-Drømmen om en liten spire-

Batuuli

Gift med forumet
Februarbarna 2020
Hei!

Etter å ha lusket rundt her noen dager, tenkte jeg at jeg skulle lage meg en dagbok her inne da jeg og mannen endelig er klare for å utvide familien! Vi gikk inn i 2017 med et håp om at spiren skal sitte om ikke så alt for lenge.

Jeg er 30 år gammel, mens mannen er 33. Vi har nå vært sammen i 11 år og sammen har vi nå eget hus og hund. Vi giftet oss 21.Juli 2018. Vi har begge faste og trygge jobber. Til samboers store fortvilelse, har jeg allerede vært verpesjuk i mange år allerede, og det hjelper jo ikke når jeg seg hvor omsorgsfull han er med sine onkelbarn! Nå er han endelig klar for å sette i gang å prøve.

Tidligere har jeg hatt en veldig regelmessig syklus, men sommeren 2012 ble jeg operert for en diger cyste på høyre eggstokk. Etter dette har jeg hatt meget uregelmessige sykluser. Sommeren 2015 fikk jeg påvist PCO. Samme år endret jeg livsstilen min totalt og gikk ned 10 kg. Sommeren 2016 var eggstokkene igjen helt fri for cyster. Etter dette har også syklusen stabilisert seg hvor jeg hadde sykluser på rund 35 dager.

De siste årene har vært preget av sykdom for min del, noe som resulterte i lite aktivitet og mye trøstemat. Dermed har vekten økt betraktelig og syklusen var dermed bærtur. Etter 12 pp'er fordelt på over 2 år, fikk jeg endelig positiv g-test og 24.desember 2019 ble vi foreldre til tvillingjentene våres❤️

Nesten 4 år etter jentene kom til verden er vi klare til å utvide familien igjen og starter forsiktig å prøve igjen i November 2023.

Feb -19 - PP 10 -Utredning for infertilitet startet - Oppstart med Metformin 1000 mg x 2 daglig og videre oppfølging med blodprøve for å bekrefte EL. Mannen venter på innkalling. Får diagnosen PCOS.

Mar -19 - PP 11 - Blodprøver indikerer at jeg har EL og mannens sædprøve er normal. Gode prognoser. Starter opp med Letrozol da jeg har delvis lange og uregelmessige sykluser. Nye blodprøver på CD 26.

Mai -19 - PP 12 - Endelig positiv g-test! 1-2 på digital 25. mai, 11 DPO - 2-3 på digital 30.mai, 16 DPO - Termin 31. Januar 2020 :Heartred

Juni-19 - Vi venter to små frøkner :Heartred

Desember-19 - Fødte to vakre jenter på selve julaften, 34+6:Heartred


November-23 - Starter å prøve på spire nr 3 :Heartred
 
Last edited:
Hei!

Etter å ha lusket rundt her noen dager, tenkte jeg at jeg skulle lage meg en dagbok her inne da jeg og samboer endelig er klare for å utvide familien! Vi går inn i 2017 med et håp om at spiren skal sitte om ikke så alt for lenge.

Jeg er 23 år gammel, mens samboer er 26. Vi har nå vært sammen i 4 år nå og sammen har vi nå eget hus og hund. Vi har begge faste og trygge jobber. Til samboers store fortvilelse, har jeg allerede vært verpesjuk i mange år allerede, og det hjelper jo ikke når jeg seg hvor omsorgsfull han er med sine onkelbarn! Nå er han endelig klar for å sette i gang å prøve.

Tidligere har jeg hatt en veldig regelmessig syklus, men sommeren 2012 ble jeg operert for en diger cyste på høyre eggstokk. Etter dette har jeg hatt meget uregelmessige sykluser, hvor det enkelte ganger kunne gå opptil 3 mnd uten mens. Sommeren 2015 fikk jeg påvist PCO. Samme år endret jeg livsstilen min totalt og gikk ned 10 kg. Sommeren 2016 var eggstokkene igjen helt fri for cyster. Etter dette har også syklusen stabilisert seg og jeg har nå en stabil syklus på ca. 35 dager. Forrige mnd begynte jeg med el-testing i håp om å få kartlagt syklusen min.

Dette blir vår første PP og jeg er i skrivende stund på CD10 og jeg forventer å ha EL rundt CD 21. Det er en spennende tid i vente. Jeg er forberedt på at dette kan ta tid, men håpet er jo på at det skal klaffe om ikke så alt for lenge. xsmile3

Dere får ha masse lykke til med prøvingen. Satser på det sitter en spire ganske snart. :D
 
Masse lykke til med prøvingen! Blir spennende å følge deg på deres vei mot en liten spire!
 
