Det verste med svangerskapet

M

Moderator Tonje

Guest
Dere som er eller har vært gravide, hva synes dere var det verste med svangerskapet?

.... og hva var det beste?
 
Verste: kvalmen, trøttheten, vondter i rygg og svangerskapsmigrenen :shifty:
Beste: se magen vokse, sparkene fra babyen, glede seg til fødsel :happy:
 
Det verste var migrenen som kom og at jeg ikke fikk puste om natta den siste tiden.

Det beste var bevegelsene, legge på seg uten at noen kunne si noe[emoji23] og helt klart resultatet som kom [emoji16]
 
Det verste er definitivt all bekymringen og at jeg ikke har hatt noe energi og følt meg helt hjelpesløs halve svangerskapet.

Det beste er bevegelser og spark, magen, alle forberedelsene og forventningene.
 
Det verste: Tanken på at alt kan gå galt når som helst og miste :arghh:
Beste: Glede seg til å se de små, og forholdet til mannen <3
 
Det verste har vært bekymringene.

Det beste har vært å komme seg forbi OUL uten tegn på noe galt og da å kunne fortelle det til storesøsknene :)
 
Verste bekymringene. Å hele tiden tenke på om den lille har det bra.

Beste var å komme forbi uke 24 for der er grensen jeg tenkte for overlevelse. Så for hver dag som gikk ble det bedre og bedre
 
Det verste var å måtte gå med truseinnlegg hver j** dag og måtte bytte det minst 10 ganger om dagen :bag:

Det beste var alt det andre :happy::Heartred
 
Verste: Hyperemesis, bekkenplager og fødselen.
Beste: Kjenne bevegelser i magen, den store magen (både og her :p), øyeblikket han var ute. (Teknisk sett etter svangerskapet den siste, men...)
 
Kvalmen, diabetesen, migrenen, bekkensmertene..................det meste var/er verst.
Beste er bevegelsene og at jeg slipper å skjule magen[emoji177]
 
Det verste var bekken og symfyseløsning. Helt grusomt!

Det beste må være at jeg følte meg innmari fin gravid og når mini viste oss at han var der inni <3
 
Til nå (4+3) er det bekkenet som allerede tuller. Kvalme er jeg egentlig veldig vane med.

Beste er å kjenne at noe skjer med kroppen etter så lang prøving og feiling for å komme hit ❤️
 
Bekymringene over alt som kan gå galt er definitivt det verste! Først var det å få bekreftet liv, og bekymre seg for SA/ MA. Deretter for om fosteret var friskt. Og så bekymringer over blødninger, om det til tider er for lite liv etc.
Plager med bekken, kvalme og halsbrann står jeg egentlig ganske fint i.

Det beste er å kjenne liv, forventingene på tiden vi har fremover sammen med frøkna. Gleder meg til fødsel, og kjenne på mestringsfølelsen. Kjærligheten jeg og mannen har til hverandre etter lang tids prøving og IVF forsøk.
Får også mange fine kommentarer på at jeg ser bra ut som gravid, det er jo alltid koselig å høre :)
 
Det værste er bekymringene og frykten for at baby skal dø i mors liv

Det beste er å kjenne lillegutt vokse og sparke :Heartredgleder meg til å få treffe han i mars
 
Det verste har vært bekkenet og halsbrannen :sorry:

Det beste er helt klart bevegelsene, og at jeg føler meg veldig fin som gravid :Heartred
 
Det værste har vært isjas og migrenen, og kanskje blir det også fødselen.

Det beste er bevegelsene, at jeg føler meg fin som gravid og mestringsfølelsen jeg sitter igjen med, samt forholdet mellom meg og samboer at vi endelig snart er i mål etter ivf reisen :Heartred
 
Værste med dette svangerskapet er å være syk men å ikke kunne ta noe for det! Snart tre uker med kraftig hoste som fører til oppkast og vektnedgang føles meningsløst ut!
 
Akkurat nå er det verste følelsen av at jeg aldri skal bli ferdig med å være gravid, og at jeg våkner med den sterkeste halsbrannen jeg har kjent når jeg våkner på natten :banghead:
 
Back
Topp