Drømmer om et lite mirakel ❤️❤️

En infeksjon i kroppen øker antal natural killer cells, eller gjør de mer agresive, som fra studier viser at kan forårsake at man mister. Så du skal ikke se bort i fra at det kan være årsaken.
Mest sansynlig må du da gå på prednisolon
 
En infeksjon i kroppen øker antal natural killer cells, eller gjør de mer agresive, som fra studier viser at kan forårsake at man mister. Så du skal ikke se bort i fra at det kan være årsaken.
Mest sansynlig må du da gå på prednisolon
Var det samme jeg tenkte også ja, derfor jeg tok prøvene før forsamtalen for å vise når vi drar dit :) Bare håper at St.Olav vil gi meg prednisolon nå, hvis ikke får jeg evt høre med gyn.. Første gang med ivf så usikker på om de vil gi prednisolon.. Men har det siste året ikke hatt crp på under 20 :/
 
Var det samme jeg tenkte også ja, derfor jeg tok prøvene før forsamtalen for å vise når vi drar dit :) Bare håper at St.Olav vil gi meg prednisolon nå, hvis ikke får jeg evt høre med gyn.. Første gang med ivf så usikker på om de vil gi prednisolon.. Men har det siste året ikke hatt crp på under 20 :/
Vet ar riksen ikke gir det, og er derfor jeg har måtte gå uten om. Ikke testes det for NK celler i norge. Ble tilbudt det i hellas, men for meg så er det helt klart at det er årskaen på meg, selv om de også fant en skult infeksjon som ikke testes for i norge, men den er nok ikke den eneste infeksjonen,. siden kroppen min er på høygir enda. De i serum anbefalte meg 40mg fra egginsett og til 12 uker. Stort sett så varier forskning med god effekt fra 20-40mg. Har også forstått i fra en historie jeg leste at det kan også hende at slike infeksjoner ødlegger eggene, og ved å starte opp 8 dager før ny syklus kan gi bra resultat, men ekstremt lite på akkurat dette da.

På dette forsøket så tror jeg, jeg både var så bestemt og forklarte godt hvorfor hos gy, så hu bare kjørte på med 40mg som de i hellas anbefalte. Så planen min nå, for å gardere meg på at ikke kroppen min også ødlegger eggene, er å starte på 20mg prednisolon nå på søndag, som da er 8 dager før jeg regner med at jeg starter opp med hormonsprøyter for å få i gang eggproduksjon. Og med det så sattser jeg på suksess!!
Har også lest om at noen tar en imunologisk injeksjon for å hjelpe til i utlandet, mener at hausen i norge også har restet det med 50% suksess.

Krysser fingrene mine for at de blir med på det :)
 
Vet ar riksen ikke gir det, og er derfor jeg har måtte gå uten om. Ikke testes det for NK celler i norge. Ble tilbudt det i hellas, men for meg så er det helt klart at det er årskaen på meg, selv om de også fant en skult infeksjon som ikke testes for i norge, men den er nok ikke den eneste infeksjonen,. siden kroppen min er på høygir enda. De i serum anbefalte meg 40mg fra egginsett og til 12 uker. Stort sett så varier forskning med god effekt fra 20-40mg. Har også forstått i fra en historie jeg leste at det kan også hende at slike infeksjoner ødlegger eggene, og ved å starte opp 8 dager før ny syklus kan gi bra resultat, men ekstremt lite på akkurat dette da.

På dette forsøket så tror jeg, jeg både var så bestemt og forklarte godt hvorfor hos gy, så hu bare kjørte på med 40mg som de i hellas anbefalte. Så planen min nå, for å gardere meg på at ikke kroppen min også ødlegger eggene, er å starte på 20mg prednisolon nå på søndag, som da er 8 dager før jeg regner med at jeg starter opp med hormonsprøyter for å få i gang eggproduksjon. Og med det så sattser jeg på suksess!!
Har også lest om at noen tar en imunologisk injeksjon for å hjelpe til i utlandet, mener at hausen i norge også har restet det med 50% suksess.

Krysser fingrene mine for at de blir med på det :)
Tusen takk for masse god info :D
Skal høre på st.olav, hvis ikke tror jeg at jeg hører med gyn :) vi tok utredning privat for å slippe litt kø, og vet at andre har fått prednisolon der :) Skal uansett skrive ut litt artikler med forskning osv å ta med :)
 
Tusen takk for masse god info :D
Skal høre på st.olav, hvis ikke tror jeg at jeg hører med gyn :) vi tok utredning privat for å slippe litt kø, og vet at andre har fått prednisolon der :) Skal uansett skrive ut litt artikler med forskning osv å ta med :)

Gjør det, for det kommer alltid godt med :)
 
Spennende at vi skal på samtale med bare en ukes mellomrom:) Håper vi begge får komme raskt i gang!
Så gøy at du å skal snart :D Hvilket sykehus hører du til? Krysser fingrene for at vi begge kommer igang i løpet av februar/mars:)
 
Vi hører til UNN i Tromsø. Det hadde vært helt fantastisk å komme i gang så raskt!:D
Håper dere får starte på innen neste mnd ihvertfall :) Jeg håper vi får komme igang snart å, håper bare ikke de vil ha flere undersøkelser :p
 
