Din første fødsel? Spm

InLoveAndIHateIt

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Hvordan startet den

Når dro du til sykehuset

Hvordan lå du ann da du kom til føden

Hvor lenge var du på føden før du fikk press rier

Hvor lenge pressa du

Måtte du sy

Føler du at det var en grei fødsel eller var den hard


Håper noen har lyst å svare en spent førstegangs :)
 
Hvordan startet den: Den startet med vannavgang klokken 02.00

Når dro du til sykehuset: Var på sykehuset ca. 03.00

Hvordan lå du ann da du kom til føden: Hadde så vidt begynt å få litt rier.

Hvor lenge var du på føden før du fikk press rier: Fikk pressrier ca. 11.35.

Hvor lenge pressa du: 10 minutter :)

Måtte du sy: Måtte sy noen få sting.

Føler du at det var en grei fødsel eller var den hard: Var en flott fødsel, det første jeg sa når han var født var: Jøss det var jo ikke noe problem, det kunne jeg fint gjort en gang til :D


Håper noen har lyst å svare en spent førstegangs :)

Lykke til, det går nok fint :)
 
Hvordan startet den

Når dro du til sykehuset:

6 timer etter første rie, skulle egentlig bare på kontroll.

Hvordan lå du ann da du kom til føden:

4 cm åpning

Hvor lenge var du på føden før du fikk press rier:

18-19 timer

Hvor lenge pressa du:

2 timer

Måtte du sy:

Ja!

Føler du at det var en grei fødsel eller var den hard:

Hard! Mistet mye blod i ettertid også


Håper noen har lyst å svare en spent førstegangs :)
 
Hvordan startet den: startet med vannavgang og rett på rier som varte 1 min med 5 min pause.

Når dro du til sykehuset: dro ca 20 min etter vannavgang (måtte på lokal fødeavd først som bestile ambulanse med en gang jeg kom inn døra her)

Hvordan lå du ann da du kom til føde: var på føden ca 3 timer etter vannavgang og hadde da ca 4 cm.

Hvor lenge var du på føden før du fikk press rie: var på føden i litt over 6 timer.

Hvor lenge pressa du: Mener det var i ca 30 min.

Måtte du sy: Måtte sy noen sting, men ikke verdens undergang ;)

Føler du at det var en grei fødsel eller var den hard: hadde en grei fødsel pga spinalbedøvelse (feilsatt epidural)

Lykke til og hver åpen for det meste når tiden kommer ;)
 
Hvordan startet den
Den startet med rier

Når dro du til sykehuset
Var på sykehuset ved 21 tiden om kvelden

Hvordan lå du ann da du kom til føden
Regelmessige rier og 1-2 cm åpning

Hvor lenge var du på føden før du fikk press rier
7,5 t ca

Hvor lenge pressa du
30 min

Måtte du sy
Måtte så 4-5 sting

Føler du at det var en grei fødsel eller var den hard
En utrolig intens fødsel! Tok noen timer til 4 cm. Men fra 4 cm til full åpning gikk det 1 time... Kan ikke annet enn å beskrive det som intenst og voondt! Men helt klart verdt det :D
 
Hvordan startet den? Vannavgang 05.00, ringte føden og fikk beskjed om å komme inn til sjekk kl 9.

Når dro du til sykehuset? Dro hjemmefra kvart over 8.

Hvordan lå du ann da du kom til føden? Ingen rier, baby sov og hodet lå godt nede i bekkenet så ble sendt hjem igjen.

Hvor lenge var du på føden før du fikk press rier? Ble sendt hjem og fikk ikke rier før kl 01 på natta igjen og sov mellom riene, men kl 2 ble det for vondt til at jeg ville være hjemme så ringte føden og fikk beskjed om å komme inn. Var der rundt 3.

Hvor lenge pressa du? Når vi kom på føden lå jeg vel der i noen minutter før pressetrangen meldte seg og jeg ble sjekket og hadde full åpning. Kl 05.42 var jenta ute så presset vel i nesten 2 timer, men fikk ikke helt til i førsten. Når jeg fant teknikken gikk det mye bedre.

Måtte du sy? Nei.

Føler du at det var en grei fødsel eller var den hard? Helt fantastisk fødsel og håper neste fødsel blir like bra! :)
 
Hvordan startet den: med rier kl 6.30 om morgenen.

Når dro du til sykehuset: kl 1 natten etter.

Hvordan lå du ann da du kom til føden: 3 cm åpning.

Hvor lenge var du på føden før du fikk press rier: ca 9 timer.

Hvor lenge pressa du: ca 20 min.

Måtte du sy: ja, revnet grad 2.

Føler du at det var en grei fødsel eller var den hard: selve fødselen var grei, men skjedde mye etterpå som var hardt.



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hvordan startet den: Vannet gikk kl 05.

Når dro du til sykehuset: ca kl 03, neste natt. Styrtrier i en time før vi dro.

Hvordan lå du ann da du kom til føden: 8 cm

Hvor lenge var du på føden før du fikk press rier: 1,5 timer

Hvor lenge pressa du: 1 time

Måtte du sy: Ja. Slurvete var hun også. Fant jeg ut i etterkant.

