Drømmer om nr. 2

Bolleovnen

Gift med forumet
Marslykke 2016
Fant omsider ut at det var på tide å lage meg dagbok, så jeg har en plass å få sortert alle tankene i denne prøvetiden :)

Jeg fyller 30 år før året er omme. Mannen min er 34 år, og sammen har vi en gutt på 7 år. 7-åringen følger ikke "normalt" utviklingsløp, så det har tatt tid før vi ble klar for nummer 2. Men nå er vi klar - veldig klar! :D

Sluttet på pillen sent i september. Det eneste vi gjorde for å prøve, var å ha sex ca midt i syklusen. Tenkte at det klaffer når det klaffer ;) Og det gjorde det! Første positive test var 17. desember. Da hadde jeg "visst" at jeg var gravid i ca en uke. Trodde det var for tidlig å ta test, hadde en liten blødning bare 3 uker før. 18. desember tok jeg CB Digital med ukeindikator som viste 3+! Har i ettertid skjønt at blødningene 3 uker før var eggløsningsblødning.

Måtte fortelle det til nærmeste familie 21. desember fordi alle skulle feire jul hos oss. De ville skjønt det uansett når jeg ikke drakk juleøl til maten. 22. desember begynte jeg å blø, og ble undersøkt samme dagen. "Kunne være bra, kunne være dårlig - kom tilbake om en uke" var svaret jeg fikk. Ble en bekymringsfull jul...

30. desember kom svaret: Dårlig - MA! Tabeletter inntatt 4.januar - alt kom ut som det skulle. Startet prøvingen igjen 2 uker senere :)

Jeg er nå i pp 4 etter MA. Ble gravid i pp 3, men ble kjemisk graviditet. Er likevel ved godt mot, noe som overrasker meg. Vi koser oss masse med prøvingen, og har det bedre sammen enn på lenge :)

Og gleder oss veldig mye til den dagen vi kan fortelle 7-åringen at han endelig skal bli storebror! :)
 
CD 17 - 2 dpo

Er på dag to av elblødning. Intet uvanlig så langt. Kjipt å alltid begynne å blø 1-2 dager etter el, men da vet jeg i alle fall med 100 % sikkerhet at el har vært. Om ikke annet gjør det det enkelt å kartlegge syklusen min ;)

Murrer mye mindre i magen i dag enn i går. Blør helt likt som 2 dpo i forrige pp. Mener å huske at det murret lite de to dagene jeg blødde, og at stikkinger og murringer tok til for fullt på 4 dpo, altså etter at jeg var ferdig å blø... Får se hvordan det blir denne gangen :)

Tror og håper jeg er ferdig å blø i morgen. Da starter symptomjakten for fullt, kjenner jeg meg rett! :p
 
Utover kvelden har det begynt å murre mye mer i magen. Dpo så langt er helt lik dpo forrige pp (helt rart å si det når jeg bare er 2 dpo!). Men altså ja, med tanke på blødning etter el, og murringer i magen helt fra 1 dpo.... Har aldri før hatt murringer etter el, utenom forrige pp da jeg faktisk var gravid. Håper magen og livmora jobber fordi jeg har en spire, og da ikke en sånn spire som forsvinner med en gang :shy:
 
CD 18 - 3 dpo

Tidvis mensmurringer i magen. Nettopp hatt besøk av 7-åringens lekekamerat og mammaen hennes. Midt i en samtale med mammaen reiv det skikkelig tak nederst i magen. Gikk over like fort som det kom.

Endelig ferdig med å blø. Men var på do nettopp og da kom det vannete brun (!) utflod når jeg tørket meg :wtf: Æsj! Vet ikke hva det var, minnet litt om "gammelt" blod på fargen i hvertfall. Ah, denne fantastiske kroppen... :wacky:

Ellers oppblåst, og magen er treg. Har fått huden til en pre-hormonell tenåring. Føler meg fin... :meh:
 
CD 19 - 4 dpo

Den gode følelsen er borte...

Har hele tiden følt at siden vi traff så godt på el, måtte det bare bli spire. Men våknet opp i morrest og føler at vi nok må vente litt til :( Jeg har litt vondt i hodet, og jeg har enda til gode å ha hodepine når jeg er gravid. Er vel heldig sånn sett, da jeg har hørt hodepine er vanlig ved graviditet :p

Det murrer enda i magen, men tror heller det har sammenheng med spottingen. Når tanta kommer bør jeg nok ta kontakt med lege/gyn for å finne ut hvorfor jeg har småblødninger gjennom hele syklusen.

Kaffen smaker pyton! Neppe et symptom, kaffen på jobb smaker død :yuck: Skal ut i lunsjen å kjøpe meg go'kaffe tror jeg ;)

Jaja... Monday morning blues....:cool:
 
Åååååkeeiii...... Go'kaffen smakte heller ikke godt :confused: Hva skal jeg tenke om det da?

