"Det var mye" *oppdatert*

¤ Martini ¤

Gift med forumet
Gubben ligger i sofaen med feber og kvalme! Han er så sinsykt varm!

Tok tempen på han nå under tunga, og jaggu hadde han ikke 39,8 i feber!!

Så, da ringte jeg svigermor som kom over, hun ringte legevakten og fortalte dette.

Så, om 3 kvarter så skal vi ta tempen igjen (rektalt) og om det ikke er bedre så kommer legen hit til oss..

Får såå vondt av han der han ligger og fryser som bare det, men likevel SÅÅÅ varm![:(]



[hr]


Ja, da har jeg vartet opp gubben min.. kjøpt inn ALT han har hatt lyst på, frukt, godteri, osv osv..

Så tok jeg tempen på han nå etter at han har tatt paracet, og da var den på 36,3.
så sier jeg: "da har du ikke feber mer"
gubben: "faen, jeg som hadde det så godt nå"

haha, men nå er han hvertfall bedre:)

Det er ikke svinefluen, for det hadde vi begge i fjor (mistet spiren pga det)
Såå, hva det var vet jeg ikke.

vi ringte legevakten, men legen gadd ikke å komme på hjemmebesøk, selvom sambo ikke klarte å sette seg i en bil.. sambo er en person som aldri gir opp ting selvom han er syk, så det sier seg jo selv at han var veldig dårlig. Han hadde litt over 40 i feber, og legen sa at vi heller skulle ringe opp om han ble værre.. JAVEL!! VÆRRE ENN OVER 40 I FEBER???
fuck helsenorge!!!

Meen, nå er han friiisk (foreløpig)
 
Uff... det hørtes ikke bra ut!

Har vel ikke fått svin i hus?
 
Huff..stakkars.
Masse god bedring! Pøs på med paracet og masse drikke kaldt og varmt...
Vanskelig når man er kvalm i tillegg, men drikke er såååå viktig for kroppen når den jobber hardt.
Håper han blir fort frisk.
Og at du ikke blir smittet..
Er det ikke sånn at han egentlig kunne tatt den influensa medisinen nå som han er dårlig??? Kunne jo hende det hadde hjulpet han å komme raskere på beina..
Tamiflu er det vel den heter.
 
Uff [&:] Masse god bedring til samboeren din!
 
ORIGINAL: Kakken

Uff [&:] Masse god bedring til samboeren din!
 
ORIGINAL: Kakken

Uff [&:] Masse god bedring til samboeren din!
 
Oi, var høy feber. god bedring til samboeren din.
 
Vil si meg uenig i Cookiemonster. Jeg har lært at når man har feber er det bra å svette, det er kroppens egen måte å senke kroppstemperaturen på! SVett i vei=)

God bedring!
 
ORIGINAL: Arven

Huff..stakkars.
Masse god bedring! Pøs på med paracet og masse drikke kaldt og varmt...
Vanskelig når man er kvalm i tillegg, men drikke er såååå viktig for kroppen når den jobber hardt.
Håper han blir fort frisk.
Og at du ikke blir smittet..
Er det ikke sånn at han egentlig kunne tatt den influensa medisinen nå som han er dårlig??? Kunne jo hende det hadde hjulpet han å komme raskere på beina..
Tamiflu er det vel den heter.

 
Fikk i han noe paracet, og masse kaldt vann :)
Er nok ikke svineinfluensa, for den hadde vi begge to i fjor :)
 
snakk om å være giddalaus lege... *HMPF*

men paracet er et bra febernedsettende middel...
 
Tanteungen min hadde feber i 40 (han er litt over ett år) i flere dager i starten av påskeferien... Men de fikk også beskjed om at det ikke var farlig å ha såpass i feber i 3 - 5 dager... Etter 3. dagen med 40 i feber fikk de komme på legevakten!

så er nok absolutt ikke normalt at de kommer på hjemmebesøk for feber nei...
 