Føler du at det var en grei fødsel eller var den hard: den var tøff! Fikk ingen pauser mellom riene. Husker dog ikke smerten, men hele forløpet.

Lykke til!!
 
Hvordan startet den

Når dro du til sykehuset

Hvordan lå du ann da du kom til føden

Hvor lenge var du på føden før du fikk press rier

Hvor lenge pressa du

Måtte du sy

Føler du at det var en grei fødsel eller var den hard


Håper noen har lyst å svare en spent førstegangs :)

Den startet med rier i 4 tiden på natta

Vi dro på sykehuset rundt 17 tiden, dro innom McDonalds for å spise:) (drive throu)

Hadde 4 cm åpning

Fikk ikke pressrier som jeg kan huske, men begynte å presse ca 10 timer etter vi kom til føden

pressa lenge, godt over en time

måtte sy, et par pyntesting som jordmor kalte det men jeg synes det tok lang tid

Føler at det var en grei fødsel, lå tre timer i badekar og fikk lystgass i et par timer
 
Hvordan startet den

Fikk små smerter i ryggen, kl 0400

Når dro du til sykehuset
Kl 0500

Hvordan lå du ann da du kom til føden
Hadde 5 cm åpning

Hvor lenge var du på føden før du fikk press rier

Fikk epidural , det roa ned riene mine så jeg måtte få drypp, var på sykehuset rundt 0530 fikk vel drypp rundt 8

Hvor lenge pressa du

5 min

Måtte du sy

Ja måtte bli lagt i narkose revna nesten helt

Føler du at det var en grei fødsel eller var den hard

Det var en sjapp og grei fødsel nesten ingen smerter

Håper noen har lyst å svare en spent førstegangs :)
 
Hvordan startet den: startet rett på med kraftige og relativt tette rier 2-4 min mellom og varte ca 1 min. dette var ca midnatt.

Når dro du til sykehuset: kjørte vel rundt 02.50, parkerte utenfor sykehuset ca 03.20

Hvordan lå du an når du kom til føden: kom inn med full åpning og pressrier, ungen sto i åpningen omtrent.

Hvor lenge var du på føden før du fikk pressrier: Kom inn med pressrier/startet når jeg kom på sykehsuet, kjente svak pressetrang i bilen.

Hvor lenge pressa du: maks 5 min, 3-4 press. Gutten ble født 03.33

Måtte du sy: Nei :)

Føler du at det var en grei fødsel eller var den hard: På papiret drømmefødsel. Den var veldig intens med konstanse rier uten særlig pause en god del av tiden, var også et sjokk og at vi på en måte ikke greide å ta alt innover oss eller fikk hele opplevelsen på en måte. Men sitter alikevel igjen med følelsen av en flott fødsel :)

Lykke til :)
 
Hvordan startet den
Med vannavgang

Når dro du til sykehuset
Var allerede innlagt på nyreavdeling:p

Hvordan lå du ann da du kom til
føden
De ville ikke sjekke åpning med en gang pga tidlig vannavgang. Men de sjekket etter en time, før riene startet, hadde da 4cm åpning.

Hvor lenge var du på føden før du fikk press rier
Fra vannet gikk kl 10 til ca 17. Men riene startet ikke før kl 15.30.

Hvor lenge pressa du
Tror jeg hadde to pressrier, ca 8min tror jeg det stod i papirene

Måtte du sy
Ja, de klippet meg pga vakum og jeg revnet også.

Føler du at det var en grei fødsel eller var den hard
Hard, men rask så veldig glad for :)
 
Hvordan startet den(med vannavgang)

Når dro du til sykehuset(20 min etter vannavgang)

Hvordan lå du ann da du kom til føden(9 cm åpning)

Hvor lenge var du på føden før du fikk press rier
(3 min ca)
Hvor lenge pressa du(30 min ca)

Måtte du sy(2 pyntesting bare)

Føler du at det var en grei fødsel eller var den hard(fantastisk grei fødsel!fra vannavgang til hun var ute tok 1,5 timer, så det var fort gjort :) hehe. Måtte dere alle få oppleve en slik fødsel!)


Håper noen har lyst å svare en spent førstegangs :)
 
Hvordan startet den
Startet med rier
Når dro du til sykehuset
Altfor sent,podens hode var ute da vi parkerte utenfor sykehuset
Hvordan lå du ann da du kom til føden
Full åpning, tre press og barnet var ute

Hvor lenge var du på føden før du fikk press rier
Ett min

Hvor lenge pressa du

Måtte du sy
Ja
Føler du at det var en grei fødsel eller var den hard
For lett

Håper noen har lyst å svare en spent førstegangs :)
 
Hvordan startet den Startet med rier ca kl 00.30, ca kl 02.00 kom de med 5-8 minutters mellomrom.

Når dro du til sykehuset Ringte sykehuset i seks-tida på morgenen etter jeg hadde ringt mamma som måtte kjøre meg. Fikk beskjed om å komme inn, men kom meg ikke dit før klokka åtte.