Crap!! :shifty:
 
Ja, så klart! Men her prøvde jeg liksom å roe ned håpet litt :p Prøvde meg på enda en kopp kaffe i dag, og den smakte også helt forferdelig (sa hun mens hun jublet stille inni seg ;))

Og har skikkelig vondt i bekkenet på høyre siden, og nedover låret. Og det ble aldri noe mer hodepine enn den lette murringen i morrest. Så den gode følelsen som var borte når jeg sto opp har kommet tilbake :)
 
Ja, så klart! Men her prøvde jeg liksom å roe ned håpet litt :p Prøvde meg på enda en kopp kaffe i dag, og den smakte også helt forferdelig (sa hun mens hun jublet stille inni seg ;))

Og har skikkelig vondt i bekkenet på høyre siden, og nedover låret. Og det ble aldri noe mer hodepine enn den lette murringen i morrest. Så den gode følelsen som var borte når jeg sto opp har kommet tilbake :)

Dette høres lovende ut altså :D Når tenker du å teste? :)
 
Tenkte jeg skulle prøve å holde meg til søndag, da er jeg 10 dpo. Meeeen jeg kjenner meg selv godt og kommer sikkert til å svi av første test på lørdag :p
 
Tenkte jeg skulle prøve å holde meg til søndag, da er jeg 10 dpo. Meeeen jeg kjenner meg selv godt og kommer sikkert til å svi av første test på lørdag :p

Heheh, det er så fort gjort å gi hen til testetøsa altså :p Jeg merket at jeg kjempet mot henne i dag :p
 
CD 20 - 5 dpo

Så og si ingen symptomer i dag. Kaffen smakte godt igjen, forstå det den som kan :p

Lite murringer i magen, selv om det stikker til litt innimellom (ikke noe jeg ville merket dersom jeg ikke kjente etter ;))

Spotter - eller brunlig utflod om du vil. Redd for at det er no rusk oppi der, og at alt ikke kom ut etter MA. Hadde aldri noe etterkontroll... Men da ville jeg kanskje hatt hcg i blodet enda, og det ble jo tatt blodprøver 4 uker etter aborten... Så jeg avventer og ser om spottingen stabiliserer seg etter noen sykluser :)

Føles ikke like lenge å vente til testing denne gangen. Er ganske sikker på at jeg ikke er gravid :p
 
Å hjelpes meg, så ubeskrivelig trøtt man skulle være! Har kranglet med 7-åringen i hele ettermiddag fordi han ikke ville gjøre leksene sine, så det kan jo absolutt være en årsak :p

Men i dag tok jeg meg selv i å spise skinkeost rett fra tuben! Og jeg er ikke spesielt glad i sånn tubeost :confused:

Og det murrer og stikker om hverandre i magen.

Blæh, jeg har blitt til en helt annen person i denne prøvetiden. Symptomjeger uten like! Hvor i all verden har jeg gjemt den rasjonelle og fornuftige dama som brukte å bo i min kropp?
Har ikke sett henne siden nyttår ;)
 
Å hjelpes meg, så ubeskrivelig trøtt man skulle være! Har kranglet med 7-åringen i hele ettermiddag fordi han ikke ville gjøre leksene sine, så det kan jo absolutt være en årsak :p

Men i dag tok jeg meg selv i å spise skinkeost rett fra tuben! Og jeg er ikke spesielt glad i sånn tubeost :confused:

Og det murrer og stikker om hverandre i magen.

Blæh, jeg har blitt til en helt annen person i denne prøvetiden. Symptomjeger uten like! Hvor i all verden har jeg gjemt den rasjonelle og fornuftige dama som brukte å bo i min kropp?
Har ikke sett henne siden nyttår ;)

Spennende :D

Heheh, nei den dama der forsvinner vel for de fleste i prøvetiden vil jeg tro :p
 
Ja, helt håpløst altså!

Veksler mellom å tenke "ja, kanskje......" til å være helt sikker på "nei, absolutt ikke!" Blir litt slitsomt i lengden :p

Hahah, har det akkurat sånn jeg også, så vet så altfor godt hvordan det er :p
 
CD 21 - 6 dpo

Festeblødning??

Ved toalettbesøk i morrest kom det litt slim med en blodstripe i på papiret. Jeg fikk akkurat makan 8 dpo forrige pp. Ettersom jeg ble gravid da, er jeg ganske sikker på at det var en festeblødning. På grunn av småspottingen min denne pp'en, tør jeg ikke ta for god fisk at også dette var festeblødning... Meeeen jeg er kjempespent og håpet har så klart steget 1000 hakk! :p

Ellers har jeg tatt trøttheten til et nytt nivå. Sovet 9 timer i natt, men kjemper mot å sovne her jeg sitter på jobb! Er så trøtt at det gjør vondt i hele kroppen:sleep002

Og det murrer fortsatt mye i magen...

Spennende dager :)
 
CD 21 - 6 dpo

Festeblødning??

Ved toalettbesøk i morrest kom det litt slim med en blodstripe i på papiret. Jeg fikk akkurat makan 8 dpo forrige pp. Ettersom jeg ble gravid da, er jeg ganske sikker på at det var en festeblødning. På grunn av småspottingen min denne pp'en, tør jeg ikke ta for god fisk at også dette var festeblødning... Meeeen jeg er kjempespent og håpet har så klart steget 1000 hakk! :p

Ellers har jeg tatt trøttheten til et nytt nivå. Sovet 9 timer i natt, men kjemper mot å sovne her jeg sitter på jobb! Er så trøtt at det gjør vondt i hele kroppen:sleep002

Og det murrer fortsatt mye i magen...

Spennende dager :)

Så utrolig spennende :D nå er jeg hvert fall spent på testingen din når det blir tid for det :D
 
Back
Topp