Dine beste råd mot kvalme?

Nebula

Forelsket i forumet
Tilgangsansvarlig
Jeg sliter veldig med kvalme, litt med oppkast og også halsbrann. Jeg ønsker derfor å prøve å finne ut hva som funker best mot det ene og det andre.

Dundersalt: hjelper mot kvalme, men er lakris, noe vi ikke bør spise under graviditeten. Gav også halsbrann fra helvete da jeg la meg.

Tortillachips: hjelper mot kvalme ifht salt og hva de er laget av, men lukta ødela alt og jeg blir kvalmere og kvalmende for hver gang jeg kjenner lukta.
 
Ingefær skal jo hjelpe mot kvalme.
Og seaband. Det brukte jeg fra uke 6-15 første svangerskapet. Usikker på om det virka men tørre ikke prøve uten
 
Bruker seaband HELE tiden nå. Føler det kanskje hjelper litt,tør ikke prøve uten.
Drikker vann med fersk sitron og fersk ingefær... føler det hjelper litt. Spiser lite men ofte. Kjeks osv. Chips. Det jeg har lyst på
 
Jeg husker fastlegen min ga meg resept (eller var det reseptfritt) på tabletter mot sjøsyke/kvalme. Ingenting annet hjalp.
Er nå 6+4 og har vært litt uggen, men ikke direkte kvalm. Håper jeg slipper spying til uke 15 som sist.
 
Postafen, ingefær i te, salte kjeks ++. Her spiser jeg tortillachips, men sutter kun av saltet på kjeksen :smiley-ashamed008
 
Back
Topp