Drømmer om et lite mirakel ❤️❤️

Hei alle sammen, da har jeg hatt en lang pause herfra :) Har vært litt godt å kun ha fokus på jobb og mann i noen mnd :) Har hatt det sinnsykt travelt på jobb i de siste mnd, mangel på folk og sommerferie har betydd en god del ekstra nattvakter så nå nyter vi ferie for øyeblikket :)

Siste nytt her er at vi var på ny time Igår og fikk beskjed at nå får vi starte opp med ivf :D Føltes som timen Igår gikk så fort, jeg skal ha kort protokoll så nå venter jeg bare på stimuleringsplan og resepten i posten :) Kjenner jeg er utrolig spent nå, og selv om det kan ta et par måneder til å komme helt igang kjennes det ganske greit :) Vi er jo innen det offentlige så de kunne ikke garantere at de hadde plass når neste mens kom, men isåfall skulle de holde av plass til mnd etter :)
 
Da kom endelig brevet i posten :) Da skulle det egentlig bare være for meg å ringe inn neste mens som ventes om ca 10 dager... Men nå har jeg en litt sånn kjip kropp som ikke responderer så greit på vaksiner, så jeg må ta røde hunder vaksine på nytt igjen :p Fikk time i mårra for å ta den så da blir oppstart utsatt til oktober :)

Men men, tåler å vente en mnd til på oppstart jeg :) Har jo syklus på 24 dager så det betyr at det sannsynligvis blir oppstart med kort protokoll i oktober :D Ting ble plutselig litt mer spennende og virkelig nå :)
 
Er jo alltid litt kjedelig når ting blir utsatt, men det virker som du tar det greit ;) Plutselig er jo dagen der. Lykke til.
 
Er jo alltid litt kjedelig når ting blir utsatt, men det virker som du tar det greit ;) Plutselig er jo dagen der. Lykke til.
Joda det går nok fort :) Vi har allerede venta i 6 mnd på oppstart så da tåler vi en mnd til :) Jeg jobber til vanlig med svært syke barn så da tar jeg heller vaksine en gang til enn å risikere noe :)
 
Joda det går nok fort :) Vi har allerede venta i 6 mnd på oppstart så da tåler vi en mnd til :) Jeg jobber til vanlig med svært syke barn så da tar jeg heller vaksine en gang til enn å risikere noe :)

Det er et fornuftig og nok så selvsagt valg da. Ventingen er kjedelig og drøy, men september er jo en fin måned så den går nok fort :)
 
Lenge siden jeg har skrevet her inne, har liksom bare gått og venta på oppstart så har ikke hatt så mye å skrive ned enda :)

Idag ble det endelig tid for å ringe inn mens.. Utrolig rart å vente på at tanta skulle komme, og faktisk glede seg til å få mens :p

Starter med sprøyter i mårra, kort protokoll og har første ul kontroll på mandag :)
 
Så bra! Det er så deilig når man endelig er igang! Masse lykke til! :D
 
Lykke til med forsøk! Godt at ventetiden endelig er over :D
 
Sprøytedag 2
Merka relativt lite Igår, men idag så har jeg hatt hodepine etter jeg satte dagens dose :-/ Har også hatt litt murringer og sting i magen..

Håper virkelig at hodepina gir seg sånn at jeg slipper å sykmelde meg.. Jobber natt og har arbeidshelg til helgen..
 
Last edited:
Sprøytedag 4

Blir mer og mer stinn i magen, men hodepina er blitt litt bedre. Igår hadde jeg litt blødninger og var uvel så da ble det egenmelding i helga :/ Like greit å ta det rolig i helga :)

Spent på første kontroll på mandag nå :)
 
Last edited:
Helt sikkert lurt å lytte til kroppen, det er ikke bare bare den runden med hormoner. Håper du føler deg bedre. :)
 
Helt sikkert lurt å lytte til kroppen, det er ikke bare bare den runden med hormoner. Håper du føler deg bedre. :)
Tusen takk :) Er nok sikkert lurt å ta det med ro ja, bare kjenner litt på samvittigheten...

Formen er litt bedre idag :) Har en supersnill mann som styrer og steller hjemme så i dag ble jeg vekt med frokost på senga :) <3
 
Tusen takk :) Er nok sikkert lurt å ta det med ro ja, bare kjenner litt på samvittigheten...

Formen er litt bedre idag :) Har en supersnill mann som styrer og steller hjemme så i dag ble jeg vekt med frokost på senga :) <3
Skjønner godt at samvittigheten sier fra, men det er ikke den som skal ha siste ordet i denne perioden. Er gradert sykmeldt i rugeperioden nå og sånn må det nesten bare være. Spire har førstepri!

Deilig med frokost på sengen, godt med litt ekstra ivaretakelse :)
 
Sprøytedag 7 og første kontroll :)

Har nettopp vært på første ul kontroll, og jeg måtte øke dosen litt på sprøytene.. Ny kontroll på torsdag :)

Legetime snart også, regner med det blir sykmelding de neste to-tre ukene..

Ellers så sliter jeg litt med hodepine fortsatt, mest rett etter jeg har satt dagens dose og 3-4 timer etterpå før det går litt over :/
 
Last edited:
Sprøytedag 7 og første kontroll :)

Har nettopp vært på første ul kontroll, og jeg måtte øke dosen litt på sprøytene.. Ny kontroll på torsdag :)

Legetime snart også, regner med det blir sykmelding de neste to-tre ukene..

Ellers så sliter jeg litt med hodepine fortsatt, mest rett etter jeg har satt dagens dose og 3-4 timer etterpå før det går litt over :/
Spennende! Hva går du på nå og hvor mye skal du øke? Fikk du noe info om når ca det blir uttak? :)
 
.
 
Spennende! Hva går du på nå og hvor mye skal du øke? Fikk du noe info om når ca det blir uttak? :)
Går på Gonal F :) Opprinnelig dose var 150 IE, øker til 175. Tidligst uttak på mandag var foreløpig beskjed :)
 
Back
Topp