Drømmen om en liten familie..

Rare kroppen. Ikke blødd noe mer, og alle tester er blanke.
Ingen typiske graviditetssymptomer heller..
Fatter ingenting, jeg.
 
Jaja. Da fikk jeg det bekreftet ihvertfall.
Var vel kjemisk da.
 

Vedlegg

  • 20161228_094359.jpg
    20161228_094359.jpg
    366,5 KB · Visninger: 139
Tviiiler på jeg blir preggo denne pp, har ikke akkurat humpet sånn veldig, hehe.
For all del, er jo bare EN gang som skal til, men jeg aner jo ikke når jeg har EL.. Selv om jeg tror det er ca en uke+ etter endt mens. (og vi har humpet innafor den tiden, ca)

Nå har jeg også fått hjelp til mental helse! Fikk plass på et kurs for depresjonsmestring, og fikk vite at jeg har både angst og depresjon. Har ikke fått time hos noen å prate med, men kurset virker jo ganske ok.
Viktig å ta vare på huet også :) Kan jo ikke bli heilt coocoo for cocoa puffs lizm :p
 
Lallalala.. Sitter og venter på TR, så vi kan få i gang ny pp og humpe i vei!
Bestilte meg nettopp en organized-almanakk, må ha noe bedre å logge alt dette her i! Den er jo svææær også, A4 størrelse :D
Og håper jo jeg blir gravid snart, så jeg kan fylle den med gravid-notater og ikke bare prøve-notater.. ;)
Jeg har en forkjærlighet for almanakker og notatbøker, haha.
Og nå blir jeg litt trist av å se prøveloggen fra det siste året, så jeg tenkte jeg ville legge den bort og starte med blanke ark :)

God helg og sånt! :cat:
 
Lallalala.. Sitter og venter på TR, så vi kan få i gang ny pp og humpe i vei!
Bestilte meg nettopp en organized-almanakk, må ha noe bedre å logge alt dette her i! Den er jo svææær også, A4 størrelse :D
Og håper jo jeg blir gravid snart, så jeg kan fylle den med gravid-notater og ikke bare prøve-notater.. ;)
Jeg har en forkjærlighet for almanakker og notatbøker, haha.
Og nå blir jeg litt trist av å se prøveloggen fra det siste året, så jeg tenkte jeg ville legge den bort og starte med blanke ark :)

God helg og sånt! :cat:

Du må ha lykke til i ny pp, når den tid kommer :)

Jeg har det litt som deg med almanakker og notatbøker, men jeg syns noen av de er så fine at jeg "tørr" ikke skrive i de:hilarious: Så de blir bare liggende, men lurt å logge prøvingen da - blir liksom noe annet enn en dagbok på nett!

&& GOD HELG :D:D
 
Du må ha lykke til i ny pp, når den tid kommer :)

Jeg har det litt som deg med almanakker og notatbøker, men jeg syns noen av de er så fine at jeg "tørr" ikke skrive i de:hilarious: Så de blir bare liggende, men lurt å logge prøvingen da - blir liksom noe annet enn en dagbok på nett!

&& GOD HELG :D:D

Takk :happy:
Ja, jeg har et par moleskins liggende, synes de er for fine for min kludrete håndskrift, hahaha.. Prøver å tegne litt i dem, da.. :)
Tenkte denne almanakken blir bra, den er stooor og finfin :) (og så er det ei jeg kjenner som driver firmaet, må jo støtte de lokale bedriftene og kjente! ;) )
 
TR kommet! Nå starter ny pp!
Hvis jeg teller riktig, blir det pp16 totalt... :O
Alle gode ting er tre, på den 17 skal det skje? :p
 
Æsj. TR kommet igjen. Og denne pp var vi jo så flinke!
Vi hadde sex HVER DAG!
Så jeg håper vi kan få hjelp av legen til onsdag.
Nå begynner nervene mine å bli mer og mer frynsete...
 
Oi, jeg har visst eggløsning denne uka/i morgen i følge sånn kalkulator! Er litt usikker på hvordan syklusen min er, men den er ca 28 dager. Jeg er så forferdelig dårlig på å måle og sjekke sånt, haha.. Men uansett blir det humpings ikveld!:dance008

Har time hos gynekologen til torsdag. Jeg vil vite mere nå...! Mannen fikk time på sykehuset for utredning av svømmerne.
Lurer på hva slags hjelp vi får! Pergotime, eller hva det nu heter?
Håper han kommer med noen lure ting, og ikke bare sier "dere må nok bare fortsette å prøve".. Da tror jeg at jeg hadde eksplodert litt! :smiley-angry017

Krysser fingre og tær!:happy:
 
Sånn!
Endra tittel og bilde, jeg. Måtte ha noe mer lystbetont enn "Fra frivillig til ufrivillig barnløse.."
"Ønsker å bli smelt på tjukka!" passer jo litt bedre da ;)
Men tenker jeg lander på "drømmen om en liten familie.."
Og så har jeg fått litt symptomer...!
Ømme bryster, vondt i korsryggen og må tisse hele tiden, hehe. Hadde nettopp en bitteliten blødning også, men det er over en uke til jeg venter TR..! Tør jeg håpe på en festeblødning...?
Jeg vet at fallhøyden er stor når man håper mye, men.. Jeg har klart meg tidligere, og det er jo litt deilig å endelig ha litt håp igjen.... :happy:
 
Last edited:
dobbeltposting..
 
