Dette med innvandrere og det de får kontra nordmenn

Jeg syns ikke de alltid får det de trenger, nei. Men da må vi gjøre noe med hvordan vi tar dem imot. Å ikke ta inn flere fordi det kan være vanskelig å gi dem det de trenger, er å angripe problemet i feil ende. Da bør vi forbedre oss isf å snu ryggen. Som nevnt over har Norge, et av verdens rikeste land, en av Europas strengeste asylpolitikk. Det syns jeg er usolidarisk.

Men er ikke det et tegn på at vi ikke har kapasitet? At de ikke får hjelp[emoji848] man kan jo bevilge mer penger men da går det igjen ut over andre ting, barnehager, eldreomsorg osv...
 
Men er ikke det et tegn på at vi ikke har kapasitet? At de ikke får hjelp[emoji848] man kan jo bevilge mer penger men da går det igjen ut over andre ting, barnehager, eldreomsorg osv...

Det handler om prioriteringer ja. Men vi kan hente penger andre plasser enn fra barnehage, skole eller eldreomsorg. Mindre skattelette i første omgang, hadde det vært opp til meg.
I tillegg er det ting som kan forbedres uten å pumpe inn masse penger. Måten språkopplæringen er organisert på feks, kan bli mye bedre.
 
Det handler om prioriteringer ja. Men vi kan hente penger andre plasser enn fra barnehage, skole eller eldreomsorg. Mindre skattelette i første omgang, hadde det vært opp til meg.
I tillegg er det ting som kan forbedres uten å pumpe inn masse penger. Måten språkopplæringen er organisert på feks, kan bli mye bedre.

Det er nok der vi er uenige, jeg syns ikke vi skal ta penger andre steder og jeg betaler nok skatt som det er, noe jeg gjør med glede om jeg vet det kommer til barna mine, skolen, eldreomsorg osv, når det gjelder føykninger kan vi begrense inntaket, så de som kommer blir tatt imot og får god hjelp og oppfølging.
 
Last edited by a moderator:
Back
Topp