Dette bør du vite om blødning i svangerskapet!

M

Moderator Tone

Guest
Få ting er så skremmende for gravide som å oppdage at man blør. Men selv om blødning alltid skal tas på alvor, går det ofte bra likevel.

Blødning og svangerskap hører ikke sammen. Blør du, skal du alltid ta det på alvor. Svangerskapslengde og mengden blødning må vurderes.

Småblødninger i form av litt rosa på papiret når du tørker deg, eller en liten dråpe i trusa, er vanlige og som regel ufarlige.

Blødninger fram til barnet er levedyktig (cirka uke 23/24) er det lite å gjøre noe med, annet enn å ta det med ro og se hva som skjer. En kan også kontakte fastlegen eller legevakt, avhengig av hvor mye man blør. Etter at barnet anses som levedyktig, skal man alltid ta kontakt med fødestedet ved blødninger.

Blødninger kan normalt ikke stoppes. Men skyldes blødningen modning av livmorhalsen, kan man forsøke å stoppe fødselen.

Det er mange mulige årsaker til blødninger i svangerskapet. Og det er slett ikke slik at blødning = spontanabort.
Les hele artikkelen her, den er ganske så nyttig å lese.
 
Hei! Fant ut i dag at jeg er gravid, mensen en uke på overtid[emoji1303] har denne uken hatt rosa og brun utflod i 4-5dager er dette normalt?(trodde først det var mens på tur men symptomer som trøtthet og kviser gjorde at jeg testet meg) Har et barn fra før(14mnd gammel), men da et svangerskap uten antydning til blødning.
 
Hei! Fant ut i dag at jeg er gravid, mensen en uke på overtid[emoji1303] har denne uken hatt rosa og brun utflod i 4-5dager er dette normalt?(trodde først det var mens på tur men symptomer som trøtthet og kviser gjorde at jeg testet meg) Har et barn fra før(14mnd gammel), men da et svangerskap uten antydning til blødning.

Eg hadde det eg og, så er visst ganske vanlig har eg skjønt :) gratulere :)
 
Hei! Fant ut i dag at jeg er gravid, mensen en uke på overtid[emoji1303] har denne uken hatt rosa og brun utflod i 4-5dager er dette normalt?(trodde først det var mens på tur men symptomer som trøtthet og kviser gjorde at jeg testet meg) Har et barn fra før(14mnd gammel), men da et svangerskap uten antydning til blødning.

Så koselig, jeg har også en på 14 mnd :) eller straks 15 da, født i mars 2016 :)
 
Back
Topp