Håper dere får starte på innen neste mnd ihvertfall :) Jeg håper vi får komme igang snart å, håper bare ikke de vil ha flere undersøkelser :p
Takk:) Det er akkurat det jeg også er litt spent på, om de vil ha gjort enda flere undersøkelser. Ser jo nytten i at det kanskje er større sjanse for suksess om alle problemene er kjent, men samtidig har jeg så lyst til å bli gravid så fort som mulig:rolleyes: Helst NÅ;)
 
Takk:) Det er akkurat det jeg også er litt spent på, om de vil ha gjort enda flere undersøkelser. Ser jo nytten i at det kanskje er større sjanse for suksess om alle problemene er kjent, men samtidig har jeg så lyst til å bli gravid så fort som mulig:rolleyes: Helst NÅ;)
Kjenner følelsen:) Vi får bare håpe på at vi straks er igang, og at vi til slutt får et lite nurk som premie :D
 
Da har jeg fått fordøyd timen vi hadde på stolav Igår.... Kan med en gang si at det ikke var et positivt legebesøk :( Det starter med at legen kommer 20 min for seint og har ikke engang lest journalen vår.. Sånn som hun så det var vi ikke ferdig utredet, men det var nå vi skulle starte på den biten.. Vi fikk de samme spørsmål som vi fikk når vi var på privat klinikk for utredning, ble satt opp på å ta flere blodprøver, 99% av de prøvene hadde vi allerede tatt!! Det hele ender med at vi får en ny time om 6 mnd og beskjed om å bare fortsette prøvinga framover, for 17 mnd m prøving er visstnok ikke lenge og 1sa og 5 kjemiske aborter er visst bare sånn som skjer!! Det eneste positive er at jeg vil få hyppig ul hvis jeg kommer over 7 uker. Hun mente også at progereston bare var tull og at 8 dagers lutealfase ikke var noe å stresse over! Vi satt begge igjen med en følelse av at våre bekymringer ikke ble tatt på alvor Igår, og vi har valgt å gå videre privat :) Så isteden for ferie i år blir det nok et ivf forsøk privat i juni, føler rett og slett av vi ikke ble tatt på alvor i det offentlige...
 
Jøss? Men har de ikke fått tilsendt alle svarene på prøver dere har tatt før da? Det ville jeg ringt og klaget på! Huff. Så dårlig at du fikk den opplevelsen. Håper du får hjelp privat. ♡
 
Uff, det der var ikke noen god måte å bli møtt på. Virker ganske ufølsomt.
 
Jøss? Men har de ikke fått tilsendt alle svarene på prøver dere har tatt før da? Det ville jeg ringt og klaget på! Huff. Så dårlig at du fikk den opplevelsen. Håper du får hjelp privat. ♡
Joda svarene var der, men de ville ta prøvene selv for de stolte ikke på de prøvene som var tatt..
 
Uff, det der var ikke noen god måte å bli møtt på. Virker ganske ufølsomt.
Var ganske langt nede igår og følte at det var en ubehagelig time så får se om vi etterhvert klager :) Men ting er litt lysere idag og håper veien blir via privat :)
 
Dette var ekstremt ille :/ :/ FOR en ufin og grov måte å oppføre seg på fra legens side!! Herregud, jeg skjønner godt du er helt satt ut av dette... det er jo helt fravikende at de krever en utredning før man kommer dit for så å selv ville utrede på nytt fordi de ikke stoler på utredningen de ønsket i forkant, og for så å si at en lutealfase på 8 dager ikke er noe stress, det er en alt for kort lutealfase og du trenger progesteronstøtte av nettopp den grunn... bra dere ønsker å fortsette privat for det der var noe møl!!! <3 klemmer til deg <3
 
Så kjedelig. :(
Ja det er det:( Men heldigvis fins det alternativer :) Har snakka m privatklinikken vi var hos idag nå, og de anbefalte å klage samt at de skriver en erklæring på at vi var der, hvilke prøver som ble tatt og hvilke funn som kom ut av prøvene.. Så vi skal nok sende ut en klage på det vi opplevde :)
 
Dette var ekstremt ille :/ :/ FOR en ufin og grov måte å oppføre seg på fra legens side!! Herregud, jeg skjønner godt du er helt satt ut av dette... det er jo helt fravikende at de krever en utredning før man kommer dit for så å selv ville utrede på nytt fordi de ikke stoler på utredningen de ønsket i forkant, og for så å si at en lutealfase på 8 dager ikke er noe stress, det er en alt for kort lutealfase og du trenger progesteronstøtte av nettopp den grunn... bra dere ønsker å fortsette privat for det der var noe møl!!! <3 klemmer til deg <3
Tusen takk, kjenner på at jeg syns det var ille ja.. Ventetiden kan jeg leve med, mens synes måten hun bare snakka bort de kjemiske på og det å faktisk prestere å si at kjemiske graviditeter eller sa mellom uke 6 og 7 ikke var noe å være lei seg for var det aller verste :( enkelte folk burde hatt en anna jobb.. Snakka med den private klinikken idag og fikk ny resept på progerestonstøtte, som legen sa vi har jo funnet ut at lutealfasen din er for kort så det skulle bare mangle om jeg ikke skulle få en resept :) Og vi var velkommen til å starte opp når vi følte at vi var klare for det det, fikk i tillegg beskjed om at prednisolon det skulle jeg få ved forsøk og ble jeg gravid før ivf skulle jeg ringe på og få albyl e og prednisolon :) Så idag er en litt bedre dag og vi har fått lagt en plan :)
 
Back
Topp