Doppler fanger opp 2 hjertelyder

mjej

Betatt av forumet
Hei :)

Jeg har lånt en doppler av ei venninne, og har testet denne flere ganger (hørt hjertelyd siden 10+0). Idag tok jeg en "grundigere sjekk" og romsterte rundt på hele magen/over skambeinet på let etter en tvilling (haha). Alle på jobben mener jeg må være gravid med tvillinger slik som magen min buler!...
Uansett; jeg er/var ganske sikker på at det kun er én der inne, men jammen meg fant jeg ikke to hjertelyder med 4-5cm mellomrom. MEN: dette er vel mest sannsynlig foster + navlestreng? Jeg er annengangsgravid btw.
Legger ved bilde hvor jeg peker på de to stedene jeg hører hjertelyd. Hører ingenting imellom.

Idag er jeg 14+1
 

Vedlegg

  • IMG_6128.JPG
    IMG_6128.JPG
    367 KB · Visninger: 129
Du har ikke vært på tidlig ultralyd? Spennende om det er to da [emoji5] jeg har ikke peiling på om det kan være navlestrengen du hører, men ville jo tro at den et mer "svisjete" enn et bankende hjerte (?) . Jeg hører iallefall bare et sted med min [emoji5]
 
Æ har vært på 3 ul å det e bare en dær. Men har flere gang tatt inn lyden fra forskjellige vinkla.
Men det kan jo å vær to dær [emoji2]
Spennende
 
Du har ikke vært på tidlig ultralyd? Spennende om det er to da [emoji5] jeg har ikke peiling på om det kan være navlestrengen du hører, men ville jo tro at den et mer "svisjete" enn et bankende hjerte (?) . Jeg hører iallefall bare et sted med min [emoji5]

Jeg har ikke vært på tidlig ultralyd, nei. Var i kontakt med Volvat i går, og de skal ha 2230,- for tidlig ul! Helt syyykt. Det tar jeg meg ikke råd til.. OUL er 23.juni, så jeg får bare vente til da :)

Tipper nok det er ekko eller navlestrengen ellernoe, vi har ingen tvillinger i familien :)
 
Jeg har ikke vært på tidlig ultralyd, nei. Var i kontakt med Volvat i går, og de skal ha 2230,- for tidlig ul! Helt syyykt. Det tar jeg meg ikke råd til.. OUL er 23.juni, så jeg får bare vente til da :)

Tipper nok det er ekko eller navlestrengen ellernoe, vi har ingen tvillinger i familien :)

Eneggede tvillinger kan jo skje hvem som helst, har ingenting med arv å gjøre [emoji16] blir spennende da!
 
Jeg har ikke vært på tidlig ultralyd, nei. Var i kontakt med Volvat i går, og de skal ha 2230,- for tidlig ul! Helt syyykt. Det tar jeg meg ikke råd til.. OUL er 23.juni, så jeg får bare vente til da :)

Tipper nok det er ekko eller navlestrengen ellernoe, vi har ingen tvillinger i familien :)
Å steike!!! for en blodpris! Trodde ikke de var så dyre. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men det finnes jo flere steder rundtom hvor jordmødre har private praksiser og tar både 2d og 3d ul. Jeg var på tidlig UL med 2d for å konstantere hvor langt jeg var og for å se at det kun var 1. Hun tok det som en 1 kontroll og fylte ut skjema for meg og. Betalte 800, det syntes jeg var en overkommelig pris,
 
Jeg har ikke vært på tidlig ultralyd, nei. Var i kontakt med Volvat i går, og de skal ha 2230,- for tidlig ul! Helt syyykt. Det tar jeg meg ikke råd til.. OUL er 23.juni, så jeg får bare vente til da :)

Tipper nok det er ekko eller navlestrengen ellernoe, vi har ingen tvillinger i familien :)

Oj! Volvat her i Bergen tar 1600kr, syntes det var mye jeg! 2230,- er jo galskap!
 
Meg: "Oi, jeg trodde det var rundt 1000-1400kr? Har dere gått opp i pris?"
Volvat Hamar: "Det kommer an på hvilken uke du er i. Etter uke 10 er babyen så utviklet at det tar mye tid å undersøke alle organer, derav blir det en dobbelttime. Ultralyd før uke 10 er en enkelttime og det koster 1410kr. Mvh Line."

Orker ikke dra helt til Oslo for TUL heller, så får bare vente :)
 
Kan du ikke gå til lege å få henvisning til gynekolog som kan ta ultralyd kanskje? [emoji5]️
 
Meg: "Oi, jeg trodde det var rundt 1000-1400kr? Har dere gått opp i pris?"
Volvat Hamar: "Det kommer an på hvilken uke du er i. Etter uke 10 er babyen så utviklet at det tar mye tid å undersøke alle organer, derav blir det en dobbelttime. Ultralyd før uke 10 er en enkelttime og det koster 1410kr. Mvh Line."

Orker ikke dra helt til Oslo for TUL heller, så får bare vente :)
Men du skal jo ikke undersøke organer, du skal vel bare vite antall babyer? Burde fått den time til 1410 syns jeg.. :)

Uansett, lykke til :)
 
Meg: "Oi, jeg trodde det var rundt 1000-1400kr? Har dere gått opp i pris?"
Volvat Hamar: "Det kommer an på hvilken uke du er i. Etter uke 10 er babyen så utviklet at det tar mye tid å undersøke alle organer, derav blir det en dobbelttime. Ultralyd før uke 10 er en enkelttime og det koster 1410kr. Mvh Line."

Orker ikke dra helt til Oslo for TUL heller, så får bare vente :)

1200,- på Gjøvik
 
Jeg har ikke vært på tidlig ultralyd, nei. Var i kontakt med Volvat i går, og de skal ha 2230,- for tidlig ul! Helt syyykt. Det tar jeg meg ikke råd til.. OUL er 23.juni, så jeg får bare vente til da :)

Tipper nok det er ekko eller navlestrengen ellernoe, vi har ingen tvillinger i familien :)

Sniker litt, for å bare si WHAAAAAT 2230kr for tul på Volvat?!?! Er ikke mer enn 2 år siden vi var der sist og da betalte vi 15-16hundre såvidt jeg husker!! Og på jordmorklinikken betalte vi en drøy tusenlapp. Har det DOBLET seg i pris på 2 år!! Sjukt. Da blir det ikke 4 tul denne gangen som vi var på sist as... fytti så dyrt.
 
Jeg har ikke vært på tidlig ultralyd, nei. Var i kontakt med Volvat i går, og de skal ha 2230,- for tidlig ul! Helt syyykt. Det tar jeg meg ikke råd til.. OUL er 23.juni, så jeg får bare vente til da :)

Tipper nok det er ekko eller navlestrengen ellernoe, vi har ingen tvillinger i familien :)
Volvat i hamar? Tror vi betalte 1600 for tidlig ultralyd for bare noen måneder siden. Det var i uke 16/17. De anbefalte egentlig at vi skulle ta en dobbelttime da, men jeg syns egentlig det var nok med en enkelttime. Man trenger vitterlig ikke guida omvisning på baby med mindre man vil, siden det teknisk sett ikke er en organspesifikk UL uansett.
 
Back
Topp