ORIGINAL: tone86

Tanteungen min hadde feber i 40 (han er litt over ett år) i flere dager i starten av påskeferien... Men de fikk også beskjed om at det ikke var farlig å ha såpass i feber i 3 - 5 dager... Etter 3. dagen med 40 i feber fikk de komme på legevakten!

så er nok absolutt ikke normalt at de kommer på hjemmebesøk for feber nei...


whaat.... [:@] i og med at tanteungen din er så liten som han ennå er. så har ikke kroppen helt fått temperaturreguleringen på plass men NEI det er farlig med 40 i feber uansett alder... 40 i feber gir større sjanse for feberkramper (i know what I'm talking about) min kusine på snart 3 år hun fikk i fjor sommer plutselig 40 i feber, (hun er generelt varm i blodet for å si det på den måten, hun kjennes var ut hele tiden men er normal temperert.) seinere på kvelden etter at de oppdaget at hun hadde feber så måtte de tilkalle luftambulansen FORDI at hun lå med store kramper...

en annen kusine av meg har slete med feberkramper fra hun var 5 mnd til hun ble 3 år, Hun utviklet epilepsi pga feberkrampene...



og for voksne er det utrolig farlig om en får høy feber altså over 40, pga væske tapet kroppen vil få... så nei er ingen bagatell å ha 40 i feber...

når gubben lå heme med 40 i feber sist, så fikk jeg nesten PRYL av fastlegen hans at jeg ikke kontaktet AMK øyeblikkelig, jeg hadde heller skaffet akutt time til fastlegen, samme morgenen som jeg oppdaget feberen... gubben fikk seg en sykemelding på nærmere 2 uker...



så slett gjort av legen fra legevakten marti9.

men selvfølgelig kan en ikke sett en person opp mot en annen person.... uansett. verken legevaktsleger eller legevaktssykepleiere kan avfeie å si at høy temperatur ikke er farlig... DET er ikke sant...
 
ORIGINAL: turteldue

ORIGINAL: tone86

Tanteungen min hadde feber i 40 (han er litt over ett år) i flere dager i starten av påskeferien... Men de fikk også beskjed om at det ikke var farlig å ha såpass i feber i 3 - 5 dager... Etter 3. dagen med 40 i feber fikk de komme på legevakten!

så er nok absolutt ikke normalt at de kommer på hjemmebesøk for feber nei...


whaat.... [:@] i og med at tanteungen din er så liten som han ennå er. så har ikke kroppen helt fått temperaturreguleringen på plass men NEI det er farlig med 40 i feber uansett alder... 40 i feber gir større sjanse for feberkramper (i know what I'm talking about) min kusine på snart 3 år hun fikk i fjor sommer plutselig 40 i feber, (hun er generelt varm i blodet for å si det på den måten, hun kjennes var ut hele tiden men er normal temperert.) seinere på kvelden etter at de oppdaget at hun hadde feber så måtte de tilkalle luftambulansen FORDI at hun lå med store kramper...

en annen kusine av meg har slete med feberkramper fra hun var 5 mnd til hun ble 3 år, Hun utviklet epilepsi pga feberkrampene...



og for voksne er det utrolig farlig om en får høy feber altså over 40, pga væske tapet kroppen vil få... så nei er ingen bagatell å ha 40 i feber...

når gubben lå heme med 40 i feber sist, så fikk jeg nesten PRYL av fastlegen hans at jeg ikke kontaktet AMK øyeblikkelig, jeg hadde heller skaffet akutt time til fastlegen, samme morgenen som jeg oppdaget feberen... gubben fikk seg en sykemelding på nærmere 2 uker...



så slett gjort av legen fra legevakten marti9.

men selvfølgelig kan en ikke sett en person opp mot en annen person.... uansett. verken legevaktsleger eller legevaktssykepleiere kan avfeie å si at høy temperatur ikke er farlig... DET er ikke sant...


Tydeligvis veldig forskjellig fra leger til leger hva man får beskjed om....
 
tydligvis...

typisk helsevesenet...

og tone blir sinna på leger/sykepleiere som bare kan avfeie en som trenger tilsyn uansett om han har gått med 1 dag med feber eller en uke med feber...
 
Back
Topp