Drakk smoothie av frossen bær fra Belgia

Klarsåklar

Gift med forumet
Novemberlykke 2018
Novemberbarna 19
Julegavene 2019
Utmarsj 2024
Jeg blir helt gal! Ble kvalmen dårlig og stressa når jeg selvfølgelig leste om bakteriene som kan være i frossne bær, etter å ha drukket smoothien........ begynte å grine(hormoner)... prøver jo alt jeg kan å ikke gjøre noe som kan føre til abort, men Neida, den ene gangen jeg ikke googler først da må det selvfølgelig være farlig..
 
Det der går nok helt fint !
Slapp av ! :)
 
Det der går nok helt fint !
Slapp av ! :)

Ja det gjør sikkert det.. kan jo ikke være så gale. Kan ikke sitte i ro i et rom å glo i veggen for alt er farlig [emoji28] prøver alt jeg kan for å glede meg men klarer det ikke helt. Burde sikkert hatt en Internett pause for det er alle skrekkhistoriene som kommer frem så stresser meg..

Jeg skulle handle på butikken å var veldig kvalmen å det eneste jeg hadde lust på var smoothie.. så hamstret frossne poser..
 
Oi, dette visste ikke jeg om. Levde på smoothie av frosne bær i kvalmeukene sist graviditet.
 
Oi, dette visste ikke jeg om. Levde på smoothie av frosne bær i kvalmeukene sist graviditet.

Ja jeg ser mangen som har gjort det og det går jo sikkert helt fint[emoji4] men jeg tror jeg kjøper ferske å fryser ned selv så er jeg helt silkker[emoji28]
 
Var ikke dette for noen år siden da det var en del oppvask med frossenprodukter?
Burde vært en forbedring nå, men tror ikke norske bær er så mye bedre altså ift bakterier
 
Var ikke dette for noen år siden da det var en del oppvask med frossenprodukter?
Burde vært en forbedring nå, men tror ikke norske bær er så mye bedre altså ift bakterier

Jo stemmer nok. Har litt med hygienen å gjøre til de landene hvor de blir plukket også.

Men om man kjøper ferske kan man behandle dem selv før man fryser dem. Sånn som bananer å slikt som ikke er skrelt når du kjøper de[emoji12] men bær er vel en risiko uansett har jeg forstått selv om man spyler dem med vann.. men kan vel ikke gå rundt å var livredd for alt heller[emoji50]..
 
Bær er nok en risiko ja, men vanlig hygiene hjemme og heller skylle dem litt godt selv om man ikke gjør det ellers, kanskje fryse ned før de brukes... Tror ikke det er det verste ihvertfall
 
Jeg har hørt det samme, men i ettertid har jeg hørt at det har blitt greit.
Alt som selges i norske matbutikker må jo godkjennes av Mattilsynet ?

Jeg drakk smoothie hver dag sist svangerskap gikk veldig fint :)
 
Back
Topp