Velkommen hit og lykke til med prøvingen! :) Håper det klaffer for dere raskt :)

Min samboer ble også endelig klar i oktober etter at jeg hadde vært verpesyk i flere år :) Det er så spennende å endelig være i gang :)
 
Dere får ha masse lykke til med prøvingen. Satser på det sitter en spire ganske snart. :D
Masse lykke til med prøvingen! Blir spennende å følge deg på deres vei mot en liten spire!

Tusen takk alle!:D Jeg er veldig spent på hva tiden framover vil by på og håper at spiren sitter raskt!

Velkommen hit og lykke til med prøvingen! :) Håper det klaffer for dere raskt :)

Min samboer ble også endelig klar i oktober etter at jeg hadde vært verpesyk i flere år :) Det er så spennende å endelig være i gang :)

Tusen takk! :happy: Ja, det er veldig spennende! Håper virkelig det klaffer for dere snart :) Spennende å følge med på andre også:)
 
Tusen takk alle!:D Jeg er veldig spent på hva tiden framover vil by på og håper at spiren sitter raskt!

Tusen takk! :happy: Ja, det er veldig spennende! Håper virkelig det klaffer for dere snart :) Spennende å følge med på andre også:)

Takk :)
 
PP1 - CD 10

I dag startet jeg opp med å teste etter EL. Som ventet var denne negativ, men siden jeg ikke stoler helt på syklusene mine enda, tenker jeg det er greit å starte tidlig. Jeg regner med at jeg og samboer blir å starte med å legge inn aksjer om enten i morgen eller på tirsdag. Lurer litt på om jeg skal prøve meg temping i tillegg, så temperaturmåler, i tillegg til EL- og g-tester, er bestilt og på vei til meg om ikke så lenge. Regner med at det kommer til uka. Ellers er det intet nytt her i fra. Dagene går fryktelig tregt etter at vi bestemte oss for å starte å prøve. :D
 
PP1 - CD 10

I dag startet jeg opp med å teste etter EL. Som ventet var denne negativ, men siden jeg ikke stoler helt på syklusene mine enda, tenker jeg det er greit å starte tidlig. Jeg regner med at jeg og samboer blir å starte med å legge inn aksjer om enten i morgen eller på tirsdag. Lurer litt på om jeg skal prøve meg temping i tillegg, så temperaturmåler, i tillegg til EL- og g-tester, er bestilt og på vei til meg om ikke så lenge. Regner med at det kommer til uka. Ellers er det intet nytt her i fra. Dagene går fryktelig tregt etter at vi bestemte oss for å starte å prøve. :D

Jeg starter også rundt CD10 for å være sikker på å ikke gå glipp av EL :) Også er det jo litt gøy, da :D

Jeg har ikke tempet hittil fordi jeg ikke står opp til samme tid hver dag men vurderer sterkt å prøve dersom det blir en neste PP :)

Tiden har aldri gått så sakte som etter at vi begynte å prøve og jeg er i tillegg en fryktelig utålmodig person :hilarious:
 
Jeg starter også rundt CD10 for å være sikker på å ikke gå glipp av EL :) Også er det jo litt gøy, da :D

Jeg har ikke tempet hittil fordi jeg ikke står opp til samme tid hver dag men vurderer sterkt å prøve dersom det blir en neste PP :)

Tiden har aldri gått så sakte som etter at vi begynte å prøve og jeg er i tillegg en fryktelig utålmodig person :hilarious:
Er veldig spennende å holde på med denne testingen altså!

Jeg er litt usikker på om jeg rekker å få tempet noe særlig denne PP da jeg ikke enda har fått termometeret enda og ut av det jeg har lest bør en vell starte å tempe ca. en uke før EL. Men har i det alle fall i bakhånd hvis det skulle bli flere PP. Dersom ikke, så har jeg det klart til neste gang, for det det blir garanter flere enn ett barn:D

Ja, jeg kan ikke akkurat si at jeg er den mest tålmodige personen selv! Samboer derimot er nesten irriterende tålmodig til tider :hilarious:
 
Er veldig spennende å holde på med denne testingen altså!