Last edited:
...og der forsvant alt håp. Sluttet å spotte, gikk over til å blø istedet.
Brystene er ikke ømme lenger, og alle andre symptomer bare forsvant over natta.
Da prøver vi igjen neste pp... :depressed:
 
Hoi, mye har skjedd og ikke skjedd siden sist.
Fremdeles ikke gravid, men får kanskje mer vakter på jobb! Sjefen er fullt klar over at vi prøver å få barn, så jeg aner jo ikke om jeg kommer til å få en prosentstilling enda.. Foreløpig er jeg ringevikar.

Svømmerne til mannen var ikke dårlige, men de var ikke tipptopp heller. Vi har ikke fått noe beskjed angående gentesten. Går ut i fra at de ikke fant noe, ellers ville vi vel hørt noe.

Jeg lurer litt på å mase på legen om mer hjelp nå, nå har vi prøvd i nesten to år.
Fikk høre fra ei som hadde prøvd i noen år, at hun ikke hadde eggløsning, selv om hun hadde regelmessig mens... Lurer på om jeg kan ha noe slikt?!? Jeg vil ihvertfall mase mer på legen og se om vi har mulighet for prøverør eller noe slikt..
Får visst ikke dekket sånt etter jeg fyller 38 år? Jeg fyller 38 i oktober...
 
Synes absolutt du skal mase mer på legen din dere har jo tross alt prøvd i nesten 2 år med å prøve å bli foreldre så ville absolutt mast mer på legen om jeg var deg.
 
Synes absolutt du skal mase mer på legen din dere har jo tross alt prøvd i nesten 2 år med å prøve å bli foreldre så ville absolutt mast mer på legen om jeg var deg.

Japp, tenker jeg ringer på mandag og får time!
Noen tips til hva jeg kan spørre om/be om?
Evt hva har jeg krav på? :)
 
Japp, tenker jeg ringer på mandag og får time!
Noen tips til hva jeg kan spørre om/be om?
Evt hva har jeg krav på? :)

Lykke til med å ringe til mandag. Håper du får time fort.
Ville ha sagt som det er at dere har prøvd nesten 2 år, vært gravid og samboeren har nedsatt sædkvalitet etc.
Hva slags krav du/dere har vet jeg ikke, men noen andre her inne vet kanskje det ?

Har sendt deg privat melding foresten.
 
Last edited:
Legetime i morra.. pjuh. Notert ned litt forskjellig som jeg skal spørre om.
Kjenner nervene er litt i høyspenn i dag. Har så utrolig lite lyst til å dra på jobb i morra!
Men, får prøve å komme meg til køys og sove et par minutter før jobb kl 07..
 
Hvordan gikk det hos legen ?
Hei!
Jo, det gikk ganske så greit. Tok noen blodprøver som jeg alltid glemmer å spørre hva er, så jeg får høre med gynekologen, haha. Han henviste meg til gyn og fikk time der den 28 :) Og så skal vi ta resten opp med gyn, tenker jeg. Sette oss på venteliste på prøverør og slikt.
 
Hei!
Jo, det gikk ganske så greit. Tok noen blodprøver som jeg alltid glemmer å spørre hva er, så jeg får høre med gynekologen, haha. Han henviste meg til gyn og fikk time der den 28 :) Og så skal vi ta resten opp med gyn, tenker jeg. Sette oss på venteliste på prøverør og slikt.

Så bra det gikk fint hos legen, og lykke til hos gynekologen når du skal dit.
 
Puhh!
Vært hos gyno i dag!
Fikk både bra og dårlige nyheter.
Blodprøvene jeg tok hos fastlegen, viste seg at jeg har lite egg/lave verdier, de var på 0,6.. Så det vil jo si at vi kvalifiserer til prøverør, og ble satt på venteliste/kø for dette.
Fikk også Letrozol, og begynte på de i dag!
Skal tilbake til mandag igjen for å få ultralyd og se om noen egg har tittet frem.. Håpe håpe!

En annen liten ting som jeg synes er litt "kjipt" er at det virker som legene kvier seg for å si at vi burde gå ned i vekt. Det er jo et sensitivt tema, men skulle ønske legene turte å være litt mer rett frem og si "dere må ned i vekt, dere er for store" istedet så nevner de det som et lite punkt "ja, og så var det jo vekt og sånn da..." heheh.. jeg vet jeg er tjukk, men noen ganger trenger man jo å høre det litt "brutalt" fra en lege.. Tar jeg feil her? At enkelte folk føler seg støtt eller blir fornærmet, burde jo ikke være til hinder for at en lege skal være ærlig?
Nå skal jeg bare pakke bort godteriposen før jeg tar en kveldstur med bikkja.. :angelic:
 
Back
Topp