Du begynner å føle at barna begynner å bli store når....

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
... du kan klare å ha en fornuftig politisk diskusjon med dem, og barnet faktisk er ganske gjennomtenkt i sine meninger..

Hallo, han er "bare" 10,5 år..

Noen andre som føler at barne til tider blir litt fort voksne?
 
Vår eldste ble nylig 10 å vi hadde samme fornuftige diskusjon i dag :) kjente jeg synes det var stas
 
Jenta mi på 5 har plutselig begynt å si R. Da følte jeg at hun begynte å bli stor! :D
Ikke akkurat politisk diskusjon, men men ^^
 
Veldig. 11åringen har allerede forklart hvordan hu gleder seg til å kunne stemme og hvem hu er mest enig med.
 
Samme her.
Mitt største barn fikk bli med inn i stemmelokalet i dag, inn i luken og fikk sett hele prosessen. Han synes det var spennende :)

De er ikke så veldig interessert, men vet hvem Erna Solberg og siv Jensen er. Men vet ikke hva de står for
 
Selvfølgelig er det stor stas :)
Men er nå litt vemodig at de blir store også.
Vi snakket og forsvar og skolepolitikken :)
Hva var tema hos dere?

Hehehe vi snakket om nøyaktig det samme :) de hadde visst diskutert dette på skolen å han var så engasjert. Ja selvsagt er det noe vemodig :) men jeg har to små i tilegg så har liksom både og her hjemme :p
 
Er ikke så mye politikk enda. Men nå som han blir eldre. Så lærer han meg faktisk mye. Han elsker faktabøker. Og lærer både meg og mannen titt og stadig noe :)
 
Når guttungen på 9 står på kjøkkenet og lager spagetti og kjøttdeig til middag mens jeg ligger på sofaen og svarer hvis det er noe han lurer på.

Og ikke minst sitte og snakke om politikk og valget ved middagsbordet. Han var tydelig på hvilke parti han hadde stemt på og hvorfor.
Syns de har gjort en fin jobb på skolen med å engasjere ungene og la de "oppleve" valget og lære om det :)
 
Back
Topp