvendigvis oftere eller i flere dager :)
 
Jeg fikk satt in hormonspiral 3 måneder etter fødsel. Blødde som en kraftig menstruasjon i noen dager og så var det helt borte. Har litt spotting som varer i noen timer en gang hver tredje eller fjerde måned. Så ikke noe å bry seg om altså :p
Jeg vurderte kobberspiral, men siden jeg har historie med kraftig blødning og sterke menssmerter var det uaktuelt alikevel.
 
Back
Topp