Ditt beste "opdragelsestips"

Lykkeliten Nr 3

Elsker forumet
Aprillykke 2016
Eg har ei jente på 8 år.. Som er veldig flink til mye. Skole flink. Flink og hjelpe til i huset. Hjelpe med søsken. Mye humor. Vi kan ha det mye morro sammen. Hu er veldig voksen av seg. Men så snur det brått. Då hørrer ho ikkje etter. Og lager mye styr. Eg prøver foreksempel og legge små søskene og ber ho vente 1 min så kommer eg. Men det hører ho ikkje etter på. Og det tar lenger tid. Så prøver eg og forklare at det gå fortere om eg får fred med det i 1 min så sover den minste og vi kan kos oss videre. Det er 1 eksempel som skjer ofte.. Er mangen andre situasjoner og det sjer slike ting. Hvordan ville du takla det? Problemet mitt er at eg må ha ho ut av rommet og ikkje lage lyd. Eg ammer kanskje babyen eller noe. Så må ligge stille på senga.. Prøver alltid og gi beskjed før vi går på rommet. Men ho kommer likevel inn. Og kan finne på og rope og styre. Ørene lukkes og samme hva eg sier så hjelper det ikkje. Eg kjenner grensa mi er sprengt .. Med 3 barn som skal legges. Ofte når eg er alene så kan eg ikkje holde på me dette tullet.. Alle tips mottas med takk..
 
Jeg pleier å lage avtaler om noe de liker godt som de får gjøre mens jeg legger minsten. De får ikke gjøre det bortett fra akkurat da .
 
Noen andre som har gode oppdragelsestips å dele med andre? :)
 
Back
Topp