Drømmer om nr. 2

Så fantastisk at du kjenner masse liv :D det må være helt herlig når du kan kjenne det utenpå også ♡

Uff, blødninger er så skummelt. Man blir liksom redd uansett, men det er jo heldigvis veldig vanlig og helt ufarlig :)
 
Ja, her er jeg da :)

image.jpg
Når jeg lar genseren henge ned ser jeg skikkelig stor ut :p

image.jpg
Skikkelig rund og god, og enda ikke halvveis :joyful: Dette er 3 kg opp, skal bli gøy å se hvordan 15 kg opp ser ut :p
 
Såååå fin mage :D du ser skikkelig flott ut ♡ nydelig mage ♡
 
Ååh, se på deg da ! Helt nydelig :love7 15 kg blir bra, haha ! Jeg kommer nok til å trille til slutt :p
Såååå fin mage :D du ser skikkelig flott ut ♡ nydelig mage ♡
Takk dere :Heartred Har jo helt glemt av dagboken min :p Begynner å forsone meg litt med den voksende magen nå, men syns likevel jeg ser litt merkelig ut. Og det er så rart, for jeg syns alle andre gravide ser så flotte ut :)
 
19+4

Nå gjør jeg meg snart klar til å dra på OUL :eek:

Jeg er så spent på hva vi får se, og gleder meg kjempemasse! Sitter på jobb og er fullstendig ukonsentrert :p Og jeg gleder meg veldig til mannen endelig skal få se den lille. Han har litt vanskelig for å ta inn over seg at vi faktisk venter en til. Jeg kjenner jo masse liv hele tiden, så det har jo begynt å gå opp for meg nå. Men hver gang mannen skal kjenne på magen min, blir lille sjenert :) Så dette tror jeg blir en fin opplevelse for oss begge to :)
 
19+4

Nå gjør jeg meg snart klar til å dra på OUL :eek:

Jeg er så spent på hva vi får se, og gleder meg kjempemasse! Sitter på jobb og er fullstendig ukonsentrert :p Og jeg gleder meg veldig til mannen endelig skal få se den lille. Han har litt vanskelig for å ta inn over seg at vi faktisk venter en til. Jeg kjenner jo masse liv hele tiden, så det har jo begynt å gå opp for meg nå. Men hver gang mannen skal kjenne på magen min, blir lille sjenert :) Så dette tror jeg blir en fin opplevelse for oss begge to :)
Å, kos dere og nyt øyeblikket !:)
 
OUL endelig overstått, og nå skulle jeg selvfølgelig ønske det ikke var overstått :p Jeg har jo gjort dette før, og også vært på en ultralyd allerede dette svangerskapet. Men for en fantastisk opplevelse :D

Vi har en gutt med microcephali fra før, som kort og godt betyr at hodet og hjernen er mindre enn gjennomsnittet. Dette er ikke noe man kan se på han, for det er så minimale avvik. Men det fører til en del utfordringer. På grunn av dette har det tatt mange år før vi ble klar for å få et nytt barn. Særlig da sannsynligheten for å få et barn med microcephali er så mye som 10 % når man først har fått ett barn som har det.

Vi forklarte våre tanker om dette til jordmoren som utførte ultralyden i dag. Hun var et fantastisk menneske som tok seg veldig god tid til å sjekke alt nøye, både en og to ganger ekstra. Hun forklarte hva hun så, og heldigvis så alt helt perfekt ut. Dette gir ingen garantier for et friskt barn, da avvikene er så små at det ikke nødvendigvis synes på OUL. Men det var likevel betryggende at hun sjekket alt nøye med viten om hva som kunne være galt, og hva hun skulle se ekstra godt etter.

Jeg ble uansett satt en dag fram, og er da 19+5 i dag. Termin ble beregnet til 15. mars :)

Og våre mistanker ble bekreftet. Vi venter en liten jente :dummy1: :Heartpink

image.jpg
 
Last edited:
OUL endelig overstått, og nå skulle jeg selvfølgelig ønske det ikke var overstått :p Jeg har jo gjort dette før, og også vært på en ultralyd allerede dette svangerskapet. Men for en fantastisk opplevelse :D

Vi har en gutt med microcephali fra før, som kort og godt betyr at hodet og hjernen er mindre enn gjennomsnittet. Dette er ikke noe man kan se på han, for det er så minimale avvik. Men det fører til en del utfordringer. På grunn av dette har det tatt mange år før vi ble klar for å få et nytt barn. Særlig da sannsynligheten for å få et barn med microcephali er så mye som 10 % når man først har fått ett barn som har det.

Vi forklarte våre tanker om dette til jordmoren som utførte ultralyden i dag. Hun var et fantastisk menneske som tok seg veldig god tid til å sjekke alt nøye, både en og to ganger ekstra. Hun forklarte hva hun så, og heldigvis så alt helt perfekt ut. Dette gir ingen garantier for et friskt barn, da avvikene er så små at det ikke nødvendigvis synes på OUL. Men det var likevel betryggende at hun sjekket alt nøye med viten om hva som kunne være galt, og hva hun skulle se ekstra godt etter.

Jeg ble uansett satt en dag fram, og er da 19+5 i dag. Termin ble beregnet til 15. mars :)

Og våre mistanker ble bekreftet. Vi venter en liten jente :dummy1: :Heartpink

Vis vedlegget 142505
Å så fantastisk! Nydelig jente!
 
