Diamox - Bivirkninger?

Skrømt (Vimsa)

Forumet er livet
VIP
Hei.

Er det noen som går på Diamox her inne? Jeg er satt på dette nå, og plages med et par ting. Lurer på hvordan dere andre opplever det. Jeg føler meg litt urolig i kroppen, og smaksløkene er jo helt rare? Gir det seg? Samtidig blir jeg veldig kvalm.
 
Ingen erfaring selv, men min farmor gikk på denne en periode. Hun avskydde de :p Eneste bivirkning hun fikk var at smaksløkene forandret seg. Det som hun en gang elsket å spise ble uspiselig.. Hun tok kontakt med legen etter en stund og kunne avslutte behandlingen. Usikker på hvorfor hun gikk på de.
 
Hei.

Er det noen som går på Diamox her inne? Jeg er satt på dette nå, og plages med et par ting. Lurer på hvordan dere andre opplever det. Jeg føler meg litt urolig i kroppen, og smaksløkene er jo helt rare? Gir det seg? Samtidig blir jeg veldig kvalm.

Jeg gikk på Diamox, men det er mange år siden. Fikk masse prikkinger i kroppen, særlig i armer og bein. Ble såpass ille at jeg fikk problemer på skolen :/
Kan ikke si jeg kjente noen endring i smakssans...
Heller ingen kvalme...
 
Ingen erfaring selv, men min farmor gikk på denne en periode. Hun avskydde de [emoji14] Eneste bivirkning hun fikk var at smaksløkene forandret seg. Det som hun en gang elsket å spise ble uspiselig.. Hun tok kontakt med legen etter en stund og kunne avslutte behandlingen. Usikker på hvorfor hun gikk på de.
Takk for svar! Da er jeg i allefall ikke alene :) Det er kjipt. Det positive er at brus smaker skikkelig fælt, men samtidig kjipt å ikke kunne ta et glass brus i helgen. Jeg skal antagelig slutte etterhvert, pågrunn av bivirkninger blandt annet. Jeg dovner i hender og føtter, og det er veldig ekkelt :(
 
Jeg gikk på Diamox, men det er mange år siden. Fikk masse prikkinger i kroppen, særlig i armer og bein. Ble såpass ille at jeg fikk problemer på skolen :/
Kan ikke si jeg kjente noen endring i smakssans...
Heller ingen kvalme...
Takk for svar :) Det høres kjent ut ja. Jeg har direkte vondt og blir nummen i hender og føtter også. Veldig ekkelt :( Og bivirkningene generelt går utover hverdagen. Men nå ser det ut til at jeg mulig blir operert isteden, og slipper å gå på de livet ut. Kan jeg spørre hva du tok de for?
 
Takk for svar :) Det høres kjent ut ja. Jeg har direkte vondt og blir nummen i hender og føtter også. Veldig ekkelt :( Og bivirkningene generelt går utover hverdagen. Men nå ser det ut til at jeg mulig blir operert isteden, og slipper å gå på de livet ut. Kan jeg spørre hva du tok de for?

Jeg syns det alltid var vondere om jeg satt med beina oppunder kroppen eller sov med en arm under hodet, så ekstra belastning på armer og bein merktes!

Jeg har/hadde Ideopatisk Interkraniell Hypertensjon (IIH). Det er kort fortalt høyt væsketrykk i spinalvæskesystemet og derfor trykk i hodet. De hevder det er kronisk, men jeg har vært sykdomsfri i mange år heldigvis. Kan jeg spørre hvorfor du får de?
Kan tenke meg det ikke skulle være særlig kjekt å gå på de livet ut nei :/
 
Back
Topp