Drømmen om en liten familie..

Såh. Da fikk vi svar fra fertilitetsklinikken i porsgrunn, det ble avslag på prøverør.
Så håper virkelig Letrozolen gjorde utslag nå, gyno kunne se en "pose" på ultralyden, og mente jeg ville få eggløsning nå i helga..
Har ikke noen eggløsningstester, men vi humper nå i vei da.. ;)
*krysse fingre og tær*
 
Jeg kjenner litt på at dette begynner å bli hardt nå. Prøver lissom å holde meg positiv i loggen, men. Ikke at jeg har noe særlig lesere uansett, heh.
Har hatt murringer/trykk i magen hele helgen, lurer på om det er pga eggløsningen..?
Nei, får komme meg i seng, må jo prøve å få humpet litt.
 
Veldig trist å lese at dere fikk avslag på prøverør. Håper likevel dere klarer å holde motet oppe.

Fikk selv vite da jeg var rundt 30 år at vi mest sannsynlig ikke ville bli gravide på egenhånd. Ga opp da jeg rundet 35, og nå etter å ha fylt 40 sitter vi her med et lite mirakel som ble født for fire uker siden. Så til tross for litt dystre utsikter kan ting absolutt ordne seg :)
 
Veldig trist å lese at dere fikk avslag på prøverør. Håper likevel dere klarer å holde motet oppe.

Fikk selv vite da jeg var rundt 30 år at vi mest sannsynlig ikke ville bli gravide på egenhånd. Ga opp da jeg rundet 35, og nå etter å ha fylt 40 sitter vi her med et lite mirakel som ble født for fire uker siden. Så til tross for litt dystre utsikter kan ting absolutt ordne seg :)

Takk :Heartbigred
Ja, håpet er jo ikke heeeelt ute, legen sa det fremdeles er muligheter :)
Føles bare litt dritt av og til, og kjenner jeg er litt lei av å føle meg utilstrekkelig, egentlig.. Har jo verdens snilleste mann da, så jeg står jo ikke alene med dette heldigvis.. :happy:
 
Utrolig trist å lese at dere fikk avslag på prøverør, men sier meg enig med Etlitehåp at jeg håper dere klarer å holde motet oppe.
 
Uhm... Nå er vi litt forvirret her.. Fått avslag på prøverør, men innkalling til time på fertilitetsavdelingen Sør Porsgrunn.. Hvis vi ikke får prøverør, hva i all verden skal vi der å gjøre da?:confused:

Letrozolen fikk frem et egg, men vi fikk ikke snekret noen bebis denne gangen.
Hentet ny runde med Letrozol hos gyno i dag, og starter på dobbel dose i morgen..
Håper det går denne gangen!:wideyed::joyful::nailbiting::smiley-angelic001
 
Kanskje de på fertilitetsavdelingen har noe annet de kan hjelpe dere med, utover prøverør?

Håper dobbel dose letrozol gir resultater! Vet det er fryktelig slitsomt å være langtidsprøver. Kunne aldri ha tenkt meg til hvor sårt og vanskelig det er før jeg ble langtidsprøver selv (og som i tillegg har mistet når jeg endelig ble gravid - det blir jo en ekstra sorg oppi det hele). Krysser fingre for at dere lykkes. :)
 
Jahh. Da kom vi tilbake fra time i Porsgrunn. Der gikk samtalen egentlig bare ut på å fortelle oss at mine egg ikke duger til noenting annet enn å gi meg mensen. Kommer ikke til å være bra nok for prøverør, da eggene mine visstnok er for "svake" eller ikke der i det hele tatt. Tomt for egg, null håp, byebye babydrøm. Festlig 2,5 time i bil hjem, konstant hulking..
Så nå sitter vi her. Leser om eggdonasjon i Riga/Danmark, adopsjon, fosterforeldre osv..
For en merkelig følelse..
Sorg, sinne, tomhet. Og ikke minst udugelig. Jeg vet jo det ikke er min feil, men føler det jo likevel.
Helsikes dustekropp.
 
Jahh. Da kom vi tilbake fra time i Porsgrunn. Der gikk samtalen egentlig bare ut på å fortelle oss at mine egg ikke duger til noenting annet enn å gi meg mensen. Kommer ikke til å være bra nok for prøverør, da eggene mine visstnok er for "svake" eller ikke der i det hele tatt. Tomt for egg, null håp, byebye babydrøm. Festlig 2,5 time i bil hjem, konstant hulking..
Så nå sitter vi her. Leser om eggdonasjon i Riga/Danmark, adopsjon, fosterforeldre osv..
For en merkelig følelse..
Sorg, sinne, tomhet. Og ikke minst udugelig. Jeg vet jo det ikke er min feil, men føler det jo likevel.
Helsikes dustekropp.