Ååååh så fantastisk ! Gratulerer med en bitteliten jente i magen ❤️❤️
 
20+3

Ligger og kjenner på lille tulla som har det fint i magen min :Heartpink

Jeg våknet i morrest til blod. Ganske mye blod! Fikk selvfølgelig full panikk og ringte legen som sa jeg bare skulle komme med en gang de åpnet. Lille tulla er vanligvis veldig aktiv på morgenen, men i dag var det selvfølgelig helt stille. Og jeg fikk mye kynnere, og litt vondt i magen. Heldigvis kjente jeg at lille våknet i bilen når vi var nesten fremme hos legen, og da klarte jeg å senke skuldrene litt. Jordmor fant fin hjertelyd, og det virket som jenta hadde det bra. Men jeg fikk komme inn til fastlegen min likevel, som for sikkerhets skyld ville sjekke at jeg ikke blødde fra livmormunnen. Alt var lukket og låst, men jeg blødde fra livmortappen. Og kan jeg bare si; den GUen er den verste jeg har fått. Har hatt mange sånne i det siste, men nå var det utrolig smertefullt! Noe som legen forklarte nok hang sammen med at livmortappen virket betent.

Legen ringte føden som ville ha meg inn med en gang. Trengte ikke være noe å bekymre seg for, men blødninger skulle man alltid ta med største alvor. Det har vært en tung dag med mye styr og venting. Tilbrakte hele dagen på sykehuset. Men jeg ble sjekket opp og ned og ut og inn, og er veldig betrygget av at de tok meg så seriøst. Og jeg fikk se jenta vår en gang til :)

Heldigvis fant de ingen grunn til bekymring. Det ble tatt prøver som sendes til dyrking, og jeg blir kontaktet dersom det blir behov for behandling. Uansett er det ikke noe farlig for hverken meg eller lille tulla.
 
Uff, for en skremmende morgen det må ha vært! Godt de ikke fant noe i veien med nurket og at de tok det så seriøst :D Virker som du får god oppfølging, det er betryggende!
 
Å hjelpe meg så skummelt :( bra at alt står bra til med lille. Det må ha vært veldig skremmende. Flott at du ble tatt på alvor! Håper det ikke skjer igjen :)
 
Huff så ekkelt ! Men signerer de andre her, bra at alt sto bra til :) Håper og tror det er noe helt ufarlig :) Sender deg iallefall en klem ❤️
 
22+2

Hjelpes meg som tiden flyr! Og godt er det, for nå er jeg så babysyk :p Kjenner masse masse spark hver dag. Og det er skikkelig sterke spark, sånn at jeg ser hele magen flytter på seg. Her om dagen presset hun rompa si ut, og da ble magen helt skjev og hard der rompa lå. Kjempegøy! :joyful:

Energien er det opp og ned med. Magen har vokst enormt siste tiden, og jeg føler meg tung og klumpete. Badevekta er tom for batteri, så jeg får ikke veid meg for tiden. Men tror ikke jeg har lagt på meg så mye, er mest bare magen som vokser :p Men jeg får ikke rørt meg så mye som jeg skulle ønske. Har ikke pust i det hele tatt, og med en gang jeg går litt fort eller noe får jeg mye kynnere. Jeg vet at det er normalt, men etter den støkken jeg fikk meg for to uker siden, vil jeg ikke framprovosere noe. Så jeg tar det med ro. Jeg har heldigvis en sånn jobb hvor jeg styrer dagen min mye selv, og kan ha hjemmekontor når jeg trenger litt ro. Jeg blir også mye trøtt, og kunne sikkert sovnet stående flere ganger om dagen :p
 
xsmile724+4

I dag har jeg vært på ny kontroll hos jordmor. Alt er i skjønneste orden :) Prøvene som ble tatt på sykehuset når jeg fikk blødning, var helt fine. Så det er absolutt ingen grunn til bekymring, og om jeg skulle få en lignende opplevelse igjen, skal jeg prøve og ikke få helt panikk :p Blodtrykket ble målt til 133/70 om jeg ikke husker helt feil. I hvertfall var det helt som det skulle være. Jentas hjertelyd var på ca 140 og helt perfekt. Og jeg tok symfysemål for første gang dette svangerskapet. Der lå jeg helt på den røde linja midt i kurven. Kunne ikke vært mer på streken :)

Jeg trives og har det godt i dette svangerskapet. Utrolig lite bekymringer, egentlig synes jeg at jeg bekymrer meg litt for lite :p Vi har ikke engang begynt å tenke på navn! Men jeg er bare så heldig som ikke har noen plager. Ikke engang bekkenet krangler med meg, og jeg var jo sikker på at jeg kom til å få gåvansker før uke 10.

Det eneste som kan være litt tungt, er den trøttheten. Jeg kan ha dager hvor jeg er bare så usigelig trøtt, at jeg kunne ha sovnet stående. Og da får jeg sånne plutselige utmattelses-anfall, der jeg bare synker helt sammen og nesten ikke orker å prate en gang. Og det kan være litt tungt når jeg er i full jobb :rolleyes:

Men det går greit likevel. Jeg tar hensyn til meg selv når det skjer, og har et stillerom på jobb hvor jeg kan legge meg litt nedpå om jeg trenger det :)

Og lilletulla i magen er sterk som bare det. Magen danser fram og tilbake når hun romsterer inni der, og her om dagen kjente storebror spark for første gang. Det var gøy det :D
 
Back
Topp