Jeg er litt usikker på om jeg rekker å få tempet noe særlig denne PP da jeg ikke enda har fått termometeret enda og ut av det jeg har lest bør en vell starte å tempe ca. en uke før EL. Men har i det alle fall i bakhånd hvis det skulle bli flere PP. Dersom ikke, så har jeg det klart til neste gang, for det det blir garanter flere enn ett barn:D

Ja, jeg kan ikke akkurat si at jeg er den mest tålmodige personen selv! Samboer derimot er nesten irriterende tålmodig til tider :hilarious:

Ja, stemmer :) Vi får håpe du ikke får sjansen til å prøve denne runden, da ;)

Ja, min også :hilarious: Han tar prøvingen med knusende ro, ganske irriterende til tider!
 
Lykke til, håper spiren sitter raskt! Blir spennende å følge deg videre :)
 
Så spennende! Masse lykke til :) Håper spira sitter fort for deg!
 
PP1 - CD 11

Intet nytt herfra. Foreløbig er el-testene negative og monitoren sier low, men ut i fra tidligere sykluser kommer nok ikke el før i neste uke. Har kjent litt stikking rundt høyre eggstokk, så det skjer i alle fall noe.:) Regner med at vi starter med å legge inn noen aksjer i kveld :D
 
PP1 - CD 13

Uff, kjenner jeg begynner å bli litt stresset i forhold til når el blir å dukke opp denne mnd. De siste fem dagene har jeg fått opp low på monitoren og el-testene er det ingen utslag på. Greit nok at det enda ca en uke igjen til forventet el, men forrige mnd hadde jeg i alle fall ni dager med high på monitoren min før jeg faktisk fikk el. Kjenner litt på den gamle redselen og er livredd for at kanskje cystene kan ha komme tilbake igjen. Har noen dager kjent en stikkende følelse ved høyre eggstokk, lignende de smertene jeg hadde når jeg var plaget med cyster. Akkurat nå klarer jeg ikke helt å skille mellom om det kan være cystesmerter eller om det kanskje er en evt. el i annmasj. Håper jo selvfølgelig på det siste :)

Ellers går dagene fryyyktelig seint! Skulle tru at det travle livet som sykepleier skulle hjelpe på, men neida. Nå skal det sies at jeg ikke er verdens mest tålmodige frøken da :hilarious: Vell, det var det jeg hadde for denne gang. Håper jeg har noe mer spennende nyheter å komme med etterhver!:)
 
PP1 - CD 13

Uff, kjenner jeg begynner å bli litt stresset i forhold til når el blir å dukke opp denne mnd. De siste fem dagene har jeg fått opp low på monitoren og el-testene er det ingen utslag på. Greit nok at det enda ca en uke igjen til forventet el, men forrige mnd hadde jeg i alle fall ni dager med high på monitoren min før jeg faktisk fikk el. Kjenner litt på den gamle redselen og er livredd for at kanskje cystene kan ha komme tilbake igjen. Har noen dager kjent en stikkende følelse ved høyre eggstokk, lignende de smertene jeg hadde når jeg var plaget med cyster. Akkurat nå klarer jeg ikke helt å skille mellom om det kan være cystesmerter eller om det kanskje er en evt. el i annmasj. Håper jo selvfølgelig på det siste :)

Ellers går dagene fryyyktelig seint! Skulle tru at det travle livet som sykepleier skulle hjelpe på, men neida. Nå skal det sies at jeg ikke er verdens mest tålmodige frøken da :hilarious: Vell, det var det jeg hadde for denne gang. Håper jeg har noe mer spennende nyheter å komme med etterhver!:)

Jeg kjenner følelsen, og jeg er på CD20.. EL-testen har blinket i 5 dager men det skjer liksom ikke noe mer. I forrige PP fant jeg aldri EL og syklusen var evig lang. Veldig frustrerende!

Håper det er EL som er underveis og at det ikke er cyster som er tilbake! :)
 
Jeg kjenner følelsen, og jeg er på CD20.. EL-testen har blinket i 5 dager men det skjer liksom ikke noe mer. I forrige PP fant jeg aldri EL og syklusen var evig lang. Veldig frustrerende!

Håper det er EL som er underveis og at det ikke er cyster som er tilbake! :)
Det er skikkelig frustrerende ja! Føler at en bare blir gående på vent på en måte:p

Takker! Håper virkelige at el dukker opp hos deg også snart:)
 
PP 1 - CD 14

Woho, temperaturmålern og testene mine kom i posten i dag, så i morgen tidlig starter jeg opp med tempingen. Sånn som det er nå rekker jeg å få inn noen tall før el kommer. Det er fortsatt ikke noe tegn til at det nærmer seg. Monitoren viser enda lav og el-testene er meeget svake. Fortsatt noe små stikking på høyre side, men ellers ingenting å rapportere! :)
 
Back
Topp