Ditt beste sparetips!???!!

Prøver å handle en dag i uka, handler på kiwi der jeg har trumf.. har nå oppspart 3000 på trumf kortet Fyller også drivstoff på Shell som også har trumf.
Matbudsjettet er ofte det som en bruker mest på.
Prøver å følge med på kjøp/ salg på Facebook når barna trenger ski osv. Kommer an på.
Ikke lag mer middag enn dere spiser, spar gjerne rester og varm opp igjen.
På kiwi har de mye first price og da kan du spare en del.
Kjøper håndsåpe og div vaskemiddel på euro pris, mye billigere.. 10 kr for en håndsåpe..
Når du kjøper brød og du vet at ikke alt blir spist opp før det blir gammelt kan det være lurt å dele brødet i to og ha i fryseren.

Et annet tips er å sette av noe på sparekonto med en gang du får lønn, og deretter forholde deg kun til det som er igjen på konto.
 
Her er ett lite tips som jeg bruker å gjøre :)

Viss du skal handle på Apotek 1, så anbefaler jeg å handle på nett.
Du kan bestille varer på nettet, å så hente det på butikken etter 1 time (koster ingenting).
F.eks, viss du kjøper mye inotyol salve, så lønner det seg å kjøpe den på nettet. Du får nesten 2 stk får prisen av 1 (du kjøper fysisk i butikken).
 
Handlet for 9000kr i mat forrige måned. fatter ikke at det går an men mange turer i matbutikken og 500 her og 500 der..
 
Ser jeg kan lære litt for mye av denne tråden. En ting av gangen. Første pri - handle en gang o uka [emoji23]
 
Her er ett lite tips som jeg bruker å gjøre :)

Viss du skal handle på Apotek 1, så anbefaler jeg å handle på nett.
Du kan bestille varer på nettet, å så hente det på butikken etter 1 time (koster ingenting).
F.eks, viss du kjøper mye inotyol salve, så lønner det seg å kjøpe den på nettet. Du får nesten 2 stk får prisen av 1 (du kjøper fysisk i butikken).

Dette gjør jeg også. Skulle handle noen ting for mannen og sparte 160 kr på å bestille det på nett og hente etter en time :joyful:
 
Ser jeg kan lære litt for mye av denne tråden. En ting av gangen. Første pri - handle en gang o uka [emoji23]
Verdt å prøve.. ble overraska over hvor mye vi sparte på det. Så nå denne mnd er det nesten litt sånn.haha.. skal se om æ klarer å spare ennnda mer.. sånn at vi plutselig har ett helt matbudsjett på konto en mnd (fordi vi har vært flinke å spare) så kan vi heller bruke de sparte pengene til noe morsomt :)
 
De pengene jeg har til overs dagen før jeg får penger igjen går inn på en konto i en annen bank som jeg ikke kan ta ut fra, overfører alt av trumfpenger eller coop-penger dit. Handler der det er tilbud osv osv!
 
Kutt ut småkjøpene. 20 kr her og 40 kr der blir en del i løpet av noen mnd hvis man ikke tenker seg om.

Og, som mange andre sier, handle stort for en lengre periode. 1 mmd klarer vi ikke å planlegge, men handler for en uke av gangen.
 
Back
Topp