Dette er nei-mat for gravide:

  • Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet
Hva om man på hiver salami og ost og hiver sandwichen i toastjernet? Eventuelt steker det under lokk? Er det safe da? :pompus:
Ja. Bare salamien er gjennomstekt/har oppnådd rett temperatur, så er det trygt! Og det skal ikke mye til, med så tynne skiver. Så skjønner ikke helt hva alle her klager over, hehe... jeg putter spekematen på ostesmørbrød i ovnen og det er jo kjempegodt. Blåmuggost kan også spises, f.eks. på pizza. Det må bare varmes opp, jo!
 
Hater at jeg ikke kan spise salami! :( det er det eneste jeg har lyst på!
Du kan spise salami. Bare stek den/varmebehandle den først! Stekt salami smaker fortsatt salami og er kjempegodt. Det samme med chorizo og all annen spekemat. Putt den på ostesmørbrød, på pizza, i en omelett, eller bare stek og ha på brødskiva med majones som normalt. Ingen grunn til å holde seg unna salamien.
 
Seriøst?! Jeg gikk gravid frem til februar 2018 og har tyseligvis glemt at jeg ikke kan spise salami. Og her har jeg smørt i meg salamiskive etter salamiskive uten å tenke.. Kan man virkelig glemme så mye på et år?? Kjøpte 3 pakker med go' og mager salami forrige dagen liksom :meh::hungover::hungover:
Jeg blir også helt hekta på salami når jeg er gravid!!! :hilarious:
 
Ja det er nettopp derfor ! Får også så lyst på brie ..

Sist skulle jeg ha med meg spekeskinke på sykehuset så jeg kunne spise etter fødsel, men da hadde jeg ikke lyst på lenger :hilarious::hilarious:
 
I alle mine svangerskap har keg spurt JM om det faktisk er sp hysterisk strengt at man MÅ holde seg helt borte fra alle disse matvarene
Svaret har alltid vært «jeg har ikke lov å anbefale noe annet, men i disse forskingen så er det snakk om store kvantum at de ulike «neimat» varianten man har sett på. Så om du spiser variert og likevel tar en skive salami eller lignede en gang i blant eller en gang eller to i uka så går nok det helt fint»
Så jeg har ikke lagt om kosten noe sørlig i svangerskapene og det har tilsynelatende gått helt fint
 
Jeg spiste salami hver eneste dag som pålegg i 1.5 år etter fødselen :p Beste pålegget i verden!
Hehe ja da er du glad i det ;)Jeg er mer sånn salami i perioder, men når jeg er gravid kan eg ikke slutte å tenke på det :hilarious:
 
Hehe ja da er du glad i det ;)Jeg er mer sånn salami i perioder, men når jeg er gravid kan eg ikke slutte å tenke på det :hilarious:
Den ser jeg altså. Men tenk hvor godt det blir når du endelig kan spise det igjen!
Tror salami må være den aller mest spiste maten på fødeavdelingen rett etter fødsel :p Tenk om dem hadde gått tom da :p
 
Back
Topp