Hvordan lå du ann da du kom til føden Hadde 3-4 cm åpning, og de hadde det så rolig på avd at jeg ble lagt inn med en gang.

Hvor lenge var du på føden før du fikk press rier Pressriene kom vel i halv sekstiden på ettermiddagen.

Hvor lenge pressa du Pressa i 1 time og 20 minutt.

Måtte du sy Ja, både innvendig og utvendig.

Føler du at det var en grei fødsel eller var den hard Synes jeg hadde en kjempefin fødsel! Klarte meg godt med å fokusere på pustingen og slappe av i kroppen. Hadde varmeflaske på magen som smertelindring, synes den hjalp godt.


Håper noen har lyst å svare en spent førstegangs :)
 
Hvordan startet den - Rier/kynnere med tjue minutters mellomrom til å begynne med. Mer regelmessig etterhvert, men ikke særlig vondt.

Når dro du til sykehuset - Da det var ca 4-5 min mellom hver rie, de var regelmessige og det var endel mensmurringer. Kl var da 17.

Hvordan lå du ann da du kom til føden - Hadde tre cm åpning, ble skrevet inn og fikk ligge i badekar. Hadde ikke særlig vondt og trodde selv ikke at det var annet enn masrier før vi kom inn og fikk sjekka åpninga - så fødebaggen ble igjen i bilen en stund.

Hvor lenge var du på føden før du fikk press rier - Var på føden i omtrent 5 timer og 50 minutter før pressriene startet.

Hvor lenge pressa du - Pressa to/tre ganger, så det tok vel max 10 minutter.

Måtte du sy - Måtte ikke sy noenting.

Føler du at det var en grei fødsel eller var den hard - Følte det var en veldig grei fødsel, og gjør det gjerne mange ganger om det fortsetter slik. 16 dager til termin med nr to nå, og jeg gleder meg.
 
Hvordan startet den: Begynte med litt magevondt og flere dobesøk hjemme. Så ble det mye slim og litt blod (sorry detaljene). Begynte på morgenen.

Når dro du til sykehuset: var hjemme i 4timer, med rier som kom å gikk uregelmessig. Disse var helt greie å forholde seg til, og jeg følte at jeg hadde god kontroll.

Hvordan lå du ann da du kom til føden: da jeg kom på føden var det 4cm åpning.

Hvor lenge var du på føden før du fikk press rier: 3 timer før pressriene kom.

Hvor lenge pressa du: Pressa i en halvtime ca.

Måtte du sy: Ja sydde 6 sting

Føler du at det var en grei fødsel eller var den hard: Føler at jeg hadde en fin fødsel, mye takket være en fantastisk jordmor som virkelig fikk meg til å slappe av og jobbe med kroppen! Fødsel nummer to var enda bedre, raskere og jeg viste hva som ventet meg. Klarer du å slappe av, være trygg og jobbe med kroppen så går det fint :)


Håper noen har lyst å svare en spent førstegangs :)
 
Hvordan startet den
En uke på overtid etter stripping

Når dro du til sykehuset
Etter smårier en hel natt

Hvordan lå du ann da du kom til føden
Dårlig. Hadde kun 1cm :p

Hvor lenge var du på føden før du fikk press rier
7t

Hvor lenge pressa du
10min. Måtte røske ut med sugekopp pga lav puls hos lilla

Måtte du sy
Ja

Føler du at det var en grei fødsel eller var den hard
Ganske heftig de siste timene pga fødsel uten epidural. Iallefall på slutten når de måtte klippe og dra med kopp.

Ps:andre fødsel var mye bedre. Presset bare tre min og vips var han ute :)

Håper noen har lyst å svare en spent førstegangs :)
 
Hvordan startet den: Med vannavgang, uke 38.

Når dro du til sykehuset: Etter èn time ca, de på føden ville ha meg inn på sjekk siden vannet hadde gått.

Hvordan lå du ann da du kom til føde: hadde 8 cm åpning men ingen rier.

Hvor lenge var du på føden før du fikk press rier: Ble satt på drypp for å få igang riene og pressriene kom etter å ha vært der i ca 1,5 time.

Hvor lenge pressa du: Presset først i 1,t og 15 min, før fødselslegen ble tilkalt. Så presset jeg i en halvtime til før han kom, ble bestemt at det skulle brukes vakuum og fra da og til ungen var ute tok det 50 min. Snuppa mi var en såkalt stjernekikker.

Måtte du sy: Ble tre små pyntesting.

Føler du at det var en grei fødsel eller var den hard: Føler den var veldig tøff da det tok så lang tid med pressrier. Og fra dryppet ble satt hadde jeg kontinuerlig rier (altså uten pause mellom) frem til pressriene satte i gang. Det gikk mye fortere enn jeg hadde forberedt meg på og alle avgjørelser ble tatt for meg, så hadde ikke kontroll og følte meg litt tråkket på oppi det hele.


Meeen, må si at fødsel nr 2 var en drømmefødsel der jeg fikk være med på alt av avgjørelser, hvilken jordmor jeg ville ha, når de skulle ta vannet osv. kunne gjerne hatt en slik fødsel igjen.
 
Back
Topp