Jeg føler så utrolig med dere! [emoji26][emoji169]
 
Jahh. Da kom vi tilbake fra time i Porsgrunn. Der gikk samtalen egentlig bare ut på å fortelle oss at mine egg ikke duger til noenting annet enn å gi meg mensen. Kommer ikke til å være bra nok for prøverør, da eggene mine visstnok er for "svake" eller ikke der i det hele tatt. Tomt for egg, null håp, byebye babydrøm. Festlig 2,5 time i bil hjem, konstant hulking..
Så nå sitter vi her. Leser om eggdonasjon i Riga/Danmark, adopsjon, fosterforeldre osv..
For en merkelig følelse..
Sorg, sinne, tomhet. Og ikke minst udugelig. Jeg vet jo det ikke er min feil, men føler det jo likevel.
Helsikes dustekropp.

Klarer ikke sette meg inn i det du går igjennom nå, men jeg blir utrolig lei meg på dine vegne. For en trist beskjed å få :( masse lykke til videre i prosessen.
 
Jahh. Da kom vi tilbake fra time i Porsgrunn. Der gikk samtalen egentlig bare ut på å fortelle oss at mine egg ikke duger til noenting annet enn å gi meg mensen. Kommer ikke til å være bra nok for prøverør, da eggene mine visstnok er for "svake" eller ikke der i det hele tatt. Tomt for egg, null håp, byebye babydrøm. Festlig 2,5 time i bil hjem, konstant hulking..
Så nå sitter vi her. Leser om eggdonasjon i Riga/Danmark, adopsjon, fosterforeldre osv..
For en merkelig følelse..
Sorg, sinne, tomhet. Og ikke minst udugelig. Jeg vet jo det ikke er min feil, men føler det jo likevel.
Helsikes dustekropp.


Utrolig lei meg på dine (deres) vegne! Må ha masse lykke til videre i prosessen.
 
En liten oppdatering: Vi dro til utlandet og prøvde eggdonasjon flere ganger, men ingen spire satt.
Vi gav opp prøving, og prøvde å forsone oss med at vi kommer til å være barnløse.
Slitt med depresjon og shitty dager hver gang mensen kom. Tok sporadiske tester, for å se om jeg kaaaanskje kunne være gravid (mens-symptomer). Håpet har lissom alltid vært der, har ikke klart å forsone meg med at jeg ikke kan få barn.

Helt til graviditetstest 16 mai, da.
Etter våre beregninger, er jeg ca 6-7 uker på vei. :joyful:
Gav jo opp å registrere mens og slikt, etter vi fikk beskjed om at jeg ikke funker lenger, heh. Så blir å ringe legen sporenstreks mandag morgen! :D
 
En liten oppdatering: Vi dro til utlandet og prøvde eggdonasjon flere ganger, men ingen spire satt.
Vi gav opp prøving, og prøvde å forsone oss med at vi kommer til å være barnløse.
Slitt med depresjon og shitty dager hver gang mensen kom. Tok sporadiske tester, for å se om jeg kaaaanskje kunne være gravid (mens-symptomer). Håpet har lissom alltid vært der, har ikke klart å forsone meg med at jeg ikke kan få barn.

Helt til graviditetstest 16 mai, da.
Etter våre beregninger, er jeg ca 6-7 uker på vei. :joyful:
Gav jo opp å registrere mens og slikt, etter vi fikk beskjed om at jeg ikke funker lenger, heh. Så blir å ringe legen sporenstreks mandag morgen! :D
Gratulerer så mye med positiv test og masse lykke til med svangerskapet :)

Vi hadde også gitt opp da jeg overraskende nok testet positivt 9 uker på vei, 39 år gammel i 2017.
 
Gratulerer så mye med positiv test og masse lykke til med svangerskapet :)

Vi hadde også gitt opp da jeg overraskende nok testet positivt 9 uker på vei, 39 år gammel i 2017.

jeg blir 40 i år, så dette ble en veldig positiv overraskelse :) :) :)
 
En liten oppdatering: Vi dro til utlandet og prøvde eggdonasjon flere ganger, men ingen spire satt.
Vi gav opp prøving, og prøvde å forsone oss med at vi kommer til å være barnløse.
Slitt med depresjon og shitty dager hver gang mensen kom. Tok sporadiske tester, for å se om jeg kaaaanskje kunne være gravid (mens-symptomer). Håpet har lissom alltid vært der, har ikke klart å forsone meg med at jeg ikke kan få barn.

Helt til graviditetstest 16 mai, da.
Etter våre beregninger, er jeg ca 6-7 uker på vei. :joyful:
Gav jo opp å registrere mens og slikt, etter vi fikk beskjed om at jeg ikke funker lenger, heh. Så blir å ringe legen sporenstreks mandag morgen! :D
Gratulerer med positiv test! Ble nesten litt rørt etter å ha skummet gjennom dagboken din. Håper virkelig spiren sitter denne gangen, blir et veldig etterlengtet barn forstår jeg. Stor klem og hurra :love017
 
Gratulerer med positiv test! Ble nesten litt rørt etter å ha skummet gjennom dagboken din. Håper virkelig spiren sitter denne gangen, blir et veldig etterlengtet barn forstår jeg. Stor klem og hurra :love017
Takk! :joyful:
Vi er VELDIG glade og overrasket :cat:
 
